تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر : 6511
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نخستین آزمایشگاه مرجع معدن و صنایع معدنی شرکت مس در شمال غرب کشور افتتاح شد بسته هستند

نخستین آزمایشگاه مرجع معدن و صنایع معدنی شرکت مس در شمال غرب کشور افتتاح شد

نخستین آزمایشگاه مرجع معدن و صنایع معدنی شرکت مس در شمال غرب کشور افتتاح شد

نخستین آزمایشگاه مرجع معدن و صنایع معدنی شرکت مس در شمال غرب کشور افتتاح شد

نخستین آزمایشگاه جامع و مرجع معدن و صنایع معدنی شرکت ملی مس در شمال‌غرب کشور با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صمت ، دکتر خرم استاندار آذربایجان شرقی و دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی مس افتتاح شد.

_
_

به گزارش جهان معدن به نقل ازمس پرس، نخستین آزمایشگاه مرجع معدن و صنایع معدنی در شمال غرب کشور و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال جاری به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین افتتاح شده است و این آزمایشگاه با هدف سرعت بخشی به شناسایی ذخایر معادن و کاهش زمان فعالیت های اکتشافی، در منطقه شمال غرب کشور افتتاح شد.

_
_

این آزمایشگاه به همت مجتمع مس سونگون و با همکاری دانشگاه تبریز، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت تا بتوانیم با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تزریق نوآوری و فناوری های جدید به حوزه صنعت و معدن، زمینه های لازم برای پیشرفت پایدار در صنعت مس را فراهم سازیم.

_
_

شرکت مس در مسیر خلق آینده‌ای متکی بر دانش و فناوری

_
_

معبود عباس زاده مدیرمجتمع مس سونگون نیز با بیان این که تمام برنامه ریزی های شرکت ملی مس برای خلق آینده‌ای متکی بر دانش وفناوری صورت می‌گیرد، توضیح داد: این مجموعه با دارا بودن آزمایشگاهی به مساحت 4هکتار و با به کارگیری تجهیزات‌ آزمایشگاهی پیشرفته روز دنیا بعنوان اولین و بزرگترین آزمایشگاهِ معدنی، آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی و آنالیز مواد معدنی معادن شمال غرب کشور به خصوص در حوزه معادن مس است.

_
_

وی اظهار کرد: این آزمایشگاه با یک شبکه آزمایشگاهی شامل آزمایشگاه‌های شیمی، آنالیز دستگاهی، محیط زیست، کانی شناسی و… آماده ارائه خدمات می باشد.

_
_

مدیرمجتمع مس سونگون گفت: توسعه آزمایشگاه های تحقیقاتی با رویکرد توسعه علمی معادن کشور را می توان از جمله چشم اندازهای این آزمایشگاه نام برد.

_
_

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این آزمایشگاه که پنجشنبه 1 دی ماه در شهرستان مرند برگزار شد، خانم دکتر پاشایی نماینده شهرستانهای مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و آقای دکترنصرالله زاده رئیس دانشگاه تبریز نیز حضور داشته و از همت و سرمایه گذاری شرکت ملی مس ایران قدردانی کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.