07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious

مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را رصد می‌کنند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را رصد می‌کنند.

به گزارش جهان معدن به نقل ازمس پرس دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص هوش مصنوعی، ابراز امیدواری کرد که مجموعه فعالیت‌های صنعت مس کشور در حوزه هوش مصنوعی در پاسخ به ندای زمان‌شناسانه رهبر معظم انقلاب شروعی باشد بر حرکت‌های آگاهانه و کارشناسانه دیگر در به‌کارگیری ابزارهای نو جهانی جهت الگوسازی خدمات نوین ایران و اسلام عزیز به جهانیان.

وی به سخنان گهربار مقام معظم رهبری که فرمودند: «در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت و غیرو نمی‌توان با همان شیوه‌های چهل سال قبل کار کرد. امروز ابزارها باید متناسب با زمان انتخاب شود.» و نیز «مساله هوش مصنوعی در اداره دنیا نقش دارد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که ایران جزو 10 کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد.» اشاره کرد و گفت: بار دیگر بر همگان آشکار شد که مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را نیز رصد می‌کنند و آن‌ها را نه تهدید که فرصتی برای پیشرفت و رشد ایران اسلامی می‌دانند.

وی ادامه داد: ضمن تکریم و پاسداشت این نگاه عالمانه برآمده از آگاهی توام با درک ضرورت‌های دوره زمانی موجود، وظیفه خود می‌دانیم تا در پاسخ عملی به تذکر دغدغه‌مند مقام معظم رهبری اقدامات کارشناسانه‌‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: در این راستا هوش مصنوعی را که بر اساس تحلیل و استفاده از داده‌ها است روشی نوین در جهت شناخت و حل مسائل به‌صورت کاملا حرفه‌ای می‌دانیم که با تکیه بر عقل جمعی و تجمیع تجارب جهانی به کمک بشر آمده است تا مسیر رشد دانایی و توانایی او را هموارتر سازد.

دکتر رستمی افزود: یقیناً بهره‌گیری از هوش مصنوعی به صرفه‌جویی در وقت و انرژی منجر شده و فرصت را برای پرداختن به خدمات بزرگتر فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: در این راستا با بهره‌گیری از توان متخصصین داخلی کشور و جوانان پرورش‌یافته نظام اسلامی، اولین پروژه ملی خود را با بهره‌گیری از قابلیت هوش مصنوعی در اولویت سلامت - پایش، تشخیص، درمان و ارزیابی - آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مس ادامه داد: در این پروژه پایش سلامت جسم با استفاده از ابزارهای فناورانه، تحلیل و تفسیر داده‌ها و دستیابی به نقشه سلامت فردی هر شخص انجام خواهد شد.

به گفته وی این پروژه‌ها ابتدا برای همه کارکنان شرکت ملی مس اعم از کارگران، کارمندان، بازنشستگان و مدیران اجرا می‌شود و در فاز دوم در راستای رسالت اجتماعی، در اختیار همه هموطنان قرار خواهد گرفت .

دکتر رستمی گفت: یقیناً با اجرای خدمات هوشمند مذکور شاهد افزایش امید به زندگی از طریق کاهش ناهنجاری‌های جسمی، تشخیص دقیق بیماری‌ها، مداخله به موقع درمان و تقویت سلامت جسم و جان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد:‌ نتیجه این دست خدمات، ارتقای بیشتر سلامت در ایران اسلامی، تقویت رضایت عمومی و کاهش هزینه‌های جانی و مالی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پیامی به مناسبت هفته کار و کارگر: همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پیامی با تبریک آغاز هفته «کاروکارگر» و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر، از زحمات کارگران جهادگر و سخت کوش صنعت مس کشور تقدیر کرد.

به گزارش جهان معدن از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم.

