01 آبان 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious

پیام تبریک رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرفرودگاهی امام خیمنی(ره) به مناسبت فرارسیدن بیستم اکتبر، روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی

سعید چلندری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرفرودگاهی امام خیمنی(ره) در پیامی فرارسیدن بیستم اکتبر، روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی را تبریک گفت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از  پایگاه خبری رخداد اقتصادی؛ صنعت هوانوردی به عنوان بخش مهم و تاثیرگذار خانواده بزرگ حمل و نقل همواره مدیون تخصص، دقت، دلسوزی و تلاش بی‌دریغ متخصصین مراقبت پرواز و کنترلرهای ترافیک هوایی بوده است.

رصد آسمان ایران، درک شبکه پیچیده راه‌های هوایی و مسیرهای ورودی و خروجی و کنترل و هدایت لحظه به لحظه‌ی هواپیماها، با چشمان همیشه بیدار و هوشیار عزیزان مراقبت پرواز‌، منتج به تبدیل کریدور هوایی کشورمان به آسمانی امن برای مسافرت‌های هوایی شده است.

29 مهرماه؛ مصادف با بیستم اکتبر، روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی فرصت مغتنمی است تا ضمن گرامی‌داشت این روز از زحمات کنترلرهای ترافیک هوایی کشور، تقدیر و تشکر نماییم. برایتان سلامتی، سعادت و توفیق روزافزون را از درگاه احدیت خواستارم.

آمادگی شهر فرودگاهی برای برگزاری دوره‌های تخصصی امنیت هوانوردی در سطح کشور

مصطفی مهدوی، مشاور امنیتی و مدیرکل حراست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از اعلام آمادگی شهر فرودگاهی به عنوان تنها فرودگاه دارنده مجوز « ASTO » در کشور جهت برگزاری دوره‌های تخصصی امنیت هوانوردی خبر داد.

به گزارش جهان معدن و  به نقل از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)،مصطفی مهدوی، مشاور امنیتی و مدیرکل حراست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: بر اساس الزامات سازمان هواپیمایی کشوری و مطابق با استانداردهای ایکائو، برای برگزاری دوره‌های تخصصی امنیت هوانوردی اخذ مجوز مرکز آموزش امنیت هوانوردی(ASTO) الزامی است که در حال حاضر ما تنها فرودگاهی هستیم که موفق به اخذ این مجوز شده‌ و صلاحیت برگزاری تمام دوره‌های امنیت هوانوردی را در سطح کشور دارد‌. 

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر از طریق مرکز آموزش امنیت هوانوردی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) « IKAC ASTO » پس از گذراندن دوره‌های تخصصی گواهینامه معتبر دریافت کرده‌اند.

مهدوی افزود: با عنایت به در پیش داشتن برنامه ممیزی امنیت هوانوردی ایکائو (USAP) و ظرفیت‌های موجود در شهر فرودگاهی، اعلام آمادگی می‌کنیم تا با کلیه نقش‌آفرینان صنعت هوانوردی که درخواست گذراندن دوره امنیتی را دارند همکاری داشته باشیم.

اینفو | گزیده بیانات تاریخی رهبرانقلاب جمهوری اسلامی ایران در نماز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

 

اینفو | گزیده بیانات تاریخی رهبرانقلاب جمهوری اسلامی ایران در نماز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

ایجاد نخستین گمرک اختصاصی در مجتمع مس سونگون/ترخیص مستقیم 29 دستگاه تریلی حامل تجهیزات پروژه کاتد مس

با ایجاد نخستین گمرک اختصاصی در مجتمع مس سونگون، برای نخستین بار در تاریخ شرکت ملی صنایع مس ایران، 29 دستگاه تریلی حامل تجهیزات پروژه کاتد سونگون به سرعت و بدون اتلاف وقت از گمرک ترخیص و به این مجتمع منتقل شد.

به گزارش جهان معدن از مس‌پرس، با پیگیری و تدابیر اتخاذ شده در شرکت ملی صنایع مس ایران، نخستین محموله تجهیزات مورد نیاز برای اجرای پروژه کاتد مس سونگون با ظرفیت تولید 200 هزار تن کاتد، با موفقیت و بدون اتلاف وقت از گمرک ترخیص و به مجتمع مس سونگون منتقل شد؛ این پروژه یکی از طرح‌های توسعه‌ای مهم شرکت ملی صنایع مس ایران محسوب می‌شود.

 

در مرحله نخست، 29 دستگاه تریلی حامل تجهیزات ضروری پروژه کاتد مس سونگون، پس از اخذ مجوزهای لازم و با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، به مجتمع مس سونگون منتقل شد. مراحل بعدی تأمین تجهیزات نیز در دست اقدام بوده و با سرعت در حال پیگیری است.

