06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 27 فروردين 1402 ساعت 14:45

تحقق وعده‌های وزارت صمت نیازمند زمان است

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران اعلام کرد که تغییر وزیر صمت به صلاح کشور نیست و برای تحقق وعده‌ها باید فرصت بیشتری به سکاندار این بخش داده شود.

به گزارش جهان معدن به نقل ازشاتا «ابراهیم جمیلی» رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت تنها وزیری در دولت سیزدهم است که حدود چهار ماه پیش مورد استیضاح مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و بار دیگر توانست رای اعتماد را به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون سابقه دوباره استیضاح از یک وزیر در مدت چهار ماه وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که کشور به اقدامات مناسب برای مهار تورم نیاز دارد، طرح استیضاح دوباره وزیر صمت مناسب نیست.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه وزارت صمت بیشترین وظیفه در رشد اقتصادی را بر عهده دارد، تصریح کرد: در آغاز سال ۱۴۰۲ قرار داریم و بازار به آرامی در حال پویایی و فعالیت است و نباید شوک ناگهانی به آن وارد شود؛ بنابراین نیاز داریم تا بازارها سمت و سوی آرامش در اقتصاد را تجربه کند که تنها با نظارت و کنترل امکان پذیر است.

وی بیان کرد: اگر بخش تولید احساس کند آرامشی بازار از بین رفته و تلاطم‌هایی وجود دارد بر قیمت ارز اثر منفی خواهد گذاشت که این روند مهار تورم را با مشکل مواجه می‌کند.

جمیلی در ادامه تاکید کرد: شرایط برای استیضاح وزیر صنعت مناسب نیست، البته مجلس شورای اسلامی حق نظارت بر عملکرد کابینه دولت را دارد که می‌تواند این موضوع را از مسیرهای دیگر پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معدن اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم رخ داده، تاکید کرد: در این بخش ورود ماشین‌آلات مورد نیاز افزایش داشته، البته به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم، اما بخشی از مشکلات رفع شده است.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران در خصوص واگذاری‌ها تصریح کرد: میزان مزایده‌های انجام گرفته و برنامه‌ریزی‌ها در این بخش افزایش چشمگیری داشته و در این دوره نسبت به وزرای پیشین اقدامات موثرتری به انجام رسیده است.

وی با اشاره جلساتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت با کمیسیون‌ها و انجمن‌های مربوطه برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: باید به سمت حل مشکلات گام برداشت و این روند افزایشی بوده است.

جمیلی با اشاره به تغییر چند باره وزیر صمت در طول یک سال در دولت قبل، تاکید کرد: در این مدت برای جابه‌جایی مدیران و برنامه‌ریزی‌های جدید فرصت‌های بی‌شماری از میان رفت که نباید بار دیگر تکرار شود، از سوی دیگر در سال آخر این دوره از مجلس نباید شاهد هیجانات انتخاباتی باشیم که همین روند شرایط را برای تغییرات نامناسب می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تغییر وزیر صمت به صلاح کشور نیست و برای تحقق وعده‌ها باید فرصت بیشتری به سکاندار این بخش داد، تصریح کرد: شرایط فعلی مبنی بر نبود مشکلات نیست، بلکه باید نیازها بیان شود و وزارت صمت در صدد رفع آن بر آید، اما امسال برای حرکت در مسیر توسعه و بهبود اقتصادی نیاز به وحدت و همکاری بیشتر داریم تا اتفاقات خوبی برای کشور رخ دهد.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران همچنین گفت: چهار ماه فرصت اندکی برای بررسی عملکرد است و از مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم فرصت بیشتری به وزیر بدهد تا وعده‌ها به ثمر بنشیند و شاهد نتایج خوب باشیم.