29 اسفند 1402
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious

«تفارس» متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق اجاره نماد تابان 14 شد

شرکت تامین‌ سرمایه خلیج‌فارس از پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا خبر داد.
به گزارش جهان معدن و به نقل از شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس طی اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد که پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) با نماد تابان 14 را برعهده گرفته است.
مبلغ این تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی 15 هزار میلیارد ریال با نرخ سود سالانه 23 درصد بوده که درآمد آن جمعاً به مبلغ 5،746،500 میلیون ریال که شامل 328،500 میلیون ریال درآمد تعهد پذیره‌نویسی که بلافاصله پس از پذیره‌نویسی و مبلغ 5،418،000 میلیون ریال درآمد بازارگردانی اوراق است که طی 4 سال شناسایی خواهد شد.
تاريخ پذيرش تعهد پذیره‌نویسی از 22 اسفند ماه 1402 به مدت سه روز کاری است.

معاون بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران خبر داد: استقبال بازار از عرضه 12 هزار تنی محصولات جدید صنایع شیمیایی ایران در بورس انرژی

معاون بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با اشاره به فروش موفقیت‌آمیز محصولات این هلدینگ در جدیدترین عرضه بورس انرژی گفت: خوشبختانه موفق شدیم با افزایش تقریباً دو برابری حجم عرضه و رشد تقاضا نسبت به عرضه‌های گذشته؛ یک محموله 12 هزار تنی شامل 7 هزار تن رافینیت و 5 هزار تن هوی‌اند را به صورت سبد کالایی در رینگ صادراتی بورس انرژی به فروش برسانیم.
به گزارش جهان معدن و به نقل ا ز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران؛ غلامرضا مؤذنی با اشاره به جدیدترین عرضه محصولات این هلدینگ در بورس انرژی اظهار کرد: با توجه به اینکه این هلدینگ برای تولید محصولات جدید خود نظیر رافینیت، هِوی‌اِند و لایت‌اِند موفق به تأمین نفت سفید از منابع جدید و متفاوت با منابع قبلی خود شد و مسئولیت فروش این محصولات جدید را نیز خود بر عهده گرفت؛ در ادامه فرآیند برنامه‌ریزی و تحقیقات بازار گسترده‌ای برای فروش بهینه این محصولات انجام شد.
وی افزود: در نتیجه استراتژی فروش نشات گرفته از این فرآیند تحقیقات و برنامه‌ریزی؛ طی یک مرحله موفق به عرضه موفق محموله 6 هزار تنی در رینگ صادرات بورس انرژی شدیم که امیدوارکننده بود. در جدیدترین بخش عرضه محصولات خود موفق شدیم با افزایش حجم عرضه نسبت به عرضه‌های گذشته؛ یک محموله 12 هزار تنی شامل 7 هزار تن رافینیت و 5 هزار تن هوی اند را به صورت سبد کالایی در رینگ صادراتی بورس انرژی به فروش برسانیم که موفقیت خیلی خوبی محسوب می‌شود. اهمیت این موفقیت زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم پیشتر احساس مثبتی از فروش موفق این محصولات در بازار وجود نداشت، اما در نتیجه این عرضه موفق مشتریان دیگری برای خرید بخش بعدی محصولات در روزهای آینده اعلام آمادگی کردند.

معاون بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران تصریح کرد: این عرضه از جهات مختلف با عرضه قبلی محصولات جدید صنایع شیمیایی در بورس متفاوت بود. فارغ از افزایش تقریباً دو برابری حجم عرضه و رشد تقاضا برای خرید محصولات؛ بر خلاف عرضه تک محصولی پیشین، سبدی متشکل از دو محصول در رینگ صادراتی بورس انرژی ارائه شد. در تلاشیم در آینده تعداد محصولات این سبد را به سه محصول افزایش دهیم.
موذنی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و سیاست‌های در پیش گرفته شده در حوزه فروش؛ امیدواریم بتوانیم در مراحل بعدی حجم فروش را افزایش داده و ضمن افزایش تعداد خریداران محصولات این هلدینگ، یک مسیر مستمر عرضه محصولات در رینگ صادراتی بورس انرژی را در پیش بگیریم.

گفتنی است هلدینگ سرمايه‌گذاری صنايع شيميايی ايران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصدی سهم بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. این شرکت تاکنون محصولات فناورانه موردنیاز خود را با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور داخلی بومی سازی و نیاز خود به شرکت‌های خارجی را قطع کرده است.

حضور مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در نشست تخصصی مدیران بازار سرمایه

احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس و عضو شورای عالی بورس، در اولین دورهمی تخصصی مدیران بازار سرمایه حضور یافت.

