05 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 24 خرداد 1401 ساعت 13:16

۱۲ درصد از فولادهای تولید شده در دنیا فولادهای باارزش افزوده بالا هستند

حدود ۱۲ درصد از فولادهای تولید شده در دنیا فولادهای باارزش افزوده بالا هستند.

به گزارش جهان معدن؛ اسدالله فرشاد دبیر نخستین کنفرانس تخصصی "فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا"

ضمن بیان مطلب فوق گفت:

زمینه برای تولید فولادهای با ارزش‌افزوده بالا شامل سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است.

وی در ادامه افزود: اقدامات اساسی در کوتاه مدت شامل آمادگی و تجهیز واحد فروش، مهندسی فروش تکنولوژی تولید، برنامه‌ریزی تولید و لجستیک و اتوماسیون؛ در میان‌مدت بازاریابی فعالی داخلی و بین‌المللی و در بلندمدت تهیه طرح توجیهی فنی- اقتصادی و تامین سرمایه‌گذاری لازم نیاز است.

مدیرعامل فولاد غدیر همچنین گفت: بالغ بر ۵۵ سال از قدمت صنعت فولاد کشور می‌گذرد و طی ۴ دهه گام‌های مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری حوزه صنعت و معدن برداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: تولید جهانی فولاد بر حسب کیفیت در سال ۲۰۱۴ شامل محصولات فولاد آلیاژی ۵.۹ درصد و ضدزنگ ۲۰۲ درصد و ۰.۱ فولاد ابزار بوده است.

فرشاد با بیان اینکه این کنارگذر در کنار اقتصاد نفتی ایجاد شده است، گفت: در همین راستا در توسعه بازارهای صادراتی و اشتغالزایی و ارزآوری گام‌های مفیدی برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با اعلام اینکه طی این کنفرانس پنل‌های اختصاصی با حضور شرکت فولادمبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان و فولاد آلیاژی برگزار خواهد شد؛ از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی این حوزه که توانمندی‌های حوزه صنعت و معدن را معرفی می‌کنند؛ تشکر کرد.

به گفته وی این نخستین سمیناری است که با هدف معرفی فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا با همت استیل‌پرایس و حامیان ارزشمند آن برگزار می‌شود و مشتی پرتوان و فولادین نمونه خروار است.

وی در پایان گفت: فولاد آلیاژی ایران با توان تولید ۵۰۰ هزار تن است که با راه‌اندازی یزد ۱ توان تولید این شرکت افزایش خواهد یافت.