09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious

مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را رصد می‌کنند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را رصد می‌کنند.

به گزارش جهان معدن به نقل ازمس پرس دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص هوش مصنوعی، ابراز امیدواری کرد که مجموعه فعالیت‌های صنعت مس کشور در حوزه هوش مصنوعی در پاسخ به ندای زمان‌شناسانه رهبر معظم انقلاب شروعی باشد بر حرکت‌های آگاهانه و کارشناسانه دیگر در به‌کارگیری ابزارهای نو جهانی جهت الگوسازی خدمات نوین ایران و اسلام عزیز به جهانیان.

وی به سخنان گهربار مقام معظم رهبری که فرمودند: «در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت و غیرو نمی‌توان با همان شیوه‌های چهل سال قبل کار کرد. امروز ابزارها باید متناسب با زمان انتخاب شود.» و نیز «مساله هوش مصنوعی در اداره دنیا نقش دارد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که ایران جزو 10 کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد.» اشاره کرد و گفت: بار دیگر بر همگان آشکار شد که مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را نیز رصد می‌کنند و آن‌ها را نه تهدید که فرصتی برای پیشرفت و رشد ایران اسلامی می‌دانند.

وی ادامه داد: ضمن تکریم و پاسداشت این نگاه عالمانه برآمده از آگاهی توام با درک ضرورت‌های دوره زمانی موجود، وظیفه خود می‌دانیم تا در پاسخ عملی به تذکر دغدغه‌مند مقام معظم رهبری اقدامات کارشناسانه‌‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: در این راستا هوش مصنوعی را که بر اساس تحلیل و استفاده از داده‌ها است روشی نوین در جهت شناخت و حل مسائل به‌صورت کاملا حرفه‌ای می‌دانیم که با تکیه بر عقل جمعی و تجمیع تجارب جهانی به کمک بشر آمده است تا مسیر رشد دانایی و توانایی او را هموارتر سازد.

دکتر رستمی افزود: یقیناً بهره‌گیری از هوش مصنوعی به صرفه‌جویی در وقت و انرژی منجر شده و فرصت را برای پرداختن به خدمات بزرگتر فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: در این راستا با بهره‌گیری از توان متخصصین داخلی کشور و جوانان پرورش‌یافته نظام اسلامی، اولین پروژه ملی خود را با بهره‌گیری از قابلیت هوش مصنوعی در اولویت سلامت - پایش، تشخیص، درمان و ارزیابی - آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مس ادامه داد: در این پروژه پایش سلامت جسم با استفاده از ابزارهای فناورانه، تحلیل و تفسیر داده‌ها و دستیابی به نقشه سلامت فردی هر شخص انجام خواهد شد.

به گفته وی این پروژه‌ها ابتدا برای همه کارکنان شرکت ملی مس اعم از کارگران، کارمندان، بازنشستگان و مدیران اجرا می‌شود و در فاز دوم در راستای رسالت اجتماعی، در اختیار همه هموطنان قرار خواهد گرفت .

دکتر رستمی گفت: یقیناً با اجرای خدمات هوشمند مذکور شاهد افزایش امید به زندگی از طریق کاهش ناهنجاری‌های جسمی، تشخیص دقیق بیماری‌ها، مداخله به موقع درمان و تقویت سلامت جسم و جان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد:‌ نتیجه این دست خدمات، ارتقای بیشتر سلامت در ایران اسلامی، تقویت رضایت عمومی و کاهش هزینه‌های جانی و مالی است.

دکتر زرندی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران:مجموع فروش شرکت در سال مالی گذشته 86987 هزار میلیارد ریال بوده است

