10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 18 ارديبهشت 1400 ساعت 15:51

راه و روش ورود به عرصه ای جدید برای سرمایه گذاری

وقتی با اصول اولیه بیت ‌کوین آشنا شوید از پتانسیل بالای آن هیجان‌زده خواهید شد، اما چطور می‌توانیم از این دریای سرمایه ماهیگیری کنیم؟!

به گزارش جهان معدن به نقل از خراسان، در گام اول سعی کنید بدون فکر سرمایه‌گذاری نکنید چرا که رمزارزها بی‌ثبات هستند و قیمت آن‌ها پایین و بالا می‌رود. در این مقاله خواهیم دید چگونه می توان از ظرفی

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی پول دیجیتال است که به صورت الکترونیک ساخته و نگهداری می‌شود. هیچ کس بیت‌کوین را کنترل نمی‌کند و مانند اسکناس پرینت نمی‌شود. بلکه بیت‌کوین توسط افرادی در سرتاسر دنیا با استفاده از نرم‌افزارهایی که عملیات ریاضی را از طریق سرورهای قدرتمند حل می‌کنند ایجاد می‌شود.

چگونه بیت کوین بخریم

روش‌های مختلفی برای خرید بیت‌کوین وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

راه‌اندازی یک کیف‌پول

اولین قدم، راه‌اندازی یک کیف‌پول برای ذخیره بیت‌کوین است. از هر روش خریدی که استفاده کنید، به یک کیف پول احتیاج خواهید داشت. کیف‌ پول شما می‌تواند یک کیف‌پول آنلاین (یا بخشی از یک پلتفرم صرافی یا از طریق ارائه‌دهنده مستقل)، یک کیف‌پول دسکتاپ، یک کیف‌پول موبایل یا یک کیف‌پول آفلاین (مانند دستگاه سخت‌افزاری یا یک کیف‌پول کاغذی) باشد. حتی در این دسته‌بندی از کیف‌پول‌ها هم خدمات متنوعی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری درباره این که چگونه بیت کوین بخریم و کدام نسخه به بهترین وجه نیازهای ما را برطرف می‌کند، باید تحقیقاتی انجام بدهیم. مهم‌ترین چیز در هر کیف‌پولی، ایمن نگه داشتن کلیدهای شما (یک رشته کاراکتر) یا کلمه عبور است. اگر آن‌ها را گم کنید، دسترسی به بیت‌کوین موجود در آن را از دست می‌دهید.

در یک صرافی حساب کاربری باز کنید

صرافی‌های رمزارز از طرف شما بیت‌کوین را خرید و فروش می‌کنند. صدها صرافی هرکدام با درجات مختلف نقدینگی و امنیت هم اکنون مشغول به کار هستند، و هر روز صرافی‌های جدید در حال ظهور و برخی‌ها هم در حال بسته شدن هستند. توصیه می‌شود قبل از انتخاب صرافی تحقیقاتی انجام دهید. ممکن است شما به اندازه کافی خوش‌شانس باشید که چندین صرافی معتبر را برای انتخاب داشته باشید، یا بسته به منطقه جغرافیایی ممکن است دسترسی شما به یک یا دو مورد محدود شود. با ایجاد دو پروتکل تلاش‌های شناسایی مشتری و مقررات مقابله با پول‌شویی توسط طراحان، بسیاری از مبادلات نیاز به شناسایی هویت تأیید شده برای راه‌اندازی حساب دارند. این تایید هویت معمولاً شامل عکسی از شناسه ملی شما و گاهی نیز اثبات آدرس است. پس در مواجهه با این پرسش که چگونه بیت کوین بخریم باید توجه داشته باشیم که مدارک خود را باید سریعا آماده کنیم. بیشتر صرافی‌ها پرداخت را از طریق نقل و انتقالات بانکی یا کارت اعتباری قبول می‌کنند و برخی نیز به همکاری با نقل و انتقالات پی‌پال مایل هستند. بیشتر صرافی‌ها نیز اجرت مبادلات می‌گیرند. هر صرافی یک روش متفاوت برای راه‌اندازی و تراکنش دارد و باید اطلاعات کافی را برای انجام خرید شما فراهم کند. اگر شما چنین خدماتی دریافت نمی‌کنید ارائه‌دهنده خدمات خود را تغییر دهید.

