31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 21 تیر 1401 ساعت 12:58

طراحی بسته های تشویقی برای صادرکنندگان

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت از برنامه این سازمان برای طراحی بسته های تشویقی صادرکنندگان خبر داد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، مدیران سندیکای صنعت برق ایران مهمان علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت بودند و به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این سندیکا و برنامه های صادراتی صنایع فعالی در تولید تجهیزات صنعت برق پرداختند.

در این دیدار که با حضور علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، باقری، رئیس هیأت مدیره سندیکای صنعت برق ایران، اسدی، معاون پروهش و برنامه ریزی این سندیکا، فقیه زاده و سعیدی اعضای هیأت مدیره سندیکای صنعت برق ایران برگزار شد، طرفین در خصوص راه های توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات صنعت برق پرداختند.

به گفته مدیران سندیکای صنعت برق ایران، هم اکنون دو هزار بنگاه اقتصادی در صنعت برق ایران فعال هستند و سهم واردات تجهیزات برقی 1.3 میلیارد دلار و حجم صادرات تجهیزات صنعت برق 226 میلیون دلار و خدمات فنی و مهندسی 480 میلیون دلار است.

تبادلات مالی یکی از مشکلاتی بود که مدیران سندیکای صنعت برق ایران خواستار حل آن بودند و ضمن استقبال از سیاست تهاتری سازمان توسعه تجارت، بر استفاده از این سیاست در صادرات تجهیزات برق و خدمات فنی و مهندسی تاکید کردند.

رئیس سازمان توسعه تجارت نیز تهاتر را یکی از راه های سریع در افزایش صادرات و بازگشت سرمایه خواند و گفت: از آبان سال گذشته توانسته ایم با این سیاست یک میلیارد دلار صادرات و واردات تهاتری داشته باشیم.

وی همچنین ضمن ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات پیش روی صنایع تولید کنندگان تجهیزات صنعت برق گفت: سازمان توسعه تجارت وظیفه دارد تا سنگ های پیش پای صادرکنندگان را بردارد تا صادرات کشور رونق بگیرد.

پیمان پاک از طراحی بسته های تشویقی برای صادرکنندگان در همین راستا خبر داد و گفت: آماده هستیم تا در قالب برگزاری نمایشگاه های بین المللی و خدمات صندوق ضمانت از صادرکنندگان این صنعت حمایت کنیم.