مجمع‌عمومی عادی و فوق‌العاده سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با نماد بورسی «شیران» صبح امروز با حضور بیش از  ۸۲ درصد سهامداران در مجموعه فرهنگی و آموزشی بانک صنعت‌ومعدن آغاز به کار کرد.
به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط‌عمومی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران؛ دکتر سعید زرندی مدیرعامل «شیران» در ابتدای مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت با ارائه گزارش کاملی از عملکرد و اقدامات انجام شده در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ و همچنین طرح‌های توسعه‌ای شرکت گفت: ۴۹.۹۸ درصد سهام این شرکت متعلق به بانک صنعت‌ومعدن و ۳۰ درصد متعلق به شرکت آتیه دماوند است.
دکتر زرندی در ادامه سود خالص شرکت در مقایسه با سال گذشته را  مبلغ ٣٣،٠٣٢ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سود خالص هر سهم شرکت به ۶٠،٧ تومان افزایش یافته و مجموع فروش شرکت در سال مالی گذشته 86987 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی با تاکید بر اینکه شرکت صنایع شیمیایی ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان کشور محسوب می‌شود، گفت: در حوزه حضور در بازارهای جهانی و توسعه LAB و الکل چرب برنامه‌هایی را در دستور کار داریم. در همین راستا فروش صادراتی شرکت ١٠٧ هزار تن در سال بوده است که بیشترین مقدار نسبت به سال‌های گذشته بوده است. ضمن‌آنکه صادرات محصولات این شرکت در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی شناخته شده است.
وی با تاکید بر اینکه شیران بزرگترین شرکت در منطقه خاورمیانه و یکی از بزرگترین صادرکنندگان کشور به شمار می‌رود، گفت: این شرکت بزرگترین تولیدکننده LAB و نرمال پارافین ایران است و نقش اصلی در بازار شوینده کشور ایفا می‌کند.  
دکتر سعید زرندی مدیرعامل «شیران» در ادامه به میزان محصولات تولیدی شرکت اشاره کرد و گفت:  ۱۷۵ هزار تن نرمال پارافین، ۱۱۵ هزار تن LAB و ۶ هزار تن اچ‌ ای بی ظرفیت تولید می باشد . همچنین ظرفیت رافینیت ۶۸۵ هزار تن، برش سنگین ۱۶۵ هزار تن، برش سبک ۱۱۰ هزار تن و ۶۰۰ تن پلیمر است و در مجموع ظرفیت تولید شیران ۱۲۵۷ هزار تن در سال است
وی همچنین وضعیت فروش صادراتی شرکت در سالجاری را ۱۰۷ هزار تن و فروش داخلی را ۱۰۶ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان فروش عملیاتی شرکت ۴۴۰۰ میلیارد تومان فروش داخلی و ۴۲۰۰ میلیارد تومان فروش خارجی بوده که نسبت به سال‌های گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.
به گفته وی سود خالص شرکت از ۲۴۴۰ میلیارد تومان به ۲۵۵۸ میلیارد تومان افزایش یافت و امروز به ۳۳۰۰ میلیارد تومان رسید و مورد تایید حسابرس نیز قرار گرفت. با افزایش سرمایه از ۱۹۰۰ به ۵۴۰۰ میلیارد تومان؛ ۶۰.۷ تومان سود خالص برای هر سهم است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در ادامه اولویت‌های این مجموعه را چنین تشریح کرد و گفت: تامین مواد سطحی و سرمایه‌گذاری در تولید مواد فعال سطحی مانند الکل چرب و مشتقات آن،  سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از منابع مالی و سرمایه‌گذاری‌های بورسی، تامین نفت سفید و تامین پایدار نفت سفید از  سایر منابع، استانداردسازی و فروش محصولات برگشتی و توجه به بازارهای دنیا از طریق فروش مستقیم در بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه‌های اصلی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران برای سال مالی پیش‌رو به شمار می‌رود.
دکتر زرندی با تاکید بر اینکه یکی از طرح‌های استراتژیک «شیران» تولید الکل چرب است، گفت: به همین دلیل تولید این محصول برای نخستین بار در دستور کار شرکت قرار گرفته است که مطالعات بازار آن انجام شده و از نظرات تولیدکنندگان مطرح و بزرگ دنیا نیز بهره برده‌ایم.