گفتنی است؛ برای نخستین بار در تاریخ شرکت ملی صنایع مس ایران محموله‌های تجهیزات وارداتی به جای توقف در گمرکات، به صورت مستقیم به مجتمع مس سونگون منتقل می‌شوند. این اقدام بی‌سابقه، گامی بزرگ در راستای تسریع اجرای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای و همچنین کاهش هزینه‌ها به‌شمار می‌رود.

پایگاه بسیج شهید احمدی روشن افتتاح شد

با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان، پایگاه بسیج «شهید احمدی روشن» در شهرک صنعتی آبادان افتتاح و «رضا خوانساری» به عنوان فرمانده این پایگاه، منصوب شد.

به گزارش جهان معدن ؛ ین افتتاح پایگاه بسیج شهید احمدی روشن با حضور سرهنگ ایمانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان و جمعی از مسئولین محلی در محل دفتر مدیریت شهرک صنعتی این شهرستان برگزار شد.

حمید امامی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای اروند در این مراسم ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بعنوان یک ضرورت و اصل مهم در جامعه، خاطرنشان کرد: همه ما باید رهرو راه شهیدان باشیم .

وی اظهار داشت: کارگران بسیجی مجاهدان عرصه اقتصادی هستند و می بایست با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه کار و تولید تلاش ویژه داشته باشند.

افتتاحیه هفتاد و هشتمین دوره مسابقات پرورش‌‌اندام و فیتنس قهرمانی مردان جهان

هفتادوهشتمین دوره مسابقات پرورش‌‌اندام و فیتنس قهرمانی مردان جهان با حضور نمایندگان ۷۰ کشور در جزیره کیش افتتاح شد.
به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش؛ مراسم افتتاحیه هفتادوهشتمین دوره مسابقات پرورش‌‌اندام، فیتنس و فیتنس چلنچ عصر امروز (سه‌شنبه 3 مهر) با حضور نمایندگان 70کشور با برگزاری مراسم وزن‌کشی و پذیرش تیم‌های شرکت‌کننده در سالن‌های تالارشهر و المپیک جزیره زیبای کیش برگزار شد.

photo_2024-09-24_21-37-11.jpg
رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاحیه هفتادوهشتمین دوره مسابقات پرورش‌اندام و فینتس قهرمانی مردان جهان که به میزبانی جمهوری‌اسلامی‌ایران در جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود؛ در ابتدا ضمن خیرمقدم به جناب آقای رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش‌اندام و همه ورزشکاران که به منظور برگزاری این مسابقات گردهم آمده‌اند، صلح و عدالت و مهرورزی را یکی از خصلت‌های نیکوی ایرانیان و به خصوص مردمان خونگرم جزیره زیبای کیش دانست و گفت: رویدادهای ورزشی و مسابقات جهانی موجب تحقق دوستی و نزدیکی ملل و فرهنگ‌های مختلف به یکدیگر می‌شود و ما به این رویدادها ارج می‌نهیم و از آنها استقبال می‌کنیم و آمادگی خود را جهت میزبانی مسابقات جهانی اعلام می‌داریم.
وی با بیان اینکه بی‌شک این مسابقات بهانه‌ای برای نزدیکی و ارتباط مردم، نهادها و ملت‌ها خواهد بود، گفت: جزیره زیبای کیش با پتانسیل بالای جاذبه‌های توریستی، تجاری و صنعتی می‌تواند به عنوان میزبان تمامی مسابقات جهانی باشد.

photo_2024-09-24_21-37-05.jpg
وی خاطرنشان کرد: فرصت میزبانی این مسابقات را مغتنم می‌شماریم و این رویداد فرهنگی و ورزشی جهانی را برای ادامه مسابقات جهانی به فال نیک می‌‌گیریم.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش در پایان اظهارامیدواری کرد که هر یک از ما بتوانیم سفیرانی شایسته برای معرفی فرهنگ بالنده و غنی کشور خود باشیم و در طول این مسابقات خاطره‌ای خوش و ماندگار از حضور شما عزیزان در کشور جمهوری‌اسلامی‌ایران و جزیره زیبای کیش را رقم بزنیم.

