محدودیت گاز، تولید آهن اسفنجی در فولاد مبارکه را به صفر رساند

محدودیت گاز، تولید آهن اسفنجی در فولاد مبارکه را به صفر رساند
داریوش رشیدی، مدیر ناحیه آهنسازی فولاد مبارکه:با اعمال محدودیت گاز ایجاد شده برای واحدهای احیا مستقیم فولاد مبارکه از ابتدای آذرماه سال جاری ظرفیت تولید روزانه ۲۵ هزار تن آهن اسفنجی در این شرکت به ۸ هزار تن در روز کاهشیافته است و باتوجهبه روند مصرف گاز کشور و اعمال محدودیتهای شدیدتر که طی سالهای اخیر بیسابقه و برای اولینبار اتفاق افتاده است، تولید آهن اسفنجی در این شرکت از دهم بهمنماه کاملاً متوقف و به صفر رسیده است.
_
_
به گزارش جهان معدن ؛ اگرچه باتوجهبه شرایط و پیشبینیهای صورتگرفته تعمیرات اساسی واحدهای احیا مستقیم در زمان محدودیتهای مصارف گاز انجام شده است و آماده تولید با تمام ظرفیت هستیم، اما طی این مدت فرصت تولید حدود ۵۰۰ هزارتن آهن اسفنجی را ازدستدادهایم و پیشبینی میشود در صورت تداوم روند محدودیتها این مقدار تا پایان بهمنماه به ۷۰۰ هزارتن افزایش یابد که زیان ناشی از آن قابلجبران نیست.
_
_
_
_
با همکاری و مساعدت سازمانهای ذیربط، برای تأمین پایدار گاز موردنیاز خطوط تولید فولاد مبارکه چارهاندیشی عاجلی انجام شود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.



ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0