27 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 11 آبان 1398 ساعت 11:01

۴۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان

8000585858959595smtاز ۷۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته در استان زنجان ۴۰ درصد به سرمایه گذاری خارجی اختصاص یافته است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، ناصر فغفوری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت برگزار گردید ، با بیان مطلب فوق افزود: امیدواریم با افتتاح اولین شهرک تخصصی سرمایه گذاری خارجی شاهد افزایش این میزان باشیم.

وی تصریح کرد : هم اکنون در استان ۱۲۰۰ پروانه بهره برداری صادر شده است که زمینه اشتغال ۴۲ هزار نفر را در استان فراهم نموده است.

فغفوری یادآور شد: یکهزار و ۸۳۴ جواز تاسیس صادر شده است که سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این واحدها بالغ بر۳۰ هزار میلیارد تومان می باشد.

وی در زمینه برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اظهار داشت : از اردیبهشت سال ۹۳ تاکنون ۱۹۳ جلسه کمیته کارشناسی ستاد تسهیل برگزار گردید و همچنین از سال ۹۴ تعداد ۱۲۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد : در سال جاری ۴۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که کلیه جلسات در محل واحدهای تولیدی برگزار گردیده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت عنوان کرد : تاکنون ۷۰۰ مصوبه در این جلسات تصویب شده که از این تعداد ۵۹۶ مورد اجرایی و ۱۲۵ مورد در دست اجرا می باشد.

وی با اشاره به بازگشت ۶ واحد تعطیل به چرخه تولید در سال جاری یادآور شد : واحد چینی هیس که بیش از ده سال تعطیل بوده است در آذر ماه راه اندازی خواهد شد.

فغفوری ادامه داد: یکی دیگر از واحدهای تعطیل شرکت ابهر بافت می باشد که بیش از ۱۵ سال تعطیل بوده و هم اکنون در مرحله ورود ماشین آلات می باشد که با راه اندازی این واحد شاهد تحولی در زمینه اشتغال در شهرستان هیدج خواهیم بود.