10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 02 آبان 1401 ساعت 11:41

یک گام جدید درجهت تسریع در تکمیل طرح زنجیره فولاد کردستان

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان از انجام یک گام جدید (افزایش سرمایه شرکت) برای تسریع در تکمیل طرح فولاد کردستان خبر داد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا احمدی با بیان این مطلب اظهار داشت: با موافقت سهامداران شرکت صنایع فولاد کردستان، سرمایه شرکت تا سقف 45 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. این اقدام، شرایط را برای اجرای طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان طبق برنامه فراهم می کند.

وی ادامه داد: این امر منجر به تولید ارزش‌افزوده بیشتر در استان کردستان خواهد شد و زمینه را برای طرح‌های توسعه آتی شامل پروژه‌های اکتشافی معدن، تشکیل معادن جدید و احداث کارخانه‌‌های بیشتر در این زنجیره ایجاد کرده و درنهایت به تولید اشتغال و ثروت بیشتر خواهد انجامید.

راه اندازی طرح ها؛ به تدریج تا 1405

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان با اشاره به اینکه طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان، فروردین امسال عملیاتی شده و به مرور تا سال 1405 راه اندازی می شود، تصریح کرد: اکنون پیمانکاران اصلی احداث طرح‌های فولادی در سایت‌های قروه و بیجار استقرار یافته‌اند و عملیات تجهیز کارگاه، خاکبرداری و تسطیح سایت و همچنین تهیه نقشه‌های مهندسی ساخت و اجرای فونداسیون‌ها نیز در جریان است.

وی افزود: عملیات احداث دیوار بتنی پیش ساخته و جاده پیرامونی سایت‌ قروه به صورت کامل پایان یافته و سایت بیجار با 50 درصد پیشرفت در حال انجام است.

احمدی ادامه داد: تامین زیرساخت‌های اصلی مورد نیاز طرح نیز شامل آب، برق، گاز و جاده اصلی دسترسی به سایت‌ها مطابق مجوزهای دریافت شده از مراجع ذیربط کشور، در حال برنامه‌ریزی بوده و متناسب با نیاز طرح در حال انجام است.