27 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 29 آبان 1398 ساعت 10:10

کاهش ارزبری مستلزم سرمایه‌گذاری است

184A9475 resizeسرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به ضرورت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای صنعتی گفت: کاهش ارزبری 10 میلیارددلار مستلزم سرمایه‌گذاری 4.5 میلیارد دلاری تا پایان سال 1404 است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه گشایش نوزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی درباره روش‌های تامین نقدینگی در کشور توضیح داد: برای کمبود و تامین 361 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش در صنعت از چند کانال بهره می‌بریم که از آن جمله می‌توانیم به تامین منابع داخلی از بانک‌هاو تبصره 18 اشاره کنیم.

او با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک معاونت‌های امور صنایع و طرح و برنامه وزارت صمت گفت: قرار است، در این کارگروه مشترک بین دو معاونت موضوع تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی از طریق سیتم بانکی پیگیری شود.

صادقی نیارکی با بیان اینکه روش‌های نوین دیگر درتامین نقدینگی وجود دارد افزود: تامین مالی جدید که مبتنی بر بورس اوراق بهادار است نیز از سوی وزارت صمت در حال پیگیری است تا واحدهای بزرگ برای تامین سرمایه در گردش خود از طریق بازار سرمایه ترغیب شوند.

سرپرست معاونت امور صنایع درادامه به برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل اشاره و تصریح کرد: تاکنون سه میز تخصصی در حوزه صنعت خودرو، موتورسیکلت و همچنین امضای تفاهم‌نامه در صنعت پتروشیمی بین «شرکت او یک، شرکت آذراب، و ماشین‌سازی اراک » برگزار شده است.

صادقی از برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک، مخابرات و میز صنعت خودرو و ریلی تاپایان سال خبر داد و گفت: در ادامه میزهای ساخت داخل، میز تخصصی ماشین‌سازی و تجهیزات همانند صنعت پتروشیمی و میز لوازم‌خانگی و تاسیسات نیز تا پایان سال برگزار خواهد شد.

وی درباره کاهش ارزبری میزهای تخصصی توضیح داد: هریک از این میزها به تناوب فعالیت خود میزان کاهش ارزبری آنها متفاوت خواهد بود. در میزصنعت مخابرات، برآورد اولیه کاهش ارزبری حدود 85 میلیون دلاری است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف کمیته راهبری میزهای تعمیق ساخت داخل بیان کرد: هر هفته مباحث مربوط به میزهای ساخت داخل در این کمیته با حضور معاونت‌های مختلف و مدیران کل بررسی می‌شود

صادقی نیارکی با تاکید بر تحقق نهضت ساخت داخل در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ازطریق بهم رسانی بین نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها ، توسعه عمق ساخت داخل با جدیت مورد پیگیری قرار گرفته است و ما توانسته‌ایم از این فرصت برای بهبود صنعت بهره ببریم.