به گزارش جهان معدن، این نشست با حضور جمعی از مدیران بازار سرمایه و اساتید دانشگاه در سالن همایش های صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

 

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس و عضو شورای عالی بورس در این نشست به سخنرانی پیرامون بازار سرمایه پرداخت.

مدیرعامل بورس کالای ایران: فولاد هرمزگان نقشی اساسی در تنظیم بازار فولاد دارد

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: فولاد هرمزگان با عرضه‌های منظم تختال خود در بورس کالا به تنظیم بازار این محصول فولادی در کشور کمک کرده است و نقشی اساسی در این حوزه دارد.

به گزارش جهان معدن از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، سید جواد جهرمی در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: از حضور در مجموعه فولاد هرمزگان بسیار خرسند هستم و این شرکت یکی از عرضه‌کنندگان بزرگ محصولات فولادی کشور در بورس کالا به شمار می‌رود. در حال حاضر فولاد هرمزگان پس از فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین تولیدکننده تختال کشور است.

 

وی افزود: با توجه به نیازی که صنایع کشور به ورق فولادی دارند و مواد اولیه آن تختال فولادی است، از این رو، فولاد هرمزگان در زنجیره صنعت فولاد و تامین تختال صنایع مصرف‌کننده نقشی اساسی را ایفا می‌کند. این نقش با توجه به محدودیت‌های تولید ورق فولادی در کشور بسیار استراتژیک است.

مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به عرضه تختال فولاد هرمزگان در بورس کالا، خاطرنشان کرد: این شرکت همواره یکی از عرضه‌کنندگان ثابت تختال فولادی در بورس کالا است و به تبع آن همواره به تنظیم بازار محصولات فولادی کمک کرده است.

جهرمی اضافه کرد: این شرکت طرح‌های توسعه بسیار خوبی را در دستور کار دارد که امیدوار هستیم با بهره‌برداری از آن‌ها طی سال‌های آتی، این شرکت بتواند نیاز کشور را برای ورق فولادی تامین کند تا علاوه بر تامین نیاز صنایع پایین‌دستی مصرف‌کننده تختال و ورق، شاهد ایجاد ثبات نسبی در بازار فولاد باشیم. ضمن اینکه با تولید و مصرف ورق فولادی در کشور، ارزش افزوده بیشتری در صنایع فولادی ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: بورس کالا بستری شفاف در عرضه و مصرف و به ویژه کشف قیمت برای تولیدکننده و مصرف‌کننده فراهم کرده و فولاد هرمزگان نیز به خوبی نسبت به این موضوع آگاه بوده و از این بستر استفاده کرده است. علاوه بر این، بورس ابزارهای دیگری برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی در اختیار دارد که در حال مذاکره با فولاد هرمزگان برای استفاده از این ابزارها هستیم. چرا که این شرکت طرح‌های توسعه‌ای متعددی در دست اقدام دارد و می‌تواند از ابزارهای بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌های خود استفاده کند.

مدیرعامل بورس کالای ایران پایان از شرکت فولاد هرمزگان به دلیل عرضه‌های منظم تختال فولادی در بورس کالا برای تنظیم بازار و از مدیرعامل این شرکت به دلیل همکاری با بورس کالا تقدیر و تشکر کرد.

«فخاس»، قطب توسعه پایدار تولید فولاد در شرق ایران

درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت مجتمع فولاد خراسان در بازارهای داخلی و صادراتی شامل گندله، آهن اسفنجی، شمش و میلگرد در 10 ماهه 1402، با افزایش 41.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (102 هزار و 805 میلیارد و 565 میلیون ریال)، به 145 هزار و 592 میلیارد و 836 میلیون ریال رسید؛ این در حالی است که «فخاس» عملکرد قابل‌قبولی در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در شرق کشور به ثبت رسانده و عملکرد بر اشتغال‌زایی در سطح منطقه، اشتغال محلی در چارچوب الگوی اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده است.

عرضه سه محصول جدید صنایع شیمیایی ایران در بورس انرژی

 

معاون بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمایی ایران با اشاره به آغاز عرضه سه محصول مهم و جدید تولیدی این شرکت در در رینگ داخلی و صادراتی بورس انرژی کشور گفت: این محصولات استانداردسازی شده و معادل حلال 502 (رافینیت) و حلال 503 (هوی‌اند) عرضه می‌شود. صنایع شیمیایی ایران با توجه به نقش این محصولات در صنایع پایین دستی و تولید سوخت‌های بنزین و گازوئیل در تلاش است تا عرضه ماهانه آن‌ها را استمرار بخشد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از  روابط عمومی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، غلامرضا موذنی با اشاره به تولید سه محصول مهم جدید در این هلدینگ اظهار کرد: تکمیل سبد محصولات و تولید کالاهای جدید از محصولات برگشتی از جمله برنامه‌های جدی این هلدینگ محسوب می‌شود. در این راستا سه محصول جدید لایت‌اند، رفاینیت و هوی‌اند تولید و مجوز عرضه آن‌ها در بورس انرژی صادر شده است.

