امضای تفاهمنامه مشترک جهت توسعه همکاری تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان

امضای تفاهمنامه مشترک جهت توسعه همکاری تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان
مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان از امضای تفاهمنامه مشترک تجاری و اقتصادی بهعنوان سند توسعه همکاری دو جانبه مسئولان ایران و پاکستان در دهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی میان این دو کشور خبر داد.
_
_
به گزارش جهان معدن به نقل ازشاتا، دهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان و همچنین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در روزهای پایانی دیماه سال جاری در پاکستان برگزار میشود.
_
_
«ایرج حسنپور» مدیرکل صمت استان سیستان وبلوچستان در خصوص دهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان گفت: این نشست با حضور مسئولان استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان به مدت دو روز و از ۲۳ تا ۲۴ دیماه امسال در شهر کویته پاکستان برگزار میشود.
_
_
وی با اشاره به اینکه از ۲۶ تا ۲۸ دیماه نیز نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی پاکستان برپا میشود، ادامه داد: هدف از برگزاری کمیته مشترک تجارت مرزی، بررسی مسائل و رفع موانع تجارت مرزی و توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان است.
_
_
مدیر کل صمت استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: دراین کمیته، دو طرف هماهنگی لازم را در رشد و رونق مبادلات تجاری و اقتصادی، تبادل هیاتهای تجاری، برپایی نمایشگاههای مشترک، جذب سرمایهگذاری دو جانبه، ایجاد مراکز صنعتی مشترک و بازارچههای خرده فروشی انجام خواهند داد.
_
_
حسنپور همچنین گفت: پنلهای تخصصی دو جانبه از جمله امور بازرگانی، گمرک و امور بانک و تهاتر، امور حمل و نقل، امور شیلات، کشاورزی و غیره برگزار و پس از آن بین طرفین تفاهمنامه مشترک به عنوان سند توسعه همکاری دو جانبه به امضای مقامات دو طرف خواهد رسید.
_
_
شایان ذکر است، نهمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در روزهای نهم و دهم خردادماه در زاهدان برگزار شده است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.



ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0