18 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 01 مهر 1399 ساعت 09:17

آلومینیوم ساز چینی تولید آلومینیوم سبز را آغاز می کند

صنعت فلز آلومینیوم بیشترین میزان مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهد و این در حالی است که بیشتر تولیدکنندگان آن از سوخت فسیلی به منظور عملیات ذوب استفاده می‌کنند و تنها تعداد کمی از شرکت‌ها به جای آن از Hydropower استفاده می‌کنند تا آنچه را که ما از آن به عنوان «آلومینیوم سبز» یاد می‌کنیم تولید شود. یک شرکت وابسته به Hongqiao اعلام کرد، بزرگترین تولیدکننده بخش خصوصی آلومینیوم در چین یعنی گروه Hongqiao، تولید خود را در یک کارخانه آلومینیوم سبزتر در استان Yunnan در جنوب غربی این استان آغاز کرده و بدین ترتیب وابستگی خود را به انرژی زغال سنگ کاهش می دهد.

به گزارش جهان معدن به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، شرکت Hongqiao چین تولید آلومینیوم در Yunnan را آغاز کرد.رویترز گزارش داد یک شرکت وابسته به Hongqiao اعلام کرد، بزرگترین تولیدکننده بخش خصوصی آلومینیوم در چین یعنی گروه Hongqiao، تولید خود را در یک کارخانه آلومینیوم سبزتر در استان Yunnan در جنوب غربی این استان آغاز کرده و بدین ترتیب وابستگی خود را به انرژی زغال سنگ کاهش می دهد.

در حال حاضر ظرفیت ذوب Hongqiao که در شهر Binzhou در استان شاندونگ واقع شده است، برای تامین انرژی الکتریکی فرآیند ذوب متکی به نیروی زغال سنگ است. حرکت به سمت Yunnan به این شرکت اجازه می دهد تا زغال سنگ را با انرژی برق-آبی پاک تر جایگزین و معاوضه نماید.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: این پروژه به سرپرستی گروه Shandong Weiqiao Pioneering در Wenshan واقع شده است و ظرفیت آن سالانه 2.03 میلیون تن است.

شرکت Hongqiao قصد دارد به دلیل محدودیت های زیست محیطی چین، حدود یک سوم ظرفیت آلومینیوم خود را به خارج از استان شاندونگ و به استان Yunnan که غنی از نیروگاه های برق-آبی است، انتقال دهد.

براساس اعلام آژانس خبری رسمی Xinhua چین، کل سرمایه گذاری مورد نیاز این پروژه 40 میلیارد یوان معادل 5.91 میلیارد دلار برآورد شده و انتظار می رود سرانجام فروش 100 میلیارد یوانی در سال داشته باشد.

Zhang Bo رئیس هیات مدیره Hongqiao سال گذشته به رویترز گفته بود که این شرکت قصد دارد یک میلیون تن ظرفیت ذوب را در قالب فاز اول پروژه، در سه ماهه سوم یا چهارم سال 2020 آغاز کند.

Ge Honglin رئیس انجمن صنایع فلزات غیرآهنی چین گفت که این پروژه به سطح تولیدات پاک چین در صنعت آلومینیوم کمک می کند چراکه این کشور تلاش می کند تا تولیدات محصولات آلومینیوم پیشرفته «در کلاس جهانی» تولید کرد.

چین، بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان، در ماه آگوست بالاترین میزان تولید ماهانه یعنی 3.17 میلیون تن را ثبت کرد.