وی افزود: این محصولات پس از آزمایش‌های موفقیت آمیز در پژوهشگاه صنعت نفت، استانداردسازی شده و معادل حلال 502 (رافینیت) و حلال 503 (هوی‌اند) در بازار داخلی و رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه می‌شود. عرضه این محصولات در بازار بورس تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده و تقاضای بسیاری برای آن به ثبت رسیده است. به همین دلیل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در تلاش است تا به صورت ماهانه و مستمر بین 10 تا 12 هزار تن از این محصولات را از طریق بورس به دست تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صنایع پایین دستی برساند. این محصولات مواد اولیه تولید محصولات مختلفی از جمله سوخت بنزین و گازوئیل است.

معاون بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمایی ایران ادامه داد: تولید و عرضه کالاهای یاد شده در بورس در راستای تکمیل سبد محصولات هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بوده و تلاش در این مسیر ادامه خواهد داشت.

گفتنی است هلدینگ سرمايه‌گذاری صنايع شيميايی ايران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن بیش از۷۰ درصد سهم بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در بومی‌سازی و تأمین تجهیزات مورد نیاز این شرکت در راستای افزایش تولید و مهار تورم از جمله استراتژی‌های صنعتی این هلدینگ در مسیر توسعه به شمار می‌رود.

انجام تمامی مراحل پذیره ‌نویسی نماد «فصبا» در بورس

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس از انجام تمامی مراحل پذیره ‌نویسی نماد معاملاتی این شرکت با عنوان «فصبا» در بورس خبر داد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج فارس، دکتر احسان دشتیانه در نشست خبری که در حاشیه سمپوزیم فولاد ۱۴۰۲ در جزیره کیش برگزار شد، از انجام تمامی مراحل پذیره‌نویسی نماد معاملاتی این شرکت با عنوان «فصبا» در بورس خبر داد و گفت: تمام مراحل پذیره‌نویسی انجام و مجمع آن نیز برگزار شد و مجمع مورد تایید سازمان قرار گرفت و مجوز پذیره‌نویسی از سوی سازمان صادر شد و در حال حاضر در مرحله ثبت شرکت‌هاست.

 

وی در خصوص زمان پذیره‌نویسی بیان کرد: مرحله ثبت شرکت‌ها بین ۱۰ روز تا دو هفته زمانبر خواهد بود و بلافاصله پس از آن پذیره‌نویسی آغاز و نماد فعال خواهد شد.

دشتیانه ادامه داد: به محض فعال شدن نماد اطلاعات از طریق کدال به سهامداران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به عملکرد این شرکت گفت: افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی این شرکت و رسیدن آن به ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز انجام شده است.

دشتیانه با بیان اینکه صبا فولاد خلیج فارس مرحله به مرحله برای توسعه هدف گذاری کرده است، افزود: این شرکت احداث یک واحد احیای مستقیم به ظرفیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن بریکت گرم تا سال ۱۴۰۴، احداث واحد فولادسازی و ریخته گری تختال ضخیم به ظرفیت یک و نیم میلیون تن در سال برای فاز ۳ در افق ۱۴۰۷ و تولید ۳ میلیون تن محصول نهایی با ارزش افزوده بالا در افق ۱۴۱۰ را هدف‌گذاری کرده است.

وی از رشد تولید در این شرکت خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای رشد ۵۰ درصدی تولید صبا فولاد خلیج فارس در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است تا در آستانه ظرفیت اسمی قرار بگیریم.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس اجرای طرح‌های توسعه صبا فولاد خلیج فارس و تامین مالی این طرح‌ها را اولویت این شرکت فولادی عنوان کرد و طرح‌های مگامدول احیای مستقیم شماره ۲، احداث واحد فولادسازی و نورد ورق‌های فولادی را جزو طرح‌های توسعه فصبا نام برد.

«۴۰ همت» حماسه‌آفرینی و عزم جهادی در شرکت فولاد خوزستان

«۴۰ همت» روایت حماسه‌آفرینی و عزم جهادی فرزندان پرتلاش، متخصص و انقلابی ملت ایران در شرکت فولاد خوزستان است و تنها بخشی از تلاش‌های جهادی آنان در جبهه صنعت و اقتصاد و در سنگر تولید و اشتغال را به تصویر می‌کشد؛ لبیکی عملی به فرمایش گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است.»

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان ؛آنچه در این مجموعه می‌خوانید مروری بر مهم ترین طرح‌ها و پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان در مسیر تحقق اهداف کلان اقتصاد کشور و فاز چهارم توسعه و همچنین چشم انداز ۱۴۱۰ این شرکت است.