31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 28 فروردين 1402 ساعت 15:11

نقش موثر احیای معادن غیرفعال در افزایش اشتغال‌زایی

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه و عضو کمیسیون انرژی در مجلس گفت: جهش جدی که سال 1401 در بخش رشد صنعت و در وزارت صمت داشتیم، اتفاقی قابل توجه و تقدیری است.

به گزارش جهان معدن به نقل ازشاتا، «کیوان مرادیان» نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به ماموریت‌ها و مسئولیت‌هایی که وزارت صمت دارد، ای وزاتخانه یکی از محورهای تحقق شعار سال 1402 است؛ به‌ویژه در بحث رشد تولید که به‌طبع رشد هوشمندانه آن، زمینه مهار تورم هم فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد رشد و موفقیت‌های بزرگی در وزارت صمت بودیم، افزود: رشد تولید در شرکت‌های بورسی، بحث رکوردزنی در سرمایه‌گذاری در حوزه ماشین‌آلات صنعتی و در نهایت جهش جدی که در بخش رشد صنعت داشتیم، اقدامات و اتفاقات قابل توجه و تقدیر است.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مطمئنا با تداوم و تقویت این رشدها در حوزه‌های مختلف وزارت صمت در سال جدید، می‌توانیم بیش از پیش به فرمایشات مقام معظم رهبری و عملی شدن شعاری را که برای سال 1402 در نظر گرفتند، نزدیک شویم.

وی در ادامه یادآور شد: با تلاش صورت گرفته از سوی مسئولان وزارت صمت، معادن غیر فعال از 3 هزار معدن به 300 معدن کاهش یافت؛ یعنی 90 درصد معادن فعال شده که این مساله جزو مهمترین اقدامات وزارت صمت در سال گذشته بوده است.

مرادیان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به توجه بیشتر به بخش معدن، تاکید کرد: این رشد (فعال شدن 90 درصد معادن در سال 1401)، در تقویت و جهش رشد تولید و افزایش اشتغالزایی بسیار موثر خواهد بود که در این زمینه، مجلس هم به وزارت صمت کمک می‌کند تا این بار سنگین را به بهترین شکل، به مقصد برساند.