10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 07 مهر 1400 ساعت 16:01

پیش‌ بینی صادرات غیرنفتی ۱۰۰میلیارد دلاری با حضور در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: پیش‌بینی می‌شود سطح صادرات غیرنفتی کشور با حضور شرکت‌ها و استان‌های مختلف در این نمایشگاه (اکسپوی۲۰۲۰) بزرگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازاقتصادآنلاین، حسن زمانی با بیان اینکه این رویداد بزرگترین گردهمایی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور ۱۹۸ کشور برای رقابت در بخش‌های مختلف و توسعه روابط برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ از روز شنبه (۱۰ مهرماه) با حضور ویدیویی وزیر صنعت، معدن و تجارت کار خود را آغاز می‌کند، خاطر نشان‌ کرد: همه شرکت‌هایی که آماده حضور و ارائه کالا و خدمات باشند برای حضور جذب شده‌اند.

زمانی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها هر هفته یک استان ظرفیت‌های خود را در این رویداد به نمایش خواهد گذاشت، خاطرنشان‌کرد: برنامه‌ها در دو مرحله ویژه در نظر گرفته شده است؛ نخست بخش صادرات غیرنفتی که بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌تواند به ۱۰۰ میلیارد دلار برسند و از سوی دیگر، بسته سرمایه‌گذاری که بتواند با ارائه مناسب سرمایه‌گذاران را به پروژه‌های مختلف جذب کند.

وی گفت: بخشی از هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی طراحی و ساخت پاویون ایران از طریق دولت و بخشی دیگر با کمک بخش خصوصی تامین شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: پاویون ایران کمترین اعتبار را در میان همه کشورهای حاضر هزینه کرده است، اما در بین هشت پاویون برتر در فضایی افزون بر ۲ هزار و ۱۴ متر در اکسپو ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

در این نشست، «فرشید فرزانگان» رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات با بیان اینکه شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با وجود مشکلات پاویون مناسبی را در اکسپوی دبی برپا کرده است، اظهارکرد: موقعیت پاویون نویدبخش دیپلماسی فعال اقتصادی است که می‌تواند توان و قدرت کشور را برخلاف تنگناها به رخ جهانیان بکشد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در کنار دولت فضای جدیدی را رقم خواهد زد، تصریح‌کرد: اتاق بازرگانی متولی اعزام هیات‌های تجاری و فعالان اقتصادی به اکسپو ۲۰۲۰ دبی است تا از این فرصت برای گسترش سطح روابط استفاده شود.

فرزانگان تاکید کرد: با توجه به روند برگزاری و حضور ایران، پیش‌بینی شده تا میزان تجارت دو کشور تا پایان سال رشد ۲۵ درصدی داشته باشد.