10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 19 فروردين 1402 ساعت 15:21

اقدامات توسعه ای در منطقه ویژه لامرد طی سال ۱۴۰۱

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد، سال ۱۴۰۱ با ۱۵ پروژه زیرساختی فعال و ۲ قرارداد در صنعت پتروشیمی، گام های اساسی در راستای اهداف توسعه ای این کانون بزرگ صنعتی برداشت.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، (ایمیدرو) اعتبار 15 پروژه زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد، ۱۹ هزار میلیارد ریال و ارزش سرمایه گذاری دو قرارداد در صنعت پتروشیمی ۱۸۰ میلیون دلار (به صورت ارزی) و ۳۷۷۵۵ میلیارد (به صورت ریالی)، است.

علاوه بر این، در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، احداث آزاد راه لامرد - پارسیان با طول ۵۰ کیلومتر آغاز شده است. بزرگراه فوق حلقه اتصال دو منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد در استان فارس و پارسیان در استان هرمزگان است.

همچنین پروژه احداث باند دوم محور لامرد - خنج از پروژه های اجرایی ایمیدرو است که در قالب طرح ایجاد زیربناهای صنایع بزرگ و با مشارکت ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی در مدت زمان ۱۸ ماه احداث خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد واقع در جنوب استان فارس و از زیر مجموعه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است که توانسته در سال 1401 بالاترین امتیاز بهره وری را در بین کلیه شرکت های ایمیدرو کسب کند.