08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 23 اسفند 1402 ساعت 19:38

مدیر طرح توسعه‌ای LAB2 هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران: فرآیند تامین و دریافت تجهیزات موردنیاز برای نصب در ایستگاه پایانی

مدیر طرح توسعه‌ای LAB2 هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با اشاره به اتمام فعالیت‌های اصلی فاز طراحی این پروژه گفت: فاز طراحی این پروژه با موفقیت به پایان رسیده است و تمامی قراردادهای مربوط به تأمین اقلام طرح منعقد شده و فرآیند دریافت تجهیزات و ماشین‌آلات طرح و ورود آنها به سایت اجرا جهت نصب با شتاب بیشتری نسبت به قبل در حال انجام است که این موضوع نویددهنده تکمیل طرح در آینده‌ای نزدیک است.
به گزارش جهان معدن و  و به نقل از  روابط‌عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران؛ بهروز جاودان با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت طرح توسعه‌ای LAB2 و اتمام فعالیت‌های اصلی بخش مهندسی این پروژه اظهار کرد: با توجه به اهمیت این پروژه طی ماه‌های گذشته پیگیری‌های مستمری جهت انعقاد همه قراردادهای تأمین اقلام صورت گرفت و خوشبختانه با به ثمر نشستن این تلاش‌ها اکنون تمرکز تیم پروژه بر روی تسریع در دریافت اقلام باقیمانده قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: در بخش تأمین اقلام موردنیاز پروژه نیز اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است و دریافت ماشین‌آلات، تجهیزات و اقلام پروژه که از ماه‌های پیش آغاز شده بود؛ اکنون شتاب بیشتری به خود گرفته و با ورود پی در پی این اقلام به سایت اجرا، شاهد به بار نشستن تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های مهندسی و بازرگانی طی ماه‌های اخیر هستیم.
مدیر طرح توسعه‌ای LAB2 هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران تصریح کرد: در بخش تأمین تجهیزات دوار، پمپ‌های طرح توسعه به صورت پیوسته طی برنامه زمانی مشخص در حال تست نهایی در کارخانه سازنده، ارسال به سایت اجرا و نصب در واحد تولیدی جدید است. آزمایش نهایی کمپرسورها نیز با موفقیت در کشور آلمان انجام شده و مراحل نهایی برای حمل به کشور در حال انجام است. همچنین با توجه به تأمین کامل اقلام موردنیاز برای ساخت کولرهای هوایی و تولید آنها توسط شرکت سازنده؛ فرآیند حمل به شرکت آغاز شده و به زودی فرآیند نصب آنها نیز اجرا می‌شود.
جاودان در ادامه افزود: در حوزه تجهیزات برق نیز فرآیند ساخت و تست نهایی کابل‌های برق، ترانسفورماتورها و همچنین تابلوهای برق به پایان رسیده است و این اقلام در حال حمل به شرکت است. بدیهی است به زودی پس از دریافت فرآیند نصب آنها نیز کلید خواهد خورد.
وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات ثابت مکانیکی نیز شاهد ورود اقلام باقیمانده مانند ولوهای ویژه واحد اسیدی به سایت اجرا و پایان ساخت تجهیزاتی مانند شیرهای اطمینان، سیستم خلاء، Expansion Joints  ، مبدل های حرارتی باقیمانده و رآکتورها هستیم که با انجام تست نهایی آنها در کارخانه‌های سازنده ابتدای سال آینده به سایت اجرا حمل خواهند شد. اجزاء مربوط به فلر (مشعل سوزان)  نیز در حال ارسال به سایت اجرا بوده و این موفقیت‌ها در حالی است که فرآیند تأمین قطعات و ماشین‌آلات و ساخت پکیج‌های نیتروژن و بخار نیز به صورت کامل انجام شده و در مرحله حمل و نصب در محل استقرار نهایی است. مدیر طرح توسعه‌ای LAB2 هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران اظهار کرد: در بخش کوره‌ها و سیستم روغن داغ نیز فرآیند تأمین اقلام و مراحل ساخت آنها از چند ماه گذشته آغاز شده است که به صورت مرحله‌ای فرآیند حمل و نصب آنها از اواخر اردیبهشت ماه سال جدید آغاز خواهد شد.
جاودان خاطرنشان کرد: در فاز اجرا و نصب پروژه نیز که تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته و بخش‌های گوناگونی از آن پایان یافته است؛ فعالیت‌های باقیمانده از بخش پایپینگ و معماری نیز مانند گذشته با قدرت در حال انجام است و با آغاز نصب تجهیزات دوار و آغاز کار اجرا در حوزه برق شاهد دگرگونی در چهره واحد تولید جدید هستیم.
گفتنی است هلدینگ سرمايه‌گذاری صنايع شيميايی ايران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصدی سهم بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. این شرکت تاکنون 14 محصول فناورانه موردنیاز خود را با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور داخلی بومی‌سازی و نیاز خود به شرکت‌های خارجی را قطع کرده است.