دکتر با تاکید بر اینکه قصد داریم جزو شرکت‌های شیمیایی بزرگ در منطقه‌ خاورمیانه باشیم، گفت: فعالیت‌های طراحی و انجام امور باقیمانده در حوزه مهندسی خرید پس از انعقاد قرارداد انجام و مخازن آن نیز نصب شده است. در همین راستا ۶۹ درصد تأمین قطعات پروژه ٢ LAB صورت گرفته است که حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان از این پروژه باید در سال مالی جدید تأمین و تسویه شود.
دکتر زرندی همچنین در خصوص پروژه هیزل گفت: برای پرونده هیزل نیز چهار حکم دریافت کرده‌ایم، اما مجدداً هیزل شکایتی را مطرح کرد که آن نیز مردود شد. دعوای مطالبه وجه بیش از ۱۰۰ میلیون درهم علیه شرکت هیزل و مدیرعامل آن در محاکم امارات مطرح و بابت اصل و خسارت تأخیر بالغ بر ۱۶۶ میلیون درهم به نفع «شیران» رای صادر و رأی دادگاه تجدیدنظر نیز در دیوانعالی کشور امارات به نفع «شیران» تائید شد.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل دفتر بازرگانی خارجی شرکت و ایجاد ساختار لازم برای عملیات مخزن‌داری، فروش مستقیم محصولات به مصرف‌کنندگان نهایی و تنوع روش‌های فروش در کشورهای منطقه از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه بازار و محصولات است. همچنین امکان استرداد وجوه پرداخت شده جهت واردات مواداولیه مورد استفاده در شرکت به ازاء صادرات محصولات نیز از دستاوردهای شرکت در حوزه بازرگانی است.
وی در خصوص طرح تولید اتیلن دی امین گفت: هدف از این طرح افزایش سهم محصولات با ارزش‌افزوده بالا و رفع نیاز داخل و همچنین جلوگیری از واردات و کاهش وابستگی به محصولات پایین‌دستی پتروشیمی است.
مدیرعامل شیران در خصوص برنامه تجدید ارزیابی این شرکت افزود: تامین سرمایه از محل تجدید ارزیابی سال گذشته اتفاق افتاد که افزایش سرمایه از ١٩ میلیارد تومان به ۵٠ میلیارد تومان انجام شد. همچنین ١٠٠٠ میلیارد تومان مجوز صدور اوراق دریافت کرده‌ایم.
به گفته وی شرکت توانست در حوزه بازرگانی استاندارد امکان صادرات مستقیم محصولات به کشور هندوستان را دریافت کند.
دکتر زرندی اقدام دیگر شرکت در سال گذشته را بهره‌برداری از ۳ مگاوات برق خورشیدی اعلام کرد و گفت: قصد داریم این میزان را از ۳ مگاوات به ۶ مگاوات افزایش دهیم. در همین راستا پروژه نوسازی و بهسازی الکتروبنزن شرکت نیروکلر نیز طرح جدیدی است که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و به موجب آن می‌توانیم ظرفیت تولید کلر را به دو برابر افزایش دهیم. همچنین تاسیس شرکت حمل‌ونقل مواداولیه و محصولات نیز یکی دیگر از اقدامات هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران است که در این حوزه نیز خودکفا شدیم و می‌توانیم امور مربوط به حمل‌ونقل را خودمان انجام دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه مجوز ویژه‌ای دریافت کردیم که بسیار مهم و حائزاهمیت است، گفت: شرکت خدمات بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران موفق به دریافت مجوز «مرز دائم» از کارگروه مرز کشور شد که به موجب آن هر کالا یا فردی می‌تواند به طور رسمی به کشور وارد و یا خارج شود. این مجوز را فقط سه مکان غیردولتی دارند که غیرنهادی ما هستیم.
دکتر زرندی در پایان با تاکید بر اینکه به دنبال آن هستیم که یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشته باشیم و روی طرح‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم، گفت: زیرساخت‌های لازم برای این مهم انجام شده است و در حال حاضر مرکز نوآوری و فناوری صنایع شیمیایی ایران در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در حال راه‌اندازی است و قصد داریم سال آینده در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری جدی‌تری داشته باشیم.
گفتنی است در پایان مجمع‌عمومی سالانه شیران و پس از تصویب صورت‌های مالی؛ تقسیم ۴۷۰ ریال سود نقدی به ازاء هر سهم مورد تصویب حاضران قرار گرفت و در ادامه مجمع‌عمومی فوق‌العاده شرکت با حضور 82 درصد سهامداران برگزار شد

