08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 27 اسفند 1402 ساعت 00:13

جهش عملکرد تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از افزایش هفت‌درصدی عملکرد تخلیه و بارگیری این منطقه‌ی عظیم اقتصادی در ۱۱ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
 
به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، «محمدرضا پیرحسینلو» در تشریح این خبر بیان داشت: در سال جاری بیش از دو میلیون و ۶۰۴ هزار تن بارگیری توسط کشتی داشتیم که در مقایسه با عملکرد یک میلیون و ۷۶۵ هزارتنی مدت مشابه سال گذشته رشدی ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: همچنین در تخلیه‌ی واگن‌ها نیز با عملکردی بالغ بر سه میلیون و ۸۹۵ هزار تن در مقایسه با عملکرد سه میلیون و ۴۸۱ هزارتنی سال گذشته، ۱۱ درصد رشد را تجربه کردیم.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس تصریح کرد: در مجموع تناژ خروج بار از منطقه ۳۸۲ درصد و تناژ ورود بار کامیونی به منطقه نیز ۴۰۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
 
وی در پایان مجموع تناژ عملکرد تخلیه و بارگیری این مجموعه در سال گذشته را بیش از ۱۲ میلیون و ۵۲ هزار تن عنوان کرد و افزود: این عملکرد در مدت مشابه سال جاری به بیش از ۱۳ میلیون رسید که رشدی هفت‌درصدی را نشان می‌دهد و امیدواریم با هم‌افزایی تمامی ارکان دخیل شاهد ارتقا این عملکرد در سال پیش رو نیز باشیم.