خرید با پول نقد

بسترهای نرم‌افزاری مانند لوکال‌بیت‌کوین به شما کمک می‌کند تا افرادی را در نزدیکی خود پیدا کنید که مایل به مبادله بیت‌کوین در ازای پول نقد هستند. همچنین، لیبرتی‌اکس فروشگاه‌های خرده‌فروشی در سراسر ایالات‌متحده دارد که در آن می‌توانید پول نقد را با بیت‌کوین مبادله کنید.

دستگاه‌های خودپردازی نیز وجود دارند که در ازای وجه نقد، بیت‌کوین را به کیف‌پول شما ارسال می‌کنند. آن‌ها به روشی مشابه با دستگاه‌های خودپرداز بانک عمل می‌کنند. شما اسکناس‌ها را در دستگاه می‌گذارید، کد QR کیف ‌پول خود را رو به روی یک صفحه نگه می‌دارید و مقدار مشخصی از بیت‌کوین به حساب شما فرستاده می‌شود. خودپرداز کوین‌ای تی ام را دارد می‌تواند به شما کمک کند تا یک دستگاه خودپرداز بیت‌کوین را در نزدیکی خود پیدا کنید.

۵ مرحله آموزش خرید و فروش بیت کوین در یک نگاه

1- یک کیف پول بیت کوین بسازید.

2- از امن بودن کانکشن اینترنت خود اطمینان حاصل کنید.

3- کارت بانکی همراه با اطلاعات ضروری را برای خرید اینترنتی آماده کنید.

4- صرافی مد نظرتان را انتخاب کنید.

5- اطلاعات شخصی را وارد وب سایت صرافی و سپس احراز هویت کنید.

قیمت فعلی بیت‌کوین چقدر است؟

به دلیل نوسان زیادی که بیت‌کوین داراست، بهترین جا برای بررسی قیمت فوری بیت‌کوین، سایت‌هایی هستند که از آن جا بیت‌کوین را خریداری کرده‌اید. دانستن قیمت بیت کوین یک‌چیز است و موضوع دیگر این است که این قیمت در آینده به کدام سمت خواهد رفت. قیمت ارائه شده برای بیت‌کوین، معادل یک واحد از بیت‌کوین است. بنابراین وقتی گفته می‌شود مثلا هر بیت‌کوین 120 میلیون تومان ارزش دارد، منظور قیمت یک بیت‌کوین است. هر یک بیت‌کوین نیز معادل 100 میلیون ساتوشی است. بنابراین ساتوشی را با بیت‌کوین اشتباه نگیرید. هم اکنون و در زمان درج این مطلب قیمت هر بیت کوین 55830 دلار است.

روش‌های پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین

پیش‌بینی تحرکات آینده قیمت در هر بازار دارای ریسک زیادی است و هیچ‌کس نمی‌تواند همیشه پیش‌بینی‌های درستی داشته باشد. دو رویکرد برای پیش‌بینی حرکات قیمت با نام تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال شناخته می‌شوند. هدف تحلیل بنیادی بررسی فاکتورها و عوامل بنیادی و اساسی یک اقتصاد، شرکت یا یک اوراق بهادار است ولی تحلیل تکنیکال سعی دارد با استفاده از تاریخچه قیمت و سایر اطلاعات تاریخی و نمودارها، مسیر حرکت قیمت را پیش‌بینی کند.

مراقب باشید

با توجه به تمایل بسیاری از مردم برای سرمایه گذاری در این زمینه، پای کلاهبرداران نیز به این عرصه باز شده است. کلاهبردارانی که با ایجاد صفحات مجازی غیرواقعی، به اسم خرید بیت کوین پول مردم را بالا می کشند. به تازگی سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تبلیغات مربوط به سرمایه گذاری در بازار رمزارزها گفته است: متأسفانه با توجه به این که دانش فنی لازم در این زمینه در کشور وجود ندارد و افرادی هم که در این حوزه ورود می‌کنند، شناخت کافی ندارند، شاهد افزایش میزان پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه هستیم.