ارسال محموله کمک های انسان دوستانه چادرملو به هموطنان بلوچ

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی چادرملو ؛در پی وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان و وارد آمدن خسارات سنگین به هموطنان به ویژه در مناطق روستایی، از سوی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو صدها بسته ارزاق عمومی و مایحتاج این هموطنان به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

چادرملو قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد

قرارداد خرید۱۰ دستگاه لکوموتیو سنگین باری MAP30 با توان ۴۰۰۰ اسب بخار میان شرکت زیر مجموعه هلدینگ چادرملو و شرکت لکوموتیو سازی مپنا امضاء شد.


به گزارش جهان معدن و  به نقل از روابط عمومی چادرملو در مراسم امضای این قرارداد، پس از گزارش اجمالی مدیر عامل شرکت سی پی جی پارس و مدیر عامل سریر لجستیک از روند مطالعات و کارشناسی این اقدام به میزان ۷۰۰ نفر ساعت کار، مهندس طاهر زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به سابقه خوب همکاری میان چادرملو و گروه مپنا در ساخت و بهره برداری از نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو و اجرای دومین نیروگاه این شرکت و اعتماد به توانمندی این گروه صنعتی گفت: مجموعه چادرملو به عنوان یک بنگاه اقتصادی ملی و پیشران در بخش صنعت و معدن تکلیف خود می داند در چارچوب سیاست های کلی نظام مبتنی بر اقتصاد غیر نفتی، در استراتژی توسعه خود علاوه بر توجه به زیر ساختهای توسعه پایداراز جمله انرژی، نگاه توسعه گرا به ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز شرکت در بخش حمل و نقل ریلی داشته باشد.
وی با اشاره به مزیت های حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای و تاکید بر ضرورت توسعه صنعت حمل و نقل ریلی افزود: شرکت چادرملو با تولید سالانه بیش از ۱۷ میلیون تن محصولات در زنجیره فولاد بالغ بر ۲۱ درصد از خوراک اولیه این صنعت را در کشور تامین می کند و از اهداف کلان این شرکت کاهش هزینه تولید به منظور حفظ شرایط رقابت پذیری با سایر شرکتهای هم گروه در داخل و خارج از کشور است .
مهندس طاهر زاده تصرح کرد: یکی از شاخصهای اثر گذار در قیمت های تمام شده محصولات، هزینه حمل و نقل است به همین منظور با تاسیس شرکت سریر لجستیک به عنوان بازوی اجرایی چادرملو درحمل و نقل ریلی و خرید ۵۵۰ واگن و تعدادی کشنده فعالیت خود را آغاز کردیم به طوریکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۵ درصد از محصول کنسانتره تولیدی چادرملو از طریق ریلی و ۲۵ درصد جاده ای انجام شد و اکنون با انعقاد این قرارداد برای خرید ۱۰ دستگاه لکوموتیو ساخت داخل که مدت زمان ساخت و تحویل آن ۱۸ ماه می باشد ، در نظر داریم نسبت به تکمیل زنجیره حمل و نقل ریلی شرکت اقدام نمائیم .
درادامه این مراسم دکتر اولیاء مدیر عامل گروه مپنا نیز گفت: پس از ساخت و تحویل واگنهای باری مورد نیاز چادرملو اکنون با عقد این قرارداد که با اعتماد و حمایت قابل تقدیر چادرملو صورت پذیرفته است در نظر داریم کار بزرگی در کشور انجام دهیم و برای اولین بار اقدام به ساخت لکوموتیو های سنگین نماییم .
وی افزود: رویکرد جدید مپنا پاسخ گویی به نیاز صنایع بزرگ و خواست کارفرمایان است چرا که با حمایتهای این کارفرمایان و تامین مالی پروژها، شرایط مناسب برای توسعه فعالیتهای مپنا فراهم می گردد.

