سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبهبندی اعتباری کارتهای بازرگانی راه اندازی شد

سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبهبندی اعتباری کارتهای بازرگانی راه اندازی شد
وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس تکالیف قانونی خود به منظور ساماندهی کارتهای بازرگانی سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبهبندی اعتباری کارتهای بازرگانی را راه اندازی کرد و در همین راستا امکان نظارت دقیق بر شرایط صدور و تمدید کارت های بازرگانی با استعلام از مراجع ذیربط فراهم شد.
_
_
_
_
به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، با توجه به گسترش سوء استفاده از کارتهای بازرگانی در سالهای اخیر که موجب بروز برخی مشکلات از جمله فرار مالیاتی، انباشت بدهی گمرکی، قاچاق کالا و نابسامانی در بازار عرضه شده است، وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس تکالیف قانونی خود سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبهبندی اعتباری کارتهای بازرگانی را راه اندازی کرد.
_
_
_
_
در همین راستا حمید زادبوم « معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران» در ابلاغی به روسای سازمانهای صمت استانی تصریح کرد: هر چند به دلیل بیماری کووید ۱۹و اعتبار بخشی خودکار به کارتهای بازرگانی تا پایان اردیبهشت ماه، اجرای فرایند جدید صدور و تمدید کارت های بازرگانی از طریق این سامانه با تأخیر مواجه شد، اما با توجه به تاکیدات سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و پیگیریهای مکرر مراجع نظارتی، لازم از زمان نظارت کامل و دقیق بر فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی طبق شرایط مندرج در سامانه، در صورت بروز هرگونه سوء رفتار تجاری سریعاً نسبت به بررسی در کمیتههای کارشناسی استانی و ارجاع نتیجه به دبیرخانه کارگروه پایش رفتار تجاری به همراه مستندات طبق دستورالعمل ها اقدام نمایید.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.



ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0