16 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 23 بهمن 1398 ساعت 09:14

حاشیه سود محصولات تخت به صفر رسید

downloadهمزمان با کاهش تقاضای فولاد از سوی مصرف کنندگان نهایی چین که ناشی از شیوع ویروس کرونا می باشد، حاشیه سود فولادسازان محدود شده و جذابیت های خرید را تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش جهان معدن؛  همزمان با کاهش تقاضای فولاد از سوی مصرف کنندگان نهایی چین که ناشی از شیوع ویروس کرونا می باشد، حاشیه سود فولادسازان محدود شده و جذابیت های خرید را تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته برخی منابع تجاری، به نظر می رسد متوسط حاشیه سود کارخانه های فولادی چین برای محصولات تخت به صفر رسیده باشد در حالی که هنوز هم حاشیه سود برای تولیدکنندگان محصولات طویل نظیر میلگرد وجود دارد.

با این حال، برخی کارخانه های فولاد چین در حال حاضر حاشیه سود خود را حدود 100 یوان (معادل 14.30 دلار) به ازای هر تن تخمین زده اند. این رقم در مقایسه با دوره تعطیلات قبل از سال نو که 200 یوان (معادل 28.60 دلار) بود، نصف می باشد.

بطور کلی فولادسازانی که کارخانه کک سازی در اختیار دارند از حاشیه سود بالاتری برخوردار می باشند.

در همین حال، شنیده شده که برخی کارخانه های مستقر در چین به علت حاشیه سود پایین در ماه مارس، 20 تا 30 درصد تولید خود را کاهش خواهند داد که بخشی از این کاهش با دوره اجرای تعمیر و نگهداری (overhaul) آنها همزمان شده است.

یکی دیگر از دلایل کاهش تولید فولاد تاخیر در شروع به کار کارگران‌ مهاجر می باشد. از آنجا که این کارگران برای بازگشت به کار به 14 روز قرنطینه اجباری نیاز دارند لذا انتظار می رود که این افراد اواخر فوریه یا اوایل ماه مارس کار خود را آغاز نمایند.