آغاز جشنواره «جزیره شاد» در کیش

با شروع فصلی جدید در جزیره زیبای کیش اولین جشنواره «جزیره شاد» با برنامه‌های متنوع و شاد؛ در جزیره کیش آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.  
به گزارش جهان معدن ؛ مهدی ذوقی سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ضمن بیان مطلب فوق اعلام کرد:  این برنامه برای شادی و نشاط مردم و توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود.
وی در ادامه افزود: این جشنواره توسط مردم علاقمند به جزیره کیش برگزار می‌شود و سازمان منطقه آزاد کیش مانند گذشته نقش نظارتی و حمایتی خواهد داشت .

photo_2024-09-23_23-28-11.jpg
سرپرست معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش همچنین گفت: این جشنواره آغازی برای برگزاری برنامه‌های سالیانه گردشگری خواهد بود و رویداد پیش‌رو با محوریت موسیقی و غذا به عنوان سرآغاز برنامه‌های بعدی خواهد بود.
ذوقی همچنین به اجرای طرح زیست شبانه همزمان با این رویداد اشاره کرد و گفت: در مکان‌های مخصوصی در سواحل کیش هم تفریحات شبانه در چهارچوب قوانین و شئونات اسلامی برگزار خواهد شد .
در این برنامه علاوه بر اجرای موسیقی ایرانی و استندآپ‌‌کمدی؛ در غرفه‌هایی موادغذایی و نوشیدنی با قیمت‌های مناسب عرضه خواهد شد.
گفتنی است جشنواره «جزیره شاد» از دوشنبه سوم مهر ماه به مدت دو هفته هر روز از ساعت ۱۹:۳۰ تا پاسی از شب در کنار تالار شهر کیش برگزار خواهد شد.

جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه بانک گردشگری تمدید شد / قرعه‌کشی ۳۰ مهر برگزار می‌شود

دوره قرعه‌کشی جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه بانک گردشگری تا ۲۰ مهر تمدید شد و مراسم قرعه‌کشی روز ۳۰ مهر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، بانک گردشگری در راستای اهداف و سیاست‌های کلان خود مبنی بر اشاعه و ترویج سنت نیکو و پسندیده قرض‌الحسنه و ایجاد بستر و زمینه‌ای مساعد برای مشارکت عموم هموطنان در این امر خیر و معنوی، نسبت به برگزاری جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی در این بانک اقدام کرده است.

با توجه به استقبال مشتریان بانک گردشگری برای شرکت در این دوره قرعه‌کشی و برای فراهم شدن فرصت مناسب جهت شرکت در این امر خداپسندانه، مهلت شرکت در قرعه‌کشی تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ تمدید و مراسم قرعه‌کشی در تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حداقل موجودی حساب‌های قرض‌الحسنه برای شرکت در جشنواره قرعه‌کشی بانک گردشگری مبلغ دو میلیون ریال است. در این دوره از قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه بانک گردشگری هر دو میلیون ریال موجودی روزانه در سپرده‌های قرض‌الحسنه برابر یک امتیاز است. دوره محاسبه امتیازات برای شرکت در قرعه‌کشی و اعطای جوایز از ۱۲ مهر ۱۴۰۲ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ است.

یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره امسال نحوه محاسبه امتیاز سپرده‌های قرض‌الحسنه در سامانه توبانک است که امتیاز آن به صورت ۲ برابری محاسبه خواهد شد. در این طرح مشتریانی که نسبت به افتتاح حساب از طریق اپلیکیشن توبانک اقدام کرده‌اند از امتیاز 2 برابری بهره‌مند خواهند شد.

در این دوره با هدف افزایش سطح مشارکت مشتریان در جشنواره قرعه‌کشی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز در سال ۱۴۰۳، علاوه بر جوایز اعلام شده طی قرعه‌کشی مجزا ۲۰۰ فقره جایزه حق تقدم دریافت تسهیلات حداکثر ۵۰۰ میلیون ریالی، ۲۴ ماهه، با نرخ ۲۳ درصد و بدون نیاز به ایجاد معدل حساب به مشتریان بانک گردشگری اعطا می‌شود.

۵۰ جایزه نقدی به ارزش ۲۵۰۰ میلیون ریال، ۵۰ کمک هزینه سفر حج عمره، ۵۰ کمک هزینه سفر به دور ایران، ۵۰ سکه تمام بهار آزادی، ۵۰ شمش طلای ۱۰ گرمی، ۷۰ نیم سکه بهار آزادی، ۸۰ ربع سکه بهار آزادی، ۲۰۰ کمک هزینه خرید صنایع دستی و هزاران جوایز دیگر در این دوره قرعه‌کشی اهدا خواهد شد.

گفتنی است، امکان افتتاح حساب هم به صورت حضوری از طریق شعب بانک گردشگری و هم به صورت غیرحضوری و آنلاین از طریق اپلیکیشن TOBANK به نشانی وب‌سایت tobank.ir برای مشتریان فراهم شده است.

صفحه1 از194