تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 8314
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افزایش صادرات 19 درصدی «شمش» و 14 درصدی «محصولات فولادی» بسته هستند

افزایش صادرات 19 درصدی «شمش» و 14 درصدی «محصولات فولادی»

افزایش صادرات 19 درصدی «شمش» و 14 درصدی «محصولات فولادی»

افزایش صادرات 19 درصدی «شمش» و 14 درصدی «محصولات فولادی»

صادرات شمش فولاد و محصولات فولادی کشور طی 11 ماهه 1400 به ترتیب 19 و 14 درصد افزایش یافت. در این مدت افزون بر 9.6 میلیون تن فولاد روانه بازارهای خارجی شد.

_
_

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی ایمیدرو، انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن، 6 میلیون و 642 هزار تن شمش فولاد صادر شد. اما آمار مدت مشابه سال گذشته، 5 میلیون و 600 هزار تن بود.

_
_

همچنین طی 11 ماهه 1400، حدود 3 میلیون و 10 هزار تن انواع محصولات فولادی (انواع ورق، میلگرد، ناودانی، نبشی، تیرآهن و …) صادر شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 2 میلیون و 640 هزار تن بود.

_
_

میزان صادرات آهن اسفنجی نیز با افزایش 20 درصدی طی 11 ماهه 1400، از 819 هزار تن به 985 هزار تن افزایش یافت.

_
_

کاهش 23 درصدی واردات محصولات فولادی

_
_

افزاون بر این، میزان واردات محصولات فولادی و شمش طی 11 ماهه 1400 به ترتیب 650 هزار تن و 5 هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (847 هزار تن و 5 هزار تن)، 23 درصد کاهش در واردات محصولات فولادی و بدون تغییر در میزان واردات شمش بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.