29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 05 آذر 1402 ساعت 12:39

غلامرضایی مدیر زیرساخت ایمیدرو در حاشیه نمایشگاه ایران متافو: از هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی تا پایان آبان ماه بهره‌برداری شد

تا پایان آبان ماه امسال هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه برق به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان سال نیز ۳۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط شرکت‌های زیرمجموعه سازمان ایمیدرو به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از جهان معدن؛ منیژه غلامرضایی مدیر زیرساخت ایمیدرو در سومین روز از بیستمین نمایشگاه ایران متافو ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران به برنامه‌های احداث نیروگاه توسط شرکت‌های معدنی و صنایع‌معدنی با راهبری ایمیدرو اشاره کرد و گفت: برنامه احداث نیروگاه در این مسیر با راهبری ایمیدرو انجام می‌شود که در قالب امضاء تفاهمنامه بین وزارتخانه‌های صمت و نیرو اجرایی شده است‌.
وی با بیان اینکه مطابق این تفاهمنامه ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق توسط شرکت‌های معدنی و صنایع‌معدنی ایجاد می‌شود، مورد مصرف این میزان برق تولیدی را در بخش‌های صنعتی‌ومعدنی عنوان کرد و گفت: از این میزان ظرفیت نیروگاهی؛ ۲ هزار مگاوات تا پیک مصرف سال آینده (ابتدای تابستان) به بهره‌برداری می‌رسد.
غلامرضایی با تاکید بر اینکه مطابق قانون مانع‌زدایی از صنعت برق قیمت سوخت این پروژه‌ها در زمان بهره‌برداری معادل تعرفه سوخت نیروگاه‌ها محاسبه می‌شود؛ از ثبت سفارش ۸۰ دستگاه لوکوموتیو توسط شرکت‌ها با راهبری ایمیدرو با هدف توسعه حمل ریلی معدن و صنایع‌معدنی خبر داد.
وی تامین ماشین‌آلات را یکی از الزامات توسعه در حوزه معدن و صنایع‌معدنی عنوان کرد که با راهبری ایمیدرو در این بخش انجام می‌شود و گفت: خوشبختانه در تامین ماشین‌آلات و لوکوموتیو با چالشی مواجه نیستیم؛ در همین راستا واردات ۳۰۰ دستگاه لوکوموتیو طی یک برنامه پنج‌ساله توسط شرکت‌های معدنی و صنایع‌معدنی هدف‌گذاری شده است.
غلامرضایی در پایان از ورود ۱۰ دستگاه لوکوموتیو به کشور با هدف توسعه ناوگان ریلی این حوزه خبر داد.