16 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 31 شهریور 1398 ساعت 14:14

وزیر صنعت، معدن و تجارت: انقلاب معدنی در ایمیدرو محسوس است

IMG 4259وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای مختلف در ایمیدرو نظیر اکتشاف جدید، جذب منابع مالی با روش‌های نوین، نوسازی و تجهیز معادن و احیای معادن کوچک، انقلاب معدنی در این سازمان محسوس است.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رضا رحمانی امروز در مجمع عمومی عادی سالانه ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: امسال ۷ محور برای سال رونق تولید در وزارتخانه در نظر گرفته شده و در آن ۳۴ برنامه عملیاتی شده است.

وی افزود: یکی از محورها، توسعه معادن و صنایع معدنی است که در آن، موضوعاتی همچون اکتشاف، تکمیل زنجیره فلزات اساسی، توسعه معادن کوچک و غیره مطرح است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز نهضت ساخت داخل در کشور، گفت: این روند، اقدام بزرگی است که می‌تواند صنعت را بالیده و فعال کند و اشتغال را تحت تاثیر محسوسی قرار دهد. خوشبختانه در این میان، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها وارد شده‌اند.
وی افزود: قرار است تا سال 1400 به میزان 10 میلیارد دلار از بخش واردات به حوزه ساخت داخل اختصاص یابد. در این راستا، پیشنهاد کرده‌ایم در هر نمایشگاهی، پیوست ساخت داخل و بستر حضور شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود.
رحمانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حفظ تولید، کار جهادی است، اظهار داشت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این موضوع تاکید کرده‌ایم و در همه روزهای هفته حتی تعطیلات، کار را ارجح دانسته‌ایم.
وی ادامه داد: از نظر ما، سلامت کاری مهم است چرا که کار مقدس است. بنابراین مدیران اجازه ندهند کار آلوده شود.
ایمیدرو و جایگزینی بخش معدن با نفت
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر قابلیت جایگزینی بخش معدن با نفت را جدی گرفته‌ایم، گفت: ایمیدرو به عنوان یکی از جلوه‌های این موضوع، قرار گرفته و علاوه بر آن، در بخش خصوصی نیز بر آن تاکید داریم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب معادن در مناطق محروم است، سیاستی ابلاغ کرده‌ایم تا استخدام نیروها از بومیان منطقه باشد مگر اینکه نیاز به نیروی تخصصی باشد.
رحمانی گفت: گردش‌های مالی واحدهای تولیدی باید در استان‌ها باشد. همچنین تامین تدارکات واحدهای تولیدی تا حد ممکن از همان مناطق انجام شود.