29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 01 آبان 1398 ساعت 12:15

صدور 55000 نماد اعتماد الکترونیکی

Enamadrey46756اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب وکارهای الکترونیکی توسط این مرکز از اسفند ماه سال 98 شروع شد و در مجموع تاکنون پنجاه و پنج هزار مجوز برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی صادر شده است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، فردوس حاتمی، مدیر اجرایی نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است که صرفا به فعالیت های الکترونیکی قانونمند در فضای مجازی که صاحب امتیاز آن احراز صلاحیت شده اعطا می گردد.

وی با اشاره به این که یکی ازکارکردهای نماد اعتماد الکترونیکی احراز هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کار الکترونیکی است، افزود: در هنگام انجام خرید اینترنتی، شناخت هویت صاحب امتیاز فروشگاه های الکترونیکی که در فضای مجازی کسب و کار دارند به خریدار کمک می نماید تا خرید خود را با اعتماد بیشتری انجام دهد. دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی این اطمینان خاطر را به مصرف کنندگان می دهد تا با اعتماد بیشتری از کسب و کارهای الکترونیکی خرید نمایند.

حاتمی با اشاره به گزارش تجارت الکترونیکی سال 97، توضیح داد: تعداد کسب وکارهای الکترونیکی که به صورت وب سایت به ارائه کالا و خدمت می پردازند حدودا 270 هزار واحد برآورد شده است و تاکنون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی 81 درصد از فعالیت‌های مجازی را با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی شناسایی و ساماندهی نموده است.

وی افزود: از سال گذشته به کسب وکارهای فعال در حوزه پیام رسانهای مجاز نیز نماد اعتماد الکترونیکی داده می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا سال گذشته برای دریافت و یا تمدید اعتبار نماد تعرفه ای پرداخت نمی‌شد. اما از خرداد ماه امسال پرداخت مبلغ 571 هزار تومان برای دریافت و یا تمدید اعتبار نماد الزامی است.

حاتمی یادآور شد: مدت اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی دو سال است در حالی است که این اعتبار در گذشته یکساله بود.

این مدیر اجرایی ادامه داد: دریافت نماد اعتماد الکترونیکی شرط خاصی ندارد و کلیه کسب وکارهایی که فعالیت قانونمند دارند میتوانند لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت نمایند. وی همچنین یادآور شد: گرفتن لوگوی نماد برای اخذ درگاه پرداخت الزامی است و یکی از شروط دریافت درگاه پرداخت، ارائه مجوز نماد می باشد. کسب وکارهای الکترونیکی دارای نماد به طور فصلی و دوره ای مورد نظارت قرار می گیرند.

وی در پایان یادآور شد، در حال حاضر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طرح های خوبی در راستای حمایت از استارت آپ ها و کسب وکارهای نوپا در دستور کار خود قرار داده است.