                                 با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

                                                             حسین مدرس خیابانی

                                              مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

حضور مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در دیدار رهبری با کارگران و کارفرمایان منتخب کشوری

عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان صبح امروز در دیدار جمعی از کارگران و کارفرمایان منتخب کشور با رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز کارگر حضور یافت.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند و گفتند: حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

 

ایشان در ادامه افزودند: ما در شعار سال این چندساله، روی نقطه‌های حساس اقتصادی تکیه کردیم. امسال هم گفتیم جهش تولید، نه افزایش تولید، جهش! جهش چه جوری حاصل می‌شود؟ با مشارکت مردم. بنده عقیده‌ی راسخ دارم، نظر کارشناسان ما هم همه‌ همین است، اگر که مردم وارد میدان اقتصاد بشوند، وارد میدان تولید بخصوص اگر بشوند، تولید جهش پیدا میکند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اضافه کردند: تولید که جهش پیدا کرد، کشور ثروتمند می‌شود، آحاد مردم ثروتمند می‌شوند، کارگر جیبش پر می‌شود، دست کارگر پر می‌شود، اشتغال افزایش پیدا می‌کند، بیکاری کم می‌شود و مشکلات فراوان کارگری و اقتصادی در کشور از بین می‌رود.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: یک کارگر ماهر و با روحیه و پرانگیزه نقشش در جهش تولید غیرقابل انکار است. کارگر و کارآفرین دو همکارند در خط مقدّم نبرد اقتصادی؛ امروز ما دچار یک نبرد اقتصادی هستیم دیگر، جنگ اقتصادی است. این جنگ هم مثل جنگ هشت ساله‌ی اول انقلاب جنگ تحمیلی است.

در ابتدای این دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گزارشی، کاهش نرخ بیکاری به ۸.۱ درصد و تحقق واقعی ایجاد یک میلیون شغل در سال ۱۴۰۲ را از مهمترین دستاوردهای دولت در حوزه اشتغال خواند.

مهدی کوهی و مدیران ذوب آهن اصفهان به مناسبت هفته کارگر با مقام معظم رهبری دیدار کردند

مهدی کوهی مدیرعامل و جمعی از کارگران و مدیران ذوب آهن اصفهان به مناسبت هفته کارگر با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای دیدار کردند.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن ابراز سلام صمیمی و قلبی خود به جامعه کارگری بیان داشتند در جنگ اقتصادی ظالمانه‌ای که آمریکا و هم پیمانانش به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده‌اند خط مقدّم و جبهه‌ی جلویی خط متعلّق به کارگر و کارآفرین است.

پیش‌بینی افزایش ۸۹ درصدی فروش محصولات گروه فولاد مبارکه به سایپا در سال ۱۴۰۳

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با بیان اینکه مطابق گزارشات ارائه شده سطح تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، گفت: در سال گذشته ۳۹۱ هزار تن از محصولات گروه فولادمبارکه به گروه خودروسازی سایپا تخصیص داده شد و پیرو مذاکرات صورت گرفته پیش بینی برنامه خرید این گروه خودروسازی در سال جاری به میزان ۷۴۰ هزار تن اعلام شد که حاکی از رشد ۸۹ درصدی است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ، رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در گفت‌وگویی در حاشیه بازدید مدیرعامل و معاونان گروه خودروسازی سایپا از خطوط تولید فولادمبارکه اظهار کرد: به ‌کارگیری فولاد در یک خودرو به دلایلی همچون دوام و ایمنی بالا، شکل پذیری و قابلیت تعمیر و نگهداری بیشتر، کاهش قیمت تمام شده و قابلیت بازیافت، همچنان در دنیا نسبت به سایر مواد مقرون ‌به صرفه‎ است.

 

وی در خصوص ویژگی‌های کیفیت فولاد به کار رفته در صنعت خودرو گفت: استحکام بالا برای افزایش ایمنی، وزن سبک به منظور کاهش مصرف سوخت و شکل پذیری مطلوب که باعث طراحی دلخواه می‌شود از مهم‌ترین این ویژگی‌ها است.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه صنعت خودروسازی خواستار توسعه و تولید مداوم فولادهای با استحکام بالاست تا ضمن افزایش ایمنی و کاهش وزن، جایگزین مناسبی برای آلیاژهای گران‌قیمت از جمله آلومینیوم داشته باشند، تصریح کرد: تولید فولادهایی که از منظر استحکام و شکل پذیری و برقراری توازن مناسب بین این دو پارامتر نیاز خودروسازان را برآورده کند از نیازمندی‌های صنعت خودرو است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص آینده صنعت خودروسازی و با توجه به روند افزایشی فروش انواع خودرو برقی در دنیا باید به این موضوع توجه داشت که شرکت‌های خودروسازی با توجه به وزن بالای باتری خودروهای برقی در تلاش هستند تا با استفاده از فلزات سبک‌تر در بدنه این خودروها وزن آنها را کاهش دهند.

حیدری گفت: استفاده از فولاد سبک در تولید خودروهای برقی، هم باعث کاهش مصرف آنها می‌شود و هم به افزایش مسافت طی شده توسط این خودروها با یک بار شارژ کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین دستیابی به سطح ایمنی بیشتر در خودرو، کاهش وزن خودرو و استفاده از موادی که به راحتی در چرخه بازیافت قرار گیرند، سه هدف بزرگ صنایع خودروسازی دنیا است.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولادمبارکه با بیان اینکه فولاد مبارکه جهت گیری برنامه‌های توسعه کمی و کیفی تولید خود را همسو با اهداف کلان توسعه صنعتی و اقتصادی کشور تدوین کرده است، افزود: در این راستا به منظور تأمین نیازهای فعلی و آتی صنعت خودروسازی و تحقق سند چشم انداز توسعه این صنعت، برخی از گریدهای دوفازی و IF و همچنین فولادهای میکرو آلیاژی و فولادهای استحکام بالای پیشرفته را تولید می‌کند و طرح ‌های توسعه خود را نیز متناسب با نیاز خودروسازان برنامه ریزی کرده و در طرح‌های توسعه، تولید ورق‌های چند فازی و کیفیت‌های جدید در دسته نسل دوم AHSS و HSLA را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دستور کار فولادمبارکه در این راستا ابراز کرد: پروژه احداث خط نورد گرم 2 جهت تأمین ورق‌های گرم و اسیدشویی شده خاص خودرو، پروژه احداث خط نورد سرد 2 (PLTCM ) به منظور تولید محصولات سرد فوق کششی و استحکام بالای آلیاژی و پروژه احداث سه خط گالوانیزه خاص خودرویی جهت تأمین کامل نیاز خودروسازان به ورق های گالوانیزه از جمله این پروژه‌ها است.

حیدری با بیان اینکه مطابق گزارشات ارائه شده سطح تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، ابراز کرد: با این حال امیدواریم با توسعه تعاملات موثر و مستمر با گروه سایپا و سایر خودروسازان نیازها و انتظارات فعلی و آتی این صنعت به خوبی شناسایی شده و از طریق هم افزایی ایجاد شده شاهد افزایش کیفیت و کمیت محصولات و تأمین حداکثری نیاز گروه خودروسازی سایپا باشیم. 

وی تصریح کرد: معتقدیم رسیدن به افق مطلوب در مراودات تجاری با خودروسازان از مسیر تولیدات کیفی و توسعه سبد محصول می گذرد و بایستی با تولید گریدهای منطبق با استانداردهای معتبر و به روز جهانی مسیر بومی سازی و خودکفایی را برای صنعت خودرو هموار کنیم.

محصولات ویژه فولاد مبارکه در خدمت ارتقاء کیفی خودروهای داخلی

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت: با توجه به سیاست‌های فولاد مبارکه مبنی بر تولید محصولات ویژه و کیفی، بخشی از این محصولات در سال 1402 در خدمت صنعت خودروسازی قرار گرفت و با توجه به اهداف تعیین‌کننده برای دو خودروساز بزرگ کشور مبنی بر افزایش تیراژ خودرو و ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی، فولاد مبارکه از خودروسازان داخلی حمایت خواهد کرد.

به گزارش جهان معدن و به دنقل از فولاد مبارکه، نشست مشترک مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین شرکت فولادمبارکه و گروه خودروسازی سایپا صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

 

محمدیاسر طیب‌نیا در این نشست اظهار کرد: فولاد مبارکه امروز بزرگ‌ترین تولید کننده ورق‌های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا است.

وی ارزش فعلی بازار شرکت فولاد مبارکه را ۵۰۰ همت اعلام کرد و گفت: سهم این شرکت در تولید ناخالص داخلی (GDP)حدود 1.5 درصد و در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت ۶.۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت تأمین کننده در بالادست و حدود ۲ هزار شرکت مصرف کننده در پایین دست به صورت مستقیم با فولاد مبارکه در ارتباط هستند.

وی با تاکید بر اینکه نقش محوری فولاد مبارکه به عنوان یک صنعت مادر بر هیچکس پوشیده نیست، افزود: کشورهای پیشرفته و یا در حال توسعه، صنعت فولاد را اولویت قرار داده و زیرساخت‌های آن را فراهم کرده‌اند؛ در این زمینه کشورهای توسعه یافته در صدد حفظ جایگاه و کشورهای در حال توسعه نیز به دنبال پیشرفت در این صنعت هستند که در این میان می‌توان به کشورهایی همچون چین، برزیل، هندوستان، کره جنوبی، ترکیه و … اشاره کرد که توانسته‌اند رتبه‌های اول تا دهم را در صنعت فولاد از آن خود کنند و بخشی از سرعت رشد و توسعه صنعت در این کشورها به سرمایه‌گذاری‌هایشان در صنعت فولاد بر می‌گردد.

طیب‌نیا با بیان اینکه کشور ایران نیز در حال حاضر به لحاظ تولید رتبه ۱۰ جهان را به خود اختصاص داده و کشوری مثل ایتالیا در رتبه بعد از ایران قرار دارد، تاکید کرد: در کشور این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم در صنعت فولاد به رشد بهتری برسیم چرا که کل زنجیره فولاد از معدن تا محصولات نهایی در کشور شکل گرفته و چیزی حدود ۳۹۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فولاد مبارکه ایجاد شده ضمن اینکه صنایع وابسته به ما نیز بسیار زیاد هستند و می‌توان گفت جایی در کشور نیست که محصولی از فولاد مبارکه در آنجا وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: تفاوت صنعت فولاد با دیگر صنایع از جمله پتروشیمی این است که کل زنجیره ارزش این صنعت در کشور شکل گرفته به این معنا که امروز سنگ آهن در زنجیره به محصول نهایی تبدیل می‌شود که ارزش افزوده چندین برابری دارد.

وی با بیان اینکه جایگاه فولاد مبارکه در همه دوران‌ها و چه در دوران جنگ و چه در دوران فعلی حفظ شده و سرمایه‌گذاری خوبی در این صنعت انجام شده است، ابراز کرد: باید توجه داشت که در زمان تحریم اگر فولاد مبارکه نبود بسیاری از صنایع با مشکل مواجه می‌شدند هر چند فولاد مبارکه یکی از اولین صنایعی بود که تحریم شد.

طیب‌نیا ادامه داد: ما در دولت سیزدهم پنج هدف‌گذاری اصلی را در دستور کار قرار دادیم که اگر این رویکردها در همه مجموعه‌ها در دستور کار قرار گیرد، کشور متحول خواهد شد همانطور که ما این رویکردها را در دستور کار قرار داده و نتایج آن را شاهد هستیم.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود را اولین هدف فولاد مبارکه اعلام کرد و گفت: روند فعالیت در فولاد مبارکه تا قبل از دولت سیزدهم به گونه‌ای بود که به دلیل قطعی برق به کاهش تولید رسیده بودیم و روز به روز از تولید ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رو به پایین می‌رفتیم اما طی ۲ سال اخیر این روند تغییر کرد و سال گذشته ظرفیت اسمی را رد کردیم، این رویکرد در شرکت‌های گروه نیز مورد توجه قرار گرفت و این امر را تحقق بخشیدند، به گونه‌ای که برخی از آنها از روند اسمی رد شده و همه روند رو به رشد دارند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه توسعه سرمایه انسانی را دومین رویکرد فولاد مبارکه اعلام کرد و گفت: طی ۲.۵ سال گذشته به صورت جدی روی این امر سرمایه‌گذاری شده و امسال «سرآمدی در فرهنگ سازمانی» را در کنار پایداری و توسعه در دستور کار جدی خود قرار داده‌ایم چرا که بر این باوریم اتفاقات خوب در هر مجموعه نیازمند سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی است و از این رو به دنبال تعریف فرهنگ فولادی در کشور هستیم.

وی توجه به فناوری و نوآوری را دیگر رویکرد فولاد مبارکه اعلام کرد و گفت: این امر تا قبل از نام‌گذاری ۲ سال گذشته از سوی رهبری در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفت و ما توانستیم در آن سال دستاوردهای خود را در این زمینه رونمایی کنیم.

طیب‌نیا توسعه کیفی و متوازن را دیگر رویکرد فولاد مبارکه اعلام کرد و افزود: توسعه‌ها در دوره‌های قبل در فولاد مبارکه توسعه کمی بود و ما توسعه متوازن را در دستور کار قرار دادیم، برای این امر در حوزه تأمین برق راه‌اندازی نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی را از ۲ سال گذشته آغاز کردیم و فاز اول را ۱۸ ماهه با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری کردیم و فاز ۲ این مجموعه نیز در حال حاضر در دست بهره برداری است.

وی گفت: نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی را در شرق اصفهان داریم که امسال پنل‌های ۱۲۰ مگاوات آن وارد مدار می‌شود و تا سال آینده به صورت کامل بهره برداری خواهد شد.

طیب‌نیا در خصوص میدان گازی در جنوب کشور نیز ابراز کرد: مطالعات این پروژه نیز انجام شده و در صورت دریافت مجوز نهایتاً طی دو سال بهره برداری خواهد شد.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در حوزه حمل و نقلی نیز ادامه داد: برای این امر ۵۰ لوکوموتیو و ۵۰۰ کامیون را خریداری کرده‌ایم و احداث و تکمیل خطوط ریلی را نیز در برنامه داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در خصوص تبدیل شدن به صنعت سبز نیز گفت: برای این امر ۲.۳ میلیارد دلار پروژه در راستای کاهش تولید دی اکسید کربن و فعالیت‌های محیط زیستی تعریف کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: بر اساس هدف گذاری سال ۱۴۱۰ درآمد سالانه فولاد مبارکه بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار تعریف شده است.

طیب نیا گفت: با تعریف کسب و کارهای جدید نیز سعی داریم به رتبه ۲۰ شرکت‌های فولادی جهان دست یابیم.

وی با بیان اینکه افتخار ما این است که از سنگ تا رنگ را در زیرمجموعه فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، ادامه داد: روند تولید ما در سال‌های قبل از سال ۱۴۰۰ کاهش یافته اما با سرمایه‌گذاری در تأمین انرژی و آب طی ۲ سال این روند بهبود یافته است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه سال گذشته فولاد مبارکه می‌توانست ۳۰۰ میلیون دلار افزایش درآمد صادراتی داشته باشد، گفت: این در حالی است که اگر تأمین انرژی به خوبی انجام می‌شد این امر را محقق می‌کردیم.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاران در زمان اعمال محدودیت‌ها اول صنعت فولاد را مورد توجه قرار می‌دهند، افزود: این امر به منظور کاهش تبعات اجتماعی انجام می‌شود و این در حالی است که تبعات قطعی برق سه ماه بعد و زمانی که تولید فولاد کم شود و به دنبال آن کاهش صادرات و کاهش ارزآوری را داشته باشیم، خود را نشان می‌دهد.

طیب‌نیا با اشاره به نام‌گذاری سال جاری تاکید کرد: اگر جهش تولید می‌خواهیم باید مشارکت مردم در زمینه مصرف انرژی افزایش یابد، وقتی عمده مصرف‌کننده برق و گاز مردم هستند، مردم باید با کار فرهنگی به سمت مصرف بهینه بروند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: علی رغم همه محدودیت‌ها روند فروش داخلی و صادراتی فولاد مبارکه در سال گذشته افزایش داشته است، باید توجه داشت که همه محصول سرد فولاد مبارکه وارد بازار داخلی می‌شود و در حوزه محصولات گرم نیز بخش عمده آن روانه بازار داخل می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده مصرف‌کنندگان فولاد مبارکه لوله پروفیل، حوزه حمل و نقل، مسکن و … است که حدود ۷۰۰ هزار تن مربوط به صنعت خودروسازی است که البته بخش قطعه سازی از این میزان جدا است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: در حال حاضر ماهانه چندین پروژه قابل بهره برداری در گروه فولاد مبارکه است که به دلیل ازدحام برنامه‌های افتتاح در هر ماه یک روز را برای افتتاح چند پروژه با هم اختصاص داده‌ایم.

طیب نیا با افزود:  ما با شرکت‌های خودروساز در تحویل محصول همکاری خواهیم داشت و در این زمینه دو شرکت بزرگ خودروساز را در اولویت قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه همچنین با بیان اینکه آماده اجرای پروژه‌های مشترک در پایین دست هستیم، ادامه داد: در این زمینه با شرکت سایپا نیز این همکاری را خواهیم داشت.

وی در پایان افزود: با توجه به سیاست‌های فولاد مباد مبارکه مبنی بر تولید محصولات ویژه و کیفی، بخشی از این محصولات در سال 1402 در خدمت صنعت خودروسازی قرار گرفت و با توجه به اهداف تعیین‌کننده برای دو خودروساز بزرگ کشور مبنی بر افزایش تیراژ خودرو و ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی، فولاد مبارکه از خودروسازان داخلی حمایت خواهد کرد.

معاون فروش شرکت فولاد مبارکه: ارتباط فولاد مبارکه با گروه خودروسازی سایپا در بهترین حالت قرار دارد

همچنین رضا حیدری، معاون فروش شرکت فولاد مبارکه در این نشست با بیان اینکه ارتباط ما با شرکت سایپا در بهترین حالت خود قرار دارد، اظهار کرد: سال گذشته با فروش حدود ۴۰۰ هزار تن محصول ارتباط خوبی را با این شرکت داشتیم و برای تأمین محصولات کیفی مورد نیاز این شرکت نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه امسال در ارتباط با شرکت سایپا اتفاقات خوبی در دستور کار است، تصریح کرد: تأمین ورق مورد نیاز سایپا از سوی فولاد مبارکه امسال ازحدود ۴۰۰ هزار تن به ۷۴۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و در این زمینه توجه ویژه‌ای به محصولات گالوانیزه خودرویی شده است.

حیدری با بیان اینکه خودروسازی سهم ۱۲ درصدی از فروش محصولات فولاد مبارکه را دارد، اظهار کرد: این محصولات طیف مختلفی از تولیدات گروه فولاد مبارکه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته گروه فولاد مبارکه رشد ۳۸ درصد در عرضه محصولات به صنعت خودروسازی کشور داشته است، افزود: نیاز این صنعت میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است که حدود ۲۷۰ هزار تن آن توسط شرکت فولاد مبارکه تأمین شده است.

معاون فروش شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه این رشد در همه محصولات به ویژه ورق گالوانیزه خودرویی بوده است که شرکت ورق خودرو در این زمینه همکاری خوبی داشته است، گفت: با توجه به نیاز صنعت خودروسازی کشور به محصولات ویژه رشد ۳۱ درصدی در سال گذشته در عرضه محصولات ویژه داشتیم که ۸۶۷ هزار تن را شامل می‌شود.

وی با اشاره به فروش ورق رویه و گالوانیزه فوق کششی به خودروسازان در سال گذشته ابراز کرد: در سال گذشته ۱۸۴ هزار تن گالوانیزه فوق کششی و ۵۲ هزار تن ورق رویه به خودروسازان تحویل شد.

حیدری با بیان اینکه در سال جاری حدود ۷۶ هزار تن ورق رویه را خودروسازان تحویل خواهیم داد، گفت: روند فروش ورق و دیگر به محصولات به خودروسازان رو به افزایش است و امسال به رقم خوبی دست خواهیم یافت.

وی در خصوص طرح‌های توسعه و در دست اقدام فولاد مبارکه برای تأمین نیازهای کمی و کیفی خودروسازان ابراز کرد: در این زمینه احداث خط نورد گرم ۲ به ظرفیت سالانه ۴.۲ میلیون تن، افزایش ظرفیت واحد RH-TOP فولادسازی به ظرفیت سالانه ۱.۸ میلیون تن، احداث خط PLTCM نورد سرد ۲ به ظرفیت سالانه ۲ میلیون تن و احداث سه خط گالوانیزه خودرویی به ظرفیت سالانه یک میلیون تن در دستور کار است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان با معاون خدمات امور زائرین آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد

این دیدار با هدف افزایش هماهنگی جهت دور دوم خدمت در حرم مطهر و قدردانی برای ایجاد فرصت خدمت کارکنان خدمتگزار فولاد خوزستان در آستان مطهر رضوی (ع) برگزار شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان ، در این دیدار محمد جامعی به نمایندگی از مدیرعامل ضمن تشکر از زحمات آستان مقدس رضوی (ع) در خصوص ایجاد بستری مناسب برای خدمت در چایخانه حرم مطهر و اشاره به برکات معنوی و تاثیر این خدمت رسانی در زندگی شخصی و کاری کارکنان فولاد خوزستان، از وی بابت فرصت دوباره خدمت در تابستان سال جاری تشکر و ابراز امیدواری کرد که این همکاری مستمر و ادامه دار باشد.

 

محمد شبان معاون زائرین آستان مطهر رضوی (ع) ضمن ابراز خرسندی از نظم و حسن خدمت طی دوران خدمت فولاد خوزستان در چایخانه مطهر رضوی طی تابستان گذشته و آرزوی موفقیت برای خادمین در تابستان سال جاری، با اشاره به شعار "ما همه خادم الرضائیم" از واسط شدن فولاد خوزستان برای وصل کردن افراد خالص به این ضریح نورانی تقدیر و تشکر بعمل آورد.

وی با تاکید بر حفظ شئونات حرم مطهر و اصول آستان قدس رضوی در این خصوص یادآور شد که رسالت همه خادمین این است که نگاه رافت و مهربانی امام رضا (ع) را به زوار آن حضرت نشان داده و حرمت این بارگاه مقدس را حفظ نمایند.

لازم به ذکر است این دیدار روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دفتر معاون زائرین آستان مطهر رضوی با حضور آقایان محمد شبان معاون زائرین آستان، احمدی جانشین معاونت امور زائرین، وطن‌دوست مسئول امور چایخانه های حرم مطهر، محمد جامعی مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان، زاوش امین زاده دزفولی نماینده شرکت سیمیدکو و سیدعلی اکبر شریعت زاده معین طرح خادمی نزد آستان قدس رضوی تشکیل گردید و در پایان تندیس هایی به رسم یادبود از طرف شرکت فولاد خوزستان تقدیم گردید.

نشست صمیمانه مدیرعامل با اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان

ملاقات امین ابراهیمی مدیرعامل با حضور عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، سید رضا هاشمی‌زاده مدیر حوزه مدیرعامل، رحیم امیدبخش مدیر امور اداری، محمود حسن‌پور مدیر بازرسی و نظارت، محمد محسنی‌فر رئیس دفتر امور بازنشستگان منطقه خوزستان و سید عادل حسینی مسئول روابط کار با تنی چند از کارکنان این شرکت انجام شد.

به گزارش جهان معدن  و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان ؛ در این دیدار، درخواست‌های بازنشستگان از سوی اعضای کانون ارائه شد که از سوی مدیران شرکت در دستور کار بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، این نشست روز دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در دفتر مدیرعامل، واقع در ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این شرکت صورت پذیرفت.

صفحه1 از225