عرضه ۸٫۷ میلیون تن محصولات فولاد مبارکه به بازار و رشد ۴۶ درصدی درآمد شرکت

مدیرعامل فولاد مبارکه در مصاحبه با خبرنگار فولاد، از تحقق تمامی اهداف سازمان در سال ۱۴۰۲ علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود در حوزه‌های برق و گاز و مواد اولیه خبر داد و گفت: چنانچه میزان تحویل محصول به بازارهای داخلی و صادراتی را به‌عنوان عملکرد نهایی کارکنان بلندهمت شرکت در نظر بگیریم، باید اعلام کنیم که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون درمجموع بازار داخل و صادرات ضمن تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده، ۸.۷ میلیون تن محصول به سمت بازارهای هدف حمل شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ؛ محمدیاسر طیب‌نیا، ضمن قدردانی از عملکرد همکاران نواحی آهن‌سازی، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، نورد گرم و سرد، مجتمع فولاد سبا، نواحی ستادی و پشتیبانی و سایر شرکت‌های گروه فولاد مبارکه تصریح کرد: تولید ۱۲ گرید جدید از انواع فولادهای خاص که ارزش‌افزوده بیشتری برای شرکت و کشور به همراه داشته است، افزایش تولید سالانه نسبت به مدت مشابه سال قبل و تأمین بازارهای داخلی با رویکرد عرضه حداکثری و رشد قابل‌توجه نسبت به سال ۱۴۰۱ که از ایجاد التهاب در بازارهای داخلی پیشگیری کرده از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در حوزه تولید، فروش و بازاریابی بوده است.

عرضه حداکثری محصول با هدف جلوگیری از بروز التهاب در بازار داخلی

وی تصریح کرد: همدلی و همکاری مدیریت و کارکنان و درک مؤثر آن‌ها از اهداف سازمان، استمرار روند تولید و ارتقای آن علی‌رغم همه محدودیت‌ها و ثبت رکوردهای روزانه، ماهانه و سالانه در اکثر نواحی شرکت شرایطی فراهم کرد که خوشبختانه با شفافیت هرچه بیشتر و عرضه حداکثری محصولات فولاد مبارکه به بازارهای داخلی نیاز مشتریان به‌خوبی تأمین و از بروز هرگونه التهاب در بازار داخلی جلوگیری شد. در این میان ارتباط مستمر با مشتریان و استفاده از ابتکارات جدید در بازاریابی و ورود به بازارهای جدید درتحقق اهداف نقش بسزایی داشته است.

رشد ۶ درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازارهای داخلی و صادراتی

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: به‌طور مشخص در حوزه فروش و بازاریابی رکوردها و دستاوردهای ارزشمندی در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسید؛ به‌نحوی‌که از ابتدای سال جاری تاکنون درمجموع بازار داخل و صادرات، ضمن تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده، تاکنون ۸.۷ میلیون تن محصول حمل شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته و در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

طیب‌نیا اظهار داشت: به‌منظور پاسخ‌گویی به نیاز مصرف‌کنندگان محصولات تخت فولادی و همچنین رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، فولاد مبارکه خود را متعهد به تأمین حداکثری نیاز بازار داخل دانسته و در عمل نیز پایبندی خود را به این مهم نشان داده است. بدین منظور طی سال جاری و چند روز مانده به پایان سال ۷٫۳ میلیون تن محصول تحویل بازارهای داخلی گردیده که نسبت به سال گذشته با رشد ۴ درصدی همراه بوده است.

رشد ۱۷ درصدی صادرات

وی از تداوم حضور مؤثر و پایدار در بازارهای جهانی به‌عنوان یکی دیگر از راهبردهای اساسی فولاد مبارکه یاد و عنوان کرد: فولاد مبارکه با اولویت تأمین بازار داخل در حوزه صادرات نیز در سال ۱۴۰۲ خوش درخشید و به‌منظور حضور در بازارهای جهانی هدف و تأمین منابع ارزی، نیازمندی‌های تجهیزاتی و سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای شرکت ۱٫۴ میلیون تن محصول به بازارهای جهانی صادر کرده که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش‌یافته است.

رشد ۴۶ درصدی درآمد فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه از افزایش سودآوری فولاد مبارکه برای سهام‌داران شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای ارزش‌آفرینی برای سهامداران، درآمد شرکت با رشد ۴۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ تا چند روز مانده به پایان سال به حدود مبلغ ۲۳۵ همت رسیده که در تاریخ فعالیت فولاد مبارکه رکورد ویژه‌ای محسوب می‌شود.

