_
_
به گزارش جهان معدن ؛ سیدمحمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت در آئین افتتاح خط انتقال آب خلیجفارس به فلات مرکزی به صورت برخط، این پروژه را از مهمترین طرحهای زیرساختی کشور عنوان کرد و گفت: اجرای این خط انتقال تأمین آب پایدار برای فلات مرکزی و صنایع راهبردی آن را تضمین میکند و میتواند اثرات کمبود منابع آب سطحی و زیرزمینی بر تولید کشور را به شکل قابلتوجهی کاهش دهد.
_
_
وی در ادامه افزود: این طرح گام بلندی در حفاظت از هویت زیستی و فرهنگی سرزمین عزیزمان است و زمینه صفر شدن مصرف آب زایندهرود در فولاد مبارکه را فراهم میکند. از تمامی نقشآفرینان این پروژه بزرگ از جمله فولاد مبارکه، سهامداران، مهندسان، کارگران و مدیران که برای تحقق آن تلاش کردند؛ قدردانی میکنم.
_
_

_
_
وزیر صمت با اشاره به رویکرد جدید دولت در توسعه صنعتی اظهار داشت: تأکید ما این است که همه توسعهها بر اساس سند پیشرفت مصوب دولت و برنامه هفتم انجام شود. در همین راستا وزارت صمت و دولت چهاردهم با محوریت دریا و استفاده از ظرفیتهای سواحل؛ نقشهراه صنعت را بازنگری کردهاند.
_
_
وی هزینههای امروز این طرح را نتیجه جانماییهای گذشته دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم که در توسعههای آینده همه شرکتها و صنایع به رویکرد دریامحور توجه کنند تا بتوانیم علاوه بر خطوط انتقال آب؛ محل استقرار صنایع را نیز بر اساس استراتژی مصوب دولت در کنار دریا طراحی و اجرا کنیم.
_
_
اتابک در پایان با قدردانی از رئیسجمهور برای حمایت از این طرح افزود: امیدوارم آثار و برکات این خط انتقال آب خلیجفارس به ویژه برای مردم شریف اصفهان به زودی مشهود باشد.
_
_

_
_
گفتنی است در مراسم افتتاح ابرپروژه انتقال آب دریای خلیجفارس و قطع وابستگی صنایع بزرگ اصفهان از حوزه آبریز زایندهرود دکتر پزشکیان رئیسجمهور و اتابک وزیر صمت به صورت برخط و تعدادی از مقامات و مسئولان استان اصفهان در شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.
_
_
معصومه صالحی
_
_
_
_




ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0