10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 06 ارديبهشت 1400 ساعت 17:10

عبور از مرز تولید ۷۰۰ هزار تن در ناحیه فولادسازی گامی در تحقق شعار سال

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی فولادمبارکه ، غلامرضا سلیمی، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، با اشاره به موفقیت به دست آمده در این ناحیه گفت: در آخرین ساعات ۳۱ فروردین ماه، با همت و تلاش نیروهای تلاشگر ناحیه فولادسازی شرکت فولاد مبارکه، رکورد تولید ۷۰۰ هزار و ۲۱۵ تن به ثبت رسید تا بار دیگر کارکنان غیرتمند فولاد مبارکه، طنین «ما می توانیم » را تکرار کنند و با بهبود رکورد قبلی که مربوط به اسفند ۹۹ و به میزان ۶۶۲ هزار تن بود، گامی در جهت تحقق شعار سال بردارند.

وی در ادامه به تولیدات سال گذشته این ناحیه اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین این رکوردها تولید 7 میلیون تن فولاد خام بود که نسبت به سال 98 حدود 730 هزار تن و نسبت به سال 96 که بیشترین میزان تولید اتفاق افتاده بود، 550 هزار تن افزایش داشت. همچنین در طول سال نیز 4 رکورد تولید ماهیانه، به‌ترتیب در فروردین 636 هزار تن، در خرداد 637 هزار تن، در شهریور 639 هزار تن و در اسفند 662 هزار تن به ثبت رسید؛ ضمن اینکه این روند در تولیدات روزانه به 131، 133، 136، 138 و 140 هزار تن رسید و این امر نشان از پویایی و همت بلند کارکنان در این ناحیه دارد.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم همچنین ثبت رکورد در واحد گاززدایی، رکورد تعداد ذوب، بهبود کیفیت و کاهش ضایعات را دیگر دستاوردهای این ناحیه در سال گذشته معرفی کرد و گفت: این موفقیت‌ها در حالی محقق شد که شرکت با چالش‌هایی همچون تحریم‌، بیماری کرونا و محدودیت‌های انرژی و مواد اولیه روبه‌رو بود، ولی با استفاده از تمام ظرفیت‌های شرکت و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، مدیریتِ توقفات و تغییرات اساسی خطوط تولید، توانستیم این رکوردهای ارزشمند را در سال گذشته برای فولاد مبارکه به ثبت برسانیم.

سلیمی به نقش مؤثر کارکنان در تحقق اهداف شرکت نیز اشاره کرد و افزود: زمانی که به رکورد 144 ذوب که در فروردین امسال به دست آمد توجه می‌کنیم، به نقش پررنگ نیروی انسانی در فولاد مبارکه پی می‌بریم و متوجه می‌شویم که این خواست و اراده نیروی انسانی است که با مدیریت درست و جلوگیری از توقفات ناخواسته و همچنین با مدیریت زمان می‌تواند چنین افتخاری را در شرکت خلق کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید برنامه تولید 7 میلیون و 50 هزار تن را در دستور کار داریم، ولی تلاش می‌کنیم 7.2 میلیون تن را که ظرفیت فولادسازی است محقق کنیم، زیرا تجربه سال گذشته نشان داد با همت و تلاش همگانی و کارِ گروهی که در شرکت نهادینه شده است، این امر دور از دسترس نیست و می‌توان با همدلی و همبستگی در سال جدید، با پشت سر گذاشتن چالش‌های مطرح‌شده، این هدف را محقق ساخت.

وی در خصوص تولید محصولات ویژه و گریدهای خاص در شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: در استراتژی فولاد مبارکه دو مورد از اهمیت ویژه‌ای‌ برخوردار است: یکی توسعه محصول و دیگری بومی‌سازی. استراتژی توسعه محصول در سال 99 منجر به معرفی چندین محصول جدید به جامعه صنعتی کشور شد، مثل تختال با ضخامت کوچک، تختال به ضخامت 200 میلی‌متر و فولادهای API. در خصوص بومی‌سازی نیز با بهره‌گیری از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان در جهت پویایی شرکت گام‌های مؤثری برداشت که نمونه بارز آن تولید محصول جدید تختال عریض 2025 میلی‌متر است که در فروردین‌ماه تحقق یافت.

وی در پایان از تک‌تک همکاران ناحیه فولادسازی که در تحقق اهداف ناحیه تلاش کردند تشکر و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد از ظرفیتی که در این ناحیه وجود دارد حداکثر بهره‌برداری برای صنعت کشور حاصل گردد.