10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 22 آذر 1401 ساعت 16:33

ایمیدرو به عنوان کارفرمای برتر سی و یکمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران معرفی شد

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در سی و یکمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به عنوان کارفرمای برتر معرفی شد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در این آیین غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش پژوهش و فناوری ایمیدرو به نمایندگی از ایمیدرو، طی سخنانی ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: یکی از استراتژی های ایمیدرو به عنوان بزرگترین هلدینگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور، توانمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی است که لازمه آن ارتباط موثر دانشگاه و صنعت است. در این راستا از سال 97 ایمیدرو پروژه های پژوهشی کاربردی را تعریف کرد که در مجموع 80 پروژه به ارزش 45 میلیارد تومان تعریف شده است.

وی افزود: این در حالی است که 17 پروژه به ارزش 9 میلیارد تومان نیز با همکاری دانشگاه تهران در حال انجام است.

ملاطاهری با اشاره به تاسیس 2 مرکزنوع سوم دانشگاهی افزود: تاسیس موسسه مشترک ایمیدرو و دانشگاه تهران(یونیدرو) و نیز مرکز هوشمندی و رصد فناوری دانشگاه شریف از جمله اقدامات موثر و موفق ایمیدرو در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این 2 مرکز در سیاست گذاری و تدوین نقشه راه به نوعی اتاق فکر ایمیدرو محسوب می شوند و می توان گفت ایمیدرو جزو معدود سازمان هایی است که اتاق فکر خود را در دست مراکز دانشگاهی قرار داده است.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو به تدوین نقشه راه فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در یونیدرو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مدل هوشمندسازی معادن توسط دانشگاه تهران در حال اجراست. همچنین جشنواره اینوماین حاصل پروژه پژوهشی مشترک با دانشگاه تهران بود که امسال دوره چهارم آن برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تدوین نقشه راه معدن و صنایع معدنی تا سال 2050 میلادی توسط دانشگاه صنعتی شریف، مگاپروژه حوزه بهره وری بخش معدن و صنایع معدنی برای کل زنجیره تامین 5 نوع ماده معدنی با همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس، توسعه فناوری فولاد سبز با همکاری مرکز هوشمندی و رصد فناوری دانشگاه صنعتی شریف، برخی از پروژه های پژوهشی در حال اجرای ایمیدرو با همکاری دانشگاه ها است.

ملاطاهری تاکید کرد: ایمیدرو سعی دارد از تمام ظرفیت علمی دانشگاه های کشور به نحو احسن استفاده کرده و ارتباط موثر و روز افزون صنعت و دانشگاه را تداوم بخشد.