10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 30 ارديبهشت 1402 ساعت 12:45

روابط عمومی ها و رسانه ها؛ بسترساز توسعه و امیدآفرینی

امیر خرمی شاد- معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو

ارتباطات به عنوان یکی از مولفه های بی بدیل توسعه کشور ها در جامعه اطلاعاتی امروز به شمار می رود و به دلیل چنین اهمیتی است که هفتم ماه مِی را به این امر اختصاص داده اند و در ایران عزیزمان نیز، بیست و هفتم اردیبهشت به روز «ارتباطات و روابط عمومی» مزین شده است.

اما افزوده شدن مفهوم روابط عمومی به عبارت روز ارتباطات، حاکی از ارج نهادن شایسته به این جایگاه در فضای توسعه است؛ چرا تداوم و تعالی سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی و عمومی، بستگی مستقیمی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها دارد. به واقع، روابط عمومی ها با بهره گیری از ابزارهای ارتباطی سنتی و مدرن و در کنار تعامل با رسانه ها، به تشریح خط مشی سازمان ها، فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش رو می پردازند. به طوری که، برقراری ارتباط با اقشار جامعه و نیز ارتقای امید در میان عموم مردم، بخشی از رسالت های روابط عمومی ها به شمار می رود.

طی سال های تحریمی دهه های اخیر، نقش اثر گذار بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور و جایگاه حیاتی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان متصدی این بخش، برای اقتصاد کشورمان عیان شد. در این میان، روابط عمومی ایمیدرو با ایفای نقش اطلاع رسانی مناسب به عنوان یکی از مهم ترین وظایف و اهداف خود، همواره تلاش کرده با شناساندن ظرفیت های عظیم بخش معدن و صنایع معدنی کشور و اقدامات در حال انجام و نیز ارتباط مستمر با روابط عمومی های شرکت های بزرگ و کوچک تابعه و وابسته، این جایگاه را پررنگ تر سازد و در جامعه، امید آفرینی کند؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر مفهوم "تبیین" تاکید ورزیده اند.

در این میان نقش رسانه ها به عنوان بسترسازان ارتباطی در تحقق این هدف، همواره ارزنده و راهگشا بوده است. از این رو، جا دارد روز ارزشمند ارتباطات و روابط عمومی را به همه دست اندرکاران این بخش – اعم از روابط عمومی ها و رسانه ها- که همواره برای ارتقای بخش معدن و صنایع معدنی کشور تلاش کرده اند، تبریک و تهنیت گوییم.