08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 23 اسفند 1402 ساعت 22:42

شرکت فجر انرژی تندیس زرین جایزه نوآوری برتر را کسب کرد

طرح اندازه گیری سیلیس محلول فجر انرژی در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی، به عنوان نوآوری برتر در سال 1402 شناخته شده و تندیس زرین این جشنواره را کسب کرد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس، صبح دوشنبه 21 اسفند 1402 هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی به همت دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری نهادهای دولتی و شرکت های بزرگ صنعتی در راستای دستیابی به اهداف توسعه اقتصاد دانش بنیان، جهش تولید ملی و حمایت از نوآوری های ایرانی، در دانشگاه شریف برگزار شد.

این جشنواره قصد دارد تا با شناسایی، ممیزی و انتخاب برترین نوآوری های ایرانی در چهار بخش نوآوری در محصول، نوآوری در خدمت، نوآوری در فرایند ونوآوری در کسب وکار زمینه معرفی از تلاشگران صنعت و کسب و کار را فراهم کند.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس نیز با ارائه طرح اندازه گیری سیلیس محلول در این همایش شرکت کرده و ارزیابان دانشگاه شریف با حضور میدانی در این مجتمع، جوانب مختلف فرآیند را بررسی کردند. پس از ارزیابی های مختلف طرح اندازه گیری سیلیس محلول که پیش از این توسط آزمایشگاه فجر انرژی ثبت ملی شده بود، به عنوان نوآوری برتر ایرانی در سال 1402 شناخته شد.

کارشناسان آزمایشگاه از سال های گذشته به دلیل وجود برخی ملاحظات بهداشتی در مواد شیمیایی موجود در روشASTM D-859 و افزایش دقت تست با مطالعه مقالات، بررسی های فنی و انجام تست های کنترل کیفیت روش اندازه گیری سیلیس محلول را جاری کرده که پس از تائید ارزیابان مرکز ملی تائید صلاحیت ایران، پیشنهاد شد به عنوان استاندارد ملی منتشر شود.

ثبت استاندارد ملی یک روش آزمون، دارای چرخه پیچیده و زمانبری است که از اواخر سال1400 با ثبت درخواست و مکاتبه با سازمان ملی استاندارد چرخه ملی شدن روش آغاز شد که با برآورده کردن الزامات خواسته شده از مرکز و ارسال گزارش های نتایج، مستندات و... جلسه های بررسی استاندارد در کمیسیون فنی تدوین استاندارد برگزار شد که پس از تائید نهایی و ویرایش روش جاری شرکت به عنوان استاندارد ملی ثبت شد.

حال این روش جدید که در ابتدا به عنوان یک پیشنهاد از سوی کارکنان آزمایشگاه شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سامانه نظام خلاقیت و پیشنهادات این شرکت ثبت شده بود، به عنوان یک نوآوری جدید از سوی دانشگاه شریف شناخته شد.

قابل ذکر است مرکز توسعه فناوری و نوآوری های دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دبیرخانه ارزیابی نو آوری، نسبت به طراحی و اجرای کلینیک نوآوری اقدام کرده که در 7 سال گذشته در بیش از 150 شرکت بزرگ ایرانی در صنایع مختلف به اجرا گذاشته شده است.

هدف از این کلینیک بررسی فرآیند های تحقیق و توسعه و نوآوری در شرکت های بزرگ به منظور کسب اطمینان از پیاده سازی اثر بخش وکارآمد نظام مدیریت نوآوری جهت جذب ،پرورش و توسعه ایده های جذاب وجدیدی است که بتواند رقابت پذیری شرکت ها را در صنعت ارتقا دهد.


1
1
1
رسانه جدید

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۰۷:۴۲
 
تعداد بازدید : ۵۴