10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious

مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را رصد می‌کنند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را رصد می‌کنند.

به گزارش جهان معدن به نقل ازمس پرس دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص هوش مصنوعی، ابراز امیدواری کرد که مجموعه فعالیت‌های صنعت مس کشور در حوزه هوش مصنوعی در پاسخ به ندای زمان‌شناسانه رهبر معظم انقلاب شروعی باشد بر حرکت‌های آگاهانه و کارشناسانه دیگر در به‌کارگیری ابزارهای نو جهانی جهت الگوسازی خدمات نوین ایران و اسلام عزیز به جهانیان.

وی به سخنان گهربار مقام معظم رهبری که فرمودند: «در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت و غیرو نمی‌توان با همان شیوه‌های چهل سال قبل کار کرد. امروز ابزارها باید متناسب با زمان انتخاب شود.» و نیز «مساله هوش مصنوعی در اداره دنیا نقش دارد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که ایران جزو 10 کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد.» اشاره کرد و گفت: بار دیگر بر همگان آشکار شد که مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را نیز رصد می‌کنند و آن‌ها را نه تهدید که فرصتی برای پیشرفت و رشد ایران اسلامی می‌دانند.

وی ادامه داد: ضمن تکریم و پاسداشت این نگاه عالمانه برآمده از آگاهی توام با درک ضرورت‌های دوره زمانی موجود، وظیفه خود می‌دانیم تا در پاسخ عملی به تذکر دغدغه‌مند مقام معظم رهبری اقدامات کارشناسانه‌‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: در این راستا هوش مصنوعی را که بر اساس تحلیل و استفاده از داده‌ها است روشی نوین در جهت شناخت و حل مسائل به‌صورت کاملا حرفه‌ای می‌دانیم که با تکیه بر عقل جمعی و تجمیع تجارب جهانی به کمک بشر آمده است تا مسیر رشد دانایی و توانایی او را هموارتر سازد.

دکتر رستمی افزود: یقیناً بهره‌گیری از هوش مصنوعی به صرفه‌جویی در وقت و انرژی منجر شده و فرصت را برای پرداختن به خدمات بزرگتر فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: در این راستا با بهره‌گیری از توان متخصصین داخلی کشور و جوانان پرورش‌یافته نظام اسلامی، اولین پروژه ملی خود را با بهره‌گیری از قابلیت هوش مصنوعی در اولویت سلامت - پایش، تشخیص، درمان و ارزیابی - آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مس ادامه داد: در این پروژه پایش سلامت جسم با استفاده از ابزارهای فناورانه، تحلیل و تفسیر داده‌ها و دستیابی به نقشه سلامت فردی هر شخص انجام خواهد شد.

به گفته وی این پروژه‌ها ابتدا برای همه کارکنان شرکت ملی مس اعم از کارگران، کارمندان، بازنشستگان و مدیران اجرا می‌شود و در فاز دوم در راستای رسالت اجتماعی، در اختیار همه هموطنان قرار خواهد گرفت .

دکتر رستمی گفت: یقیناً با اجرای خدمات هوشمند مذکور شاهد افزایش امید به زندگی از طریق کاهش ناهنجاری‌های جسمی، تشخیص دقیق بیماری‌ها، مداخله به موقع درمان و تقویت سلامت جسم و جان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد:‌ نتیجه این دست خدمات، ارتقای بیشتر سلامت در ایران اسلامی، تقویت رضایت عمومی و کاهش هزینه‌های جانی و مالی است.

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

نشست خبری علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، شنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ؛ ، علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه برای اولین بار گواهی انحصاری ساخت داخل ریل توسط این مجتمع عظیم صنعتی از وزارت صمت اخذ شده است،گفت : با افتخار اعلام می کنم کلیه پروژه های ریلی کشور با انواع ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در حال توسعه و پیشرفت است.

 

وی افزود : ریل سخت نیز به عنوان یک محصول جدید از سبد محصولات ریلی این شرکت تولید و به متروی شهر مشهد تحویل داده شد و سایر متروهای کلان شهرها نیز برای این محصول جدید ضد سایش در حال مذاکره با شرکت هستند.