طیب‌نیا در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ تمامی کارکنان سازمان در همه رده‌های سازمان از دل‌وجان مایه گذاشتند و تلاش کردند تا ضمن جامه عمل پوشاندن به راهبرد رهبر معظم انقلاب، گام مؤثر دیگری در مسیر تعالی و رونق اقتصادی کشور بردارند و این امر شایسته تقدیر است.

دستاوردهای فولاد مبارکه در سالی که گذشت

فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲، همچنان با درخشش در عرصه تولید و کارآفرینی، خلق علم و ثروت و ارتقای جایگاه و منزلت ایران در صنعت و اقتصاد، با تأمین منافع ملی کشور و جلب رضایت مشتریان، گام‌های بلندی برای عزتمندی ایران اسلامی برداشت و جلوه زرینی از اراده عظیم ملت ایران برای مقابله با تحریم‌ها و تهدیدها و رشد، شکوفایی و تعالی ایران و ایرانیان آشکار ساخت.

به گزارش جهان معدن و به نقل از ایراسین ؛ آرمان والای فولاد مبارکه، خلق آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی است و برای دست‌یابی به آن، پولادمردان فولاد مبارکه با اراده‌ای آهنین و تلاشی خستگی‌ناپذیر حماسه آفریدند و با خلق ارزش در تمامی حوزه‌ها و ارتقای تمامی شاخص‌ها، الگویی مثال‌زدنی را برای ساخت و آبادانی کشور ترسیم کردند.

عمده‌ترین توفیق فولاد مبارکه در سال جاری حفظ و تثبیت سیاست پایدار سوددهی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید، توسعه و تربیت سرمایه‌های انسانی متعهد و متخصص، شفافیت در امور، اجرای طرح‌های عظیم توسعه، برخورداری از فناوری روز دنیا، بهره‌مندی از زنجیره کامل و متوازن از سنگ‌آهن تا محصول نهایی و خلق ارزش‌افزوده بوده و بسی مایه افتخار است که این توفیقات در شرایطی حاصل شده که فولاد مبارکه سال‌هاست با تحریم‌های ظالمانه از یک سو و محدودیت‌های انرژی و… از سوی دیگر مواجه بوده و با وجود این با حداکثر ظرفیت، به تولید و توسعه ادامه داده است. کسب رتبه نخست در شاخص سودآوری در میان یک‌صد شرکت برتر کشور نشان از آن دارد که در این شرکت همه مدیران و کارکنان با همدلی و همافزایی بی‌بدیل در مسیر تحقق اهداف سازمان و کشور گام بر می‌دارند.

درخشش فولاد مبارکه در همایش ملی شرکت‌های برتر ایران و کسب شش عنوان برتر و تندیس زرین تعالی، کسب پنجمین تندیس زرین تعالی سازمانی و پنج عنوان و ستاره و جایزه بین‌المللی تعالی پایداری، رکوردداری در صادرات، رشد ۱۰۲ درصدی سود خالص، رشد ۳۰ درصدی در تولید محصولات جدید و تولید تختال به عرض ۲۰۳۷ میلی‌متر، تداوم تولید محصول فولاد زنگ‌نزن و تولید ۱۲ گرید و محصول جدید، بهره‌برداری از ماشین جوش لیزری، بومی‌سازی، طراحی و تولید ورق‌های موردنیاز صنایع و ساخت مخازن سی‌ان‌جی خودرویی تنها بخشی از دستاوردهای فولاد مبارکه در سال جاری است.

تقسیم ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سود، طراحی و تولید ورق‌های مقاوم به دمای بالا، تولید تختال فولاد زنگ‌نزن استینیتی گرید ۳۱۶ برای اولین بار، به بار نشستن پروژه‌های توسعه در زمینه‌های مختلف در گروه فولاد مبارکه، ساخت، نصب و راه‌اندازی ماشین برداشت دروازه‌ای و بومی‌سازی ضخامت‌سنج دیجیتال اشعه‌ای ایکس از دیگر توفیقات حاصل‌شده است.

علاوه بر این‌ها، فولاد مبارکه در سال جاری تلاش‌ها و همکاری‌های مضاعفی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی داشته که حضور پرشور در انتخابات سال جاری، کمک به مناطق محروم و ارسال کمک به هم‌وطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، مشارکت در طرح‌های ملی و به‌ویژه طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت و سرمایه‌گذاری در طرح انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ایران تنها بخشی از اقدامات انجام‌شده از سوی این شرکت در سال ۱۴۰۲ است.

تمامی این دستاوردها سودآوری قابل‌توجهی برای اقتصاد کشور در پی داشته و با توجه به تأثیر مثبت فعالیت شرکت بر صنایع پایین‌دستی، امیدآفرینی، توسعه و ثروت‌آفرینی را برای مردم ایران‌زمین به ارمغان آورده است.

فولاد مبارکه به‌عنوان بنگاهی موفق، نمادی از امیدآفرینی است و با نگاهی جهادی و انقلابی و همتی والا و ستودنی، در دوران انقلاب اسلامی، خود را به جایگاهی متعالی رسانده و با بلندآوازه کردن نام ایران در صنعت فولاد، افتخاراتی ماندگار را برای میهن عزیزمان رقم زده است. امروز به جرئت می‌توان گفت این شرکت نمونه عینی شرکتی موفق در عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ چراکه در تمامی این سال‌ها با عمل به فرامین معظم‌له، مصداق بارز اقتدار ملی و اشتغال، نوآوری، شکوفایی و امیدآفرینی در کشور بوده و همواره به‌عنوان شرکتی جهان‌تراز در تمام عرصه‌های کمّی و کیفی، در زمره برترین شرکت‌های کشور جای داشته است.

امروز گروه فولاد مبارکه با ۱۲۲ شرکت زیرمجموعه، تأمین‌کننده و تولیدکننده محصول باارزش برای بیش از ۳ هزار شرکت ایرانی است که با اشتغال‌زایی برای قریب به ۴۰۰ هزار نفر، سهم تقریبی ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص کشور و ۶.۵ درصدی در تولید ناخالص بخش صنعت دارد و امیدوار است با تلاش و همت مضاعف و دست‌یابی به درآمد ۱۵ میلیارد دلاری تا سال ۱۴۱۰، جایگاه خود را میان برترین تولید کنندگان فولاد جهان بهبود بخشد و قطع به‌یقین، این توانایی در جهادگران فولاد مبارکه وجود دارد. امید است سال ۱۴۰۳ نیز همچون همیشه، با اقتدار و سرافراز در مسیر بالندگی کشور گام برداریم و سال جدید را فرصتی نو بشماریم، برای کوشش بیشتر و دست‌یابی به افتخارات ماندگار دیگر.

شایسته است ضمن قدردانی از تلاش همه همکاران در سال ۱۴۰۲، پیشاپیش آغاز سال جدید را به کارکنان گروه فولاد مبارکه و خانواده‌های گرامی ایشان تبریک بگویم و برای تمامی آنان از درگاه خداوند سلامتی و موفقیت روزافزون آرزو کنم.

 

عرضه ۸.۷ میلیون تن محصولات فولاد مبارکه به بازار و رشد ۴۶ درصدی درآمد شرکت

مدیرعامل فولاد مبارکه ، از تحقق تمامی اهداف سازمان در سال 1402 علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود در حوزه‌های برق و گاز و مواد اولیه خبر داد و گفت: چنانچه میزان تحویل محصول به بازارهای داخلی و صادراتی را به‌عنوان عملکرد نهایی کارکنان بلندهمت شرکت در نظر بگیریم، باید اعلام کنیم که از ابتدای سال 1402 تاکنون درمجموع بازار داخل و صادرات ضمن تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده، ۸.۷ میلیون تن محصول به سمت بازارهای هدف حمل شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ؛ محمدیاسر طیب‌نیا، ضمن قدردانی از عملکرد همکاران نواحی آهن‌سازی، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، نورد گرم و سرد، مجتمع فولاد سبا، نواحی ستادی و پشتیبانی و سایر شرکت‌های گروه فولاد مبارکه تصریح کرد: تولید 12 گرید جدید از انواع فولادهای خاص که ارزش‌افزوده بیشتری برای شرکت و کشور به همراه داشته است، افزایش تولید سالانه نسبت به مدت مشابه سال قبل و تأمین بازارهای داخلی با رویکرد عرضه حداکثری و رشد قابل‌توجه نسبت به سال 1401 که از ایجاد التهاب در بازارهای داخلی پیشگیری کرده از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در حوزه تولید، فروش و بازاریابی بوده است.

 

فولاد مبارکه بیش از ۸۵ درصد از سود سهامداران عدالت خود را پرداخت کرده است/ پرداخت کل سود تا پایان مهلت قانونی

مهدی کویتی معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه گفت: به دلیل اهمیت سود سهامداران عدالت، پرداخت این بخش از سود نیز از اولویت خاصی برای مدیریت فولاد برخوردار است و به همین دلیل تا کنون بیش از ۸۵ درصد از مبلغ ان به حساب شرکت سپرده گذرای مرکزی واریز شده و تا فرصت باقی مانده نیز کل این بدهی تسویه خواهد شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ؛ هفته گذشته سمات (سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد برخی شرکت‌های بورسی هیچ اقدامی برای واریز سود سهام عدالت خود در مرحله اول و دوم انجام نداده‌اند و برخی شرکت‌های مطرح همانند صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند. درباره اینکه سود سهام عدالت باید حتماً و در کمترین زمان ممکن پرداخت شود، شکی نیست اما نباید از دو نکته مهم غافل شد. نخست آنکه در قانون تجارت، مهلت ۸ ماهه برای پرداخت سود مجمع مشخص شده است. از سوی دیگر سال مالی اغلب شرکت‌های بورسی، آخر اسفندماه است و این شرکت‌ها چهار ماه پس از پایان سال مالی فرصت دارند مجمع عمومی عادی سالیانه را برگزار و میزان سود تقسیمی بین سهامداران را تصویب کنند. با توجه به فرصت چهار ماهه برای برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه، تیرماه به نوعی فصل مجامع در بین شرکت‌های بورسی شناخته می‌شود و اوج برگزاری مجامع نیز در هفته آخر تیرماه است. با توجه به این شرایط اگر شرکتی در روز ۳۰ یا ۳۱ تیرماه مجمع سالیانه خود را برگزار کند، از نظر قانونی تا آخرین روز سال فرصت دارد سود سال گذشته را بین سهامداران تقسیم کند.

نکته دوم هم به حجم سود شرکت‌ها باز می‌گردد. در بین تمام شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت، فولاد مبارکه پس از هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بیشترین ارزش بازار را در بین تمام شرکت‌های بورسی دارد و از سوی دیگر بالغ بر ۱۷ درصد از سهام این شرکت متعلق به سهام عدالت است. در نتیجه میزان سود تخصیص یافته به سهامداران عدالت از سوی فولاد مبارکه، عدد قابل تأملی است. اینکه بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی هم سودساز بوده و هم طبق مدت قانونی سود خود را به تمام سهامداران اعم از حقیقی، حقوقی و سهامداران عدالت پرداخت کنند، نشان از شفافیت و حرکت در مسیر درست این شرکت‌ها دارد.

در همین رابطه مهدی کویتی معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه در گفتگو با ایراسین گفت: فولادمبارکه طبق اساسنامه خود ۸ ماه فرصت برای پرداخت سود سهامدارانش را دارد با این حال همواره و در کمتر از ۲ ماه سود سهامداران حقیقی را پرداخت می‌نماید و سود سهامداران حقوقی را نیز طبق توافقی که با آنها داشته مطابق با برنامه زمانی توافق شده پرداخت کرده است. با توجه به اینکه مجمع عمومی عادی سهامداران فولاد در تیرماه سال جاری برگزار شد لذا فولاد طبق اساسنامه‌اش تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری فرصت پرداخت سود را دارد. با این وجود و به دلیل اهمیت سود سهامداران عدالت، پرداخت این بخش از سود نیز از اولویت خاصی برای مدیریت فولاد برخوردار است و به همین دلیل تا کنون بیش از ۸۵ درصد از مبلغ آن به حساب شرکت سپرده گذرای مرکزی واریز شده و تا فرصت باقی مانده نیز کل این بدهی تسویه خواهد شد.

صفحه1 از215