16 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 18 آبان 1399 ساعت 13:53

اختلاف قیمت فولاد با مواد اولیه به سطح طبیعی تری رسیده است

آرسلورمیتال که با ۹۷ میلیون تن تولید فولاد در سال ۲۰۱۹ بزرگترین تولید کننده فولاد دنیاست اخیرا اظهار داشت با توجه به این که از سه ماهه دوم سال قیمت جهانی فولاد رشد داشته، اختلاف قیمت آن با سنگ آهن و زغال سنگ بیشتر شده است. بهبود تقاضای فولاد و کاهش موجودی بازارها در سه ماهه سوم سال نیز باقی ماند. قیمت ها در اروپا، امریکا و چین رشد داشته و به با ثبات سازی این اختلاف قیمت فولاد با مواد اولیه کمک کرد.

به گزارش جهان معدن به نقل از معدن نیوز، در اروپا روند بهبود تقاضای خودرو بهتر شد و اختلاف قیمت فولاد با مواد اولیه از سطح شکننده و بی ثبات اواخر فصل دوم سال بهبودهایی داشته و طبیعی تر شد. در امریکا هم بهبود تقاضای فولاد تداوم داشت و موجودی پایین بازار به قیمت ها کمک کرد. با توجه به این که در سه ماهه دوم سال کارخانه های فولاد زیادی در امریکا، اروپا، هند و ژاپن تعطیل شدند کاهش تولید فولاد و چدن موجب شد از اواسط سه ماه سوم سال به بعد تقاضای فولاد و مواد اولیه بهبود یابد.

در چین هم بسته های محرک اقتصادی دولت تقاضا و مصرف فولاد را در سال جاری بهبود بخشیده و اختلاف قیمت فولاد با مواد اولیه در سطح نرمالی قرار دارد.