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : کلیه کوریدورهای ریلی کشور با ریل ذوب آهن در حال تجهیز است و این رویکرد توسعه تجارت ایران با سایر کشورها را نوید می دهد.

علی نصیری اظهار داشت : معادن کشور نیز در راستای انتقال مواد اولیه به واحدهای فولادی از جمله سایر متقاضیان ریل ذوب آهن اصفهان به شمار می روند. به عنوان مثال در این خصوص قرارداد گل گهر در مرحله تولید قرار دارد.

وی ادامه داد : در کنار صادرات سبد متنوع محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان، برای صادرات محصول استراتژیک ریل نیز بازاریابی در کشورهای همسایه و اروپای شرقی آغاز نمودیم.

در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم

وی خاطرنشان کرد : با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای خرید ریل از ذوب آهن پیش بینی تولید حدود 70 هزار تنی انواع ریل در سال جاری را در شرکت داریم. در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم.

با تمام توان پشتیبان طرح نهضت ملی مسکن هستیم

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : در کنار ریل، انواع تیرآهن های بال پهن در سایزهای متنوع نیز در ذوب آهن اصفهان تولید می شود و ما پشتیبانی کامل برای تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن را اعلام نمودیم.

کمیت و کیفیت زغال داخلی عامل واردات زغالسنگ

وی در ادامه به تامین زغالسنگ مورد نیاز برای تولید انواع محصولات فولادی در ذوب آهن پرداخت و گفت : معادن زغالسنگ داخل به لحاظ کمیت و کیفیت پاسخگوی نیاز ذوب آهن نیستند همچنین مجموعه میدکو نیز دیگر فولادی کوره بلندی کشور است که به زغالسنگ نیاز دارد. ذوب آهن اصفهان به دنبال واردات زغالسنگ نیست اما کمیت و کیفیت زغالسنگ داخلی سبب می شود لاجرم بخشی از نیاز خودمان را برای فراهم نمودن ترکیب تولیدی از مسیر واردات تامین کنیم. با انجمن زغاسنگ کشور در این خصوص مذاکرات خوبی را در حال انجام هستیم.

بازدید هیئت ها تجاری کشورهای خارجی از غرفه ذوب آهن اصفهان در ایران اکسپو 2024

هیئت های تجاری کشورهای مختلف از جمله نیجریه، اوگاندا ، سومالی ، پاکستان ، ارمنستان ، گرجستان وعراق با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در اولین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO ) با مسئولین و کارشناسان حوزه بازرگانی این مجتمع عظیم صنعتی گفتگو و مذاکره کردند .

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ، هیئت های تجاری کشورهای مختلف از جمله نیجریه، اوگاندا ، سومالی ، پاکستان ، ارمنستان ، گرجستان وعراق با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در اولین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO ) با مسئولین و کارشناسان حوزه بازرگانی این مجتمع عظیم صنعتی گفتگو و مذاکره کردند .

 

ذوب آهن اصفهان محصولات خود را به 25 کشور دنیا صادر می کند و بازاریابی برای صادرات محصولات استراتژیک از جمله ریل را در دست اقدام دارد .

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO ) به عنوان بزرگ ‌ترین رویداد صادراتی کشور از 8 تا 12 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه ‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و ذوب آهن اصفهان در سالن شماره 6 این نمایشگاه با برپایی غرفه حضوردارد .

ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت‌های معدنی خوبی کسب کرده است

سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" جهش تولید با مشارکت مردم" فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه‌های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ، رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت ضمن حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه IRAN EXPO ۲۰۲۴ و بازدید از دستاورد‌های این مجتمع بزرگ صنعتی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه‌های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

وی ضمن افزود: فعال کردن بازار سرمایه نیز از جمله سایر اقدامات است تا از این طریق شرکت‌های بورسی بتوانند به بخش معدن ورود کنند البته این رویکرد سال گذشته با معدن جانجا محقق شد و امسال هم چنین برنامه‌هایی توسعه می‌یابد تا ظرفیت‌های معدنی کشور از طریق شرکت‌های بورسی فعال شده و سرمایه‌های خُرد وارد بخش معدن شوند.

معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت در ادامه به اهمیت تامین مواد اولیه برای رشد تولید محصولات ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان پرداخت و اظهار داشت: رویکرد معدنی این مجتمع عظیم صنعتی در دوره جدید متفاوت و اثربخش است و سبب شده با حضور فعال در مزایده‌های معدنی کشور موفقیت‌های خوبی را در سال گذشته کسب نماید.

محتشمی‌پور تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید کوره بلند نیازمند نوع خاصی از مواد معدنی است و همچنین از یارانه انرژی هم برخوردار نیست، در مقابل فولادی‌های دیگر با شرایط متفاوت تولید قرار دارند بنابراین ذوب آهن اصفهان کمبود مواد اولیه و سایر فولادی‌ها کمبود انرژی را تجربه می‌کنند.

وی اضافه کرد: معادن دولتی در قالب قرارداد‌های برداشت و فروش به صورت مداوم وارد مزایده می‌شوند و انشاا... امسال هم با برگزاری مزایده چند معدنی که در اختیار ایمیدرو قرار دارد این روند ادامه می‌یابد که فرصت بسیار خوبی برای گسترش فعالیت‌های معدنی ذوب آهن اصفهان به شمار می‌رود.

معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت گفت: در طول سالیان متمادی واحد‌های معدنی ذوب آهن اصفهان گرفته شد و حتی واحد‌های صنعتی که می‌توانست برای این مجموعه ارزش آفرین باشد مانند بخش ورق از آن جدا شد و این موضوع محدودیت‌هایی را برای شرکت ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که علت صدور مجوز‌های احداث واحد‌های فولادی با وجود کمبود مواد اولیه برای شرکت‌های فعلی چیست، چنین گفت: در طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ بر اساس سیاست‌های موجود از جایگاه دولت و حاکمیت در قیمت‌گذاری زنجیره فولاد مداخله‌هایی صورت گرفت و این رویکرد باعث شد جذابیت سرمایه‌گذاری در پایین دست افزایش یافت و لذا شرکت‌های بسیاری وارد این مقوله شدند و راهکار برطرف شدن این چالش، ادغام شرکت‌های فولادی بزرگ با یکدیگر و همین طور مجموعه‌های معدنی است تا اشکالات موجود در زنجیره فولاد برطرف شود و همچنین توان سرمایه‌گذاری شرکت‌ها نیز افزایش یابد.

فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران

شرکت فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران و مطرح‌ترین برند ایرانی در بازار جهانی فولاد است و با این‌که محدودیت‌های انرژی باعث از دست رفتن بیش از ۱.۵ میلیون تن تولید این شرکت در دوره سه‌ساله ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ شد اما فولاد خوزستان در مجموع در این دوره، موفق به فروش بیش از ۱۱.۹ میلیون تن از محصولات خود شد که حدود ۴.۸ میلیون تن آن به اقصی نقاط جهان صادر شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان ، فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰، با صادرات حدود ۲.۱ میلیون تن از محصولات خود به بازارهای جهانی، به ارزش بیش از ۱.۳ میلیارد دلار، سهم ۳ درصدی از کل ارزآوری کشور را به خود اختصاص داد و با ۱۲۰ درصد رفع تعهدات ارزی، به اقتصاد کشور و ثبات بازار ارز کمک بزرگی کرد.

 

این شرکت همچنین در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده زنجیره فولاد کشور، موفق به صادرات بیش از ۱.۴ میلیون تن از محصولات خود شد که حدود ۱.۳ میلیون تن از این صادرات به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۸ هزار تن آن از طریق رینگ صادراتی بورس کالا بود.

فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲ نیز موفق به صادرات حدوداً ۱.۳ میلیون تنی شد که قریب ۱ میلیون تن آن به صورت مستقیم و توسط خود این شرکت صورت گرفت و بیش از ۳۰۰ هزار تن آن نیز از طریق فