06 مرداد 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious

فولاد مردان اکسینی از کار در دمای بالای ۵۰ درجه می‌گویند

دمای هوا بالای ۵۰ درجه است. آفتاب از سر و کول کارخانه بالا می رود و کارگرانی که کارشان را متوقف نمی‌کنند. اینجا شرکت فولاد اکسین خوزستان در روزهای خرما پزان اهواز است؛ جایی که تلاش و جهاد سرلوحه است و خدمت و پای کار ایران بودن، نشان افتخار.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد اکسین ؛  جمال پویا سرپرست تولید ناحیه نورد شرکت فولاد اکسین خوزستان یکی از فولادمردانی است که در این گرما طاقت‌فرسا از کارگرانی‌ می گوید که از دل و جان برای تولید و تحقق شعار جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری تلاش می کنند.

پویا می‌گوید: «کارکردن با فولاد داغ سختی‌های خاص خود را دارد حالا شما تصور کنید که با این فولاد داغ در خوزستانی کار کنید که دمای هوا بالای ۵۰ درجه است و چه شرایط سختی برای کارگران به وجود می آید اما فولاد مردان اکسینی همیشه پای کار ایران و تولید هستند و با جهادی که در این زمینه انجام می دهند توانسته اند رکورد شکنی های بسیار خوبی را در بحث تولید داشته باشند.»

وی ادامه می‌دهد: در حین نورد و فرآیند تولید ورق حرارت ناشی از تولید، در سایت بهره برداری دمای هوا به بالای ۶۰ تا ۶۵ درجه می رسد و علاوه بر این صداها و لرزش‌های فراوانی نیز وجود دارد که کار برای جهادگران بسیار دشوار می‌کند اما همه افرادی که در فولاد اکسین خوزستان پای کار هستند از جان گذشته در راه جهاد و خدمت به این آب و خاک فعالیت می کنند.

 

 

ماجد سعیدی پور تکنسین ناحیه نورد یکی دیگر از فولاد مردان اکسین است که تا پای جان پای ایران و تولید ایستاده و برای تحقق شعار رهبری در بحث جهش تولید در خرماپزان اهواز و دمای بالای ۶۰ درجه مشغول به کار است و از شرایط کار در این دما می گوید. «از سال ۹۳ تا کنون در فولاد اکسین مشغول به کار هستم و شرایط های مختلفی را تجربه کرده ام اما این نکته را می گویم که اکسینی ها همیشه پای کار تولید بوده اند و جهادی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشته اند.»

سعیدی پور می گوید: «عشق به امام و وطن و رهبری باعث می شود که این شرایط سخت دمایی را احساس نکنیم و برای اعتلای وطن و عشق به خوزستان پای کار تولید باشیم. ما اولین تولید کننده ورق عریض در خاورمیانه هستیم و از این رو تلاش می کنیم تا شرکت را در قله نگاه داریم و برای کشور ارزآوری داشته باشیم.»

ایوب دزفولی سرپرست خط تولید ناحیه تکمیلی شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز با اشاره به شرایط دشوار تولید در دمای بالای ۶۰ درجه می گوید: «اینکه شرکت فولاد اکسین خوزستان اکنون یکی از موفقترین شرکت های فولادی کشور و خاورمیانه است به دلیل پشتکار و تلاش و همت کارگران و مجموعه مدیریتی شرکت است که طی سال‌ها به ثمر نشسته است و ما با تلاشی که در همه زمان‌ها انجام می دهیم این جایگاه را حفظ و ارتقا خواهیم بخشید.»

وی عنوان می کند: « عزم راسخ کارگران و فولاد مردان اکسین است که در این شرایط سخت آب و هوایی کار می کنند و پای کار تولید ایران هستند. ما در تولید بسیاری از محصولات نمونه هستیم و همه موفقیت‌هایی که در این زمینه ها به دست می آید جز با تلاش جهادی این کارگران ممکن نخواهد بود.»

 

 

گرمای طاقت فرسا در کنار لرزش و صداهای فروان در خط تولید شرایط بسیار دشواری را برای کارگران رقم می زند. کار کردن فولاد مردان اکسینی در این شرایط سخت و طاقفرسا جز با روحیه جهادی که در قلب و روح این کارگران از سوی مجموعه مدیریتی تزریق شده ممکن نخواهد بود. این جمله را یکی از کارگرانی گفت که حاضر به صحبت نشد اما همین نیم خط اصل کلام بود که به جان دل نشست و می شد این کلام را در کار همه کارگران اکسینی به عینه مشاهده کرد.

ایمان و امید و عزم راسخ کارگران اکسین همان اندازه داغ و گیرا بود که گرمای وحشتناک اهواز پای خطوط تولید شرکت و این همان پیوندی است که میان قلب‌های فولاد مردان اکسین و ایران رقم خورده است تا نوید بخش آینده و فردایی روشن برای اقتصاد کشور و تولید باشند؛ مسیری که باید بپیمایند و براساس آنجه مقام معظم رهبری فرموده به قله برسند

فولاد سنگان پیشرو در تحقق شعار سال به روایت آمار و دستاوردها

قرار گرفتن بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی در سبد صنایع فولادی اهمیت این صنعت را در اقتصاد کشور خصوصاً بعد از وضع تحریم های چند لایه ایالات متحده دو چندان می کند.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد سنگان ؛ در واقع باید اذعان کرد که صنایع فولادی کشور در چندسال اخیر با وجود همه چالشها و موانع، مانند مسائل مربوط به محدودیت های انرژی و موضوعات مرتبط با صادرات محصولات، جزو صنایعی بودند که در مسیر تحقق شعار سال و ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی همواره دستگیر نظام اقتصادی و اجتماعی کشور بوده و در این باره از حداکثر ظرفیتها برای افزایش نرخ بهره وری و ارتقای کیفی محصولات بهره برده اند. اثرگذاری غیرقابل انکار برخی تصمیمات در تکمیل زنجیره فولاد و تولید و توزیع مواد معدنی در این زنجیره و قیمت گذاری دستوری، هرچند که موضوع تولید را در این واحدها با چالش روبرو کرده است، اما استفاده از مدیران متخصص و پیاده سازی استراتژی‌های منطقی در عبور از این چالشها باعث شده تا صنعت فولاد همچنان پرچمدار تولید در کشور باشد.

نگاهی به عملکرد برخی شرکتهای فولادی نشان از تلاش مضاعف آنان در اعتلای این صنعت مولد در کشور دارد. بررسی عملکرد فولاد سنگان در سال گذشته و سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان از تحقق اهداف قابل ملاحظه ای در این شرکت دارد که می توان از بسیاری جهات از آن به عنوان شاخص عملکرد یاد نمود، چرا که جابجایی بسیاری از شاخص‌های مالی به همراه رشد کمی تولید و بهبود ضریب کیفی محصول با توجه به تقاضا، نیازمند شاخص‌آفرینی یک واحد تولیدی در شرایط ویژه اقتصاد کشور است.

فولاد سنگان در سال گذشته با عملکردی مطلوب میزان درآمدهای عملیاتی خود را 62 درصد نسبت به سال قبل افزایش داد سود عملیاتی این شرکت نیز در 12 ماهه 1402 با رشد 124 درصدی همراه بود. در صورت جریان های نقدی فولاد سنگان در سال گذشته دو نکته قابل توجه است؛

نخست آنکه، یکی از سیاستگذاری‌های مدیریتی در این شرکت را تمرکز بر مسئله سرمایه گذاری دانست و دوم کیفیت سرمایه گذاری با توجه به سود حاصل از آن که با منافع سهامداران و ایجاد سرمایه در گردش گرده خورده است. اهمیت سرمایه گذاری ها در فولاد سنگان در سرمایه گذاری های بلند مدت در سال گذشته نیز بروز و ظهور داشت. بر اساس گزارشات مالی این شرکت، در پایان اسفند سال گذشته سرمایه گذاری های بلندمدت فولاد سنگان در سال 1402 رشد 321 درصدی داشته که با توجه به نوسانات بازارهای موازی ریسک بالایی را در درون خود داشت، اما نتیجه رصد درست و حرکت در مسیر شناسایی نیازهای واقعی بازار نتیجه‌ای قابل قبول را برای این شرکت ثبت کرد. فولاد سنگان در سه ماهه سال جاری نیز عملکردی قابل توجه را ثبت کرد که قطعا تأثیر مثبتی بر روند فعالیت ها و سودآفرینی آن خواهد داشت. براساس آنچه که از فولاد سنگان گزارش می شود این شرکت در سه ماهه نخست 1403 توانسته جابجایی های قابل توجهی در میزان تولید و کسب نتایج در سایر بخشها داشته باشد. درصد رشد سود این شرکت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 91 درصد رشد داشته است. یکی از عوامل دخیل در این رشد را باید تولید محصول نهایی کاملاً مطابق بر برنامه ریزی انجام شده و رشد درصد فروش به میزان 69 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دانست.

رشد تولید گندله و کنسانتره و ثبت رکورد روزانه تولید کنسانتره در فروردین، تحقق 105 درصدی تولید کنسانتره  در فروردین ماه و افرایش تولید روزانه گندله در خردادماه از جمله مهمترین نتایج این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری در موضوع تولید بود. در مدت سه ماه اول سال جاری برنامه تولید گندله شرکت به میزان 101 درصد محقق گردید و ثبت رکورد حمل ریلی در پایان اردیبهشت، و میزان حمل محصول از طریق ریل و جاده نیز از دیگر رخدادهای مهم در شرکت فولاد سنگان بوده است.

برنامه ریزی دقیق و علمی متناسب با چالشهای موجود صنعت کشور موجب عملکرد درخشان فولاد سنگان در سال جاری شده است و ثبت رکوردهای جدید تولید و فروش محصول تا پایان سال و تحقق کامل برنامه عملیاتی پیش بینی شده کاملا در دسترس می باشد

شرکت فولاد خوزستان با وجود نیروی متعهد، متخصص و نخبه، پله‌های ترقی را با سرعت طی نموده است

علیقلی زاده مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت  اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان با دارا بودن نیروی متعهد، متخصص و نخبه، پله های ترقی را با سرعت طی نموده و به قطب صنعت فولاد کشور تبدیل شده است. کسب دستاوردهای فراوان توسط این مجموعه علی‌رغم بعضی محدودیت ها، شایسته تقدیر است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان ؛ علیقلی زاده ادامه داد: محدودیت حامل های انرژی به خصوص برق، ضررهای بزرگی به صنعت فولاد کشور از جمله فولاد خوزستان وارده نموده است. مجموعه فولاد خوزستان در سالیان گذشته در کنار تامین نیاز داخلی کشور و نوردکاران، مازاد محصولات باکیفیت خود را به اقصی نقاط دنیا صادر نموده است و از این طریق ارزآوری چشم گیر و نزدیک ۱/۴ میلیارد دلار برای کشور به همراه داشته است.

وی افزود: شرکت های فولادی برای بقای خود در چرخه زنجیره فولاد نیاز به تامین مواد اولیه و سنگ آهن خود دارند، فولاد خوزستان در همین راستا معادنی را در کشور به تملک خود در آورده و از جمله این معادن می توان به معادنی در استان های خراسان جنوبی و زنجان اشاره نمود. البته با ارائه گزارش مسئولان این شرکت باخبر هستیم که معادن دیگری هم در حال کارشناسی دقیق و در نهایت تملک است. این رویه یکی از شروط بقا و تولید پایدار در آینده این شرکت محسوب می شود.

علیقلی زاده اظهار داشت: مجموعه فولاد خوزستان با تلاش و پشتکار کارکنان و مسئولان خود، انجام ممیزی های دقیق و همچنین اخذ گواهینامه های بین المللی، جایگاه مناسبی در کشور عزیزمان و دنیا در صنعت فولاد داراست و این حاصل تولید محصولات باکیفیت و در کلاس جهانی، تلاش یکپارچه همه ارکان سازمانی و مشتری مداری است.

جانشین معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم مشکل محدودیت های انرژی با همکاری همه جانبه دولت و بخش خصوصی مرتفع شود چرا که ناترازی برق باعث شده خط تولید فولاد خوزستان قطب دوم صنعت فولاد کشور این روزها خاموش شود و این روند خسارت های فراوانی از جمله: توقف تولید شرکت های نوردی بدلیل نبود مواد اولیه و تامین آن از سوی فولاد خوزستان، کاهش صادرات و خطر جدی برای اشتغال جوانان به همراه خواهد داشت.

افزایش تولید برق "چادرملو" با هدف کمک به کمبود برق کشور در راستای جهش تولید

مدیرعامل چادرملو گفت: ظرفیت نیروگاه‌های در دست اجرا شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با هدف کمک به جهش تولید، به بیش از ۱۷۴۰ مگاوات می‌رسد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی چادرملو ، امیرعلی طاهرزاده در جلسه کنترل مدیریتی این شرکت که با حضور معاونان و مدیران ایمیدرو برگزار شد، با اعلام مطلب فوق افزود: در حال حاضر میزان ظرفیت تولید برق به روش سیکل ترکیبی، در این شرکت تا ۵۰۰ مگاوات است که با اجرای طرح های در دست اجرا به ۱۵۹۲مگاوات خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید برق خورشیدی در این شرکت ۱۰ مگاوات است، که به زودی در راستای تامین انرژی پاک به ۱۶۰ مگاوات افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: کل نیاز کارخانه های چادرملو تنها ۹۵۰مگاوات وات است و مابقی با هدف رفع محدودیت های برق در راستای جهش تولید، در اختیار شبکه سراسری قرار می گیرد.

فاز دوم گازی نیروگاه شماره ۲ سیکل ترکیبی چادرملو به زودی راه‌اندازی می‌شود

امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جلسه کنترل مدیریتی این شرکت که با حضور معاونان و مدیران ایمیدرو برگزار شد گفت: سنکرون فاز ۱ گازی نیروگاه شماره ۲ سیکل ترکیبی چادرملو به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات با موفقیت انجام شده است و در حال حاضربه شبکه سراسری برق کشور متصل گردیده است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی چادرملو ؛ وی افزود: تمامی تلاش ما این است که فاز دوم گازی این نیروگاه را نیز به زودی به اتمام برسانیم و ۱۸۳ مگاوات دیگر به ظرفیت برق تولیدی مجموعه چادرملو بیافزایم.

گفتنی است: این نیروگاه یکی از ۸ پروژه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گروه پیشرانان پیشرفت ایران است که با راهبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دست اجرا است.

فولاد سنگان، واحد نمونه صنعتی سال استان خراسان رضوی آمار بازدید:

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان برای هشتمین سال پیاپی به عنوان واحد نمونه صنعتی در سال 1403 انتخاب شد. در همایشی که به مناسبت بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و با هدف تقدیر از شرکت ها و واحدهای برتر صنعتی برگزار شد از شرکت فولاد سنگان به عنوان شرکت برتر برای هشتمین سال پیاپی با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد سنگان؛شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سالهای اخیر به واسطه تدوین استراتژیهای دقیق، کارآمد و علمی به یک شرکت پیشرو در بهره وری کل عوامل تبدیل شده است. بزرگترین شرکت صنعتی شرق کشور در 5 سال گذشته در حوزه های مختلف، تولید، بازرگانی، سودآوری و مسئولیتهای اجتماعی کارنامه درخشانی بر جای گذاشته است.

 

فولاد سنگان توانسته است با به کارگیری و مشارکت دادن کلیه عوامل و سرمایه های انسانی خود در امور تصمیم سازی و اقدامات کارشناسی، در کنار آموزش کارکنان و به حداکثر رساندن ظرفیتهای مجموعه به بزرگترین واحد صنعتی شرق کشور بدل شود. شروع کلنگ زنی طرح های 10 گانه توسعه در منطقه سنگان با هدف ظرفیت تولید و اشتغال زایی در کنار استفاده از ظرفیتهای علمی و فنی داخلی و استفاده از تکنولوژی و دانش روز دنیا از اقدامات ماندگار فولاد سنگان است. این شرکت در سالهای اخیر و در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سالهای مختلف، توانسته نقش مهمی در جهش و رونق تولید در کشور ایفا نماید و به همین دلیل فولاد سنگان با همت و تلاش کارکنان و مدیریت کارآمد، در هفت سال گذشته به طور مداوم به عنوان واحد نمونه صنعتی استان خراسان رضوی انتخاب شود.

 

گفتنی است، به نمایندگی از مدیرعامل فولاد سنگان، لوح تقدیر به آقای محمد زمانیان، معاون مالی فولاد سنگان اهدا شد.

افتتاح پروژه‌های پلنت جدید اکسیژن و کوره پاتیلی LF3 ذوب آهن اصفهان

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ؛ مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه در خصوص پروژه‌های توسعه این مجتمع عظیم صنعتی گفت: پروژه LF3 آماده بهره برداری است و به زودی با حضور مقامات کشوری افتتاح می‌شود، همچنین برای افتتاح پروژه پلنت اکسیژن در دهه فجر سال گذشته آمادگی کامل داشتیم که به دلیل محدودیت برق با وقفه‌ای مواجه شد اما هم اکنون آماده افتتاح است و دو پروژه LF1 و تصفیه خانه نیز تا پایان سال جاری به بهر داری می‌رسد.

کوهی با بیان اینکه پروژه بازسازی باتری ۲ واحد کک سازی نیز که هم اکنون از پیشرفت ۱۵ درصدی برخوردار است با تأمین مالی مناسب در دست اقدام قرار دارد، اظهار داشت: این پروژه‌ها در نهایت ظرفیت مطلوب‌تری را برای افزایش تولید، ارتقای بهره‌وری و کاهش مصرف یوتیلیتی در شرکت ذوب‌آهن اصفهان فراهم خواهند کرد.

مشارکت ذوب آهن اصفهان در احیای جریان دائمی زاینده رود

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ؛ مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود : ذوب‌آهن اصفهان در راستای خودتامینی در آب که از یوتیلیتی های مورد نیاز خط تولید است، با مشارکت فعال در خط انتقال آب از خلیج فارس، برداشت آب از رودخانه زاینده رود را به حداقل ممکن می رساند.

مدیر عامل ذوب‌آهن اظهار داشت : فعالیت مهم دیگر در این راستا ، ساخت یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های پساب کشور با مشارکت گروه مپنا است تا از این طریق پساب شهرها و روستاهای مجاور ذوب‌آهن پس از تصفیه در خط تولید این مجتمع مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد : با ساخت این تصفیه خانه که ۸۹ درصد پیشرفت داشته است بیش از ۳۰ درصد آب مورد نیاز ذوب آهن اصفهان تامین می شود و به همین میزان برداشت آب از زاینده رود کاهش می‌یابد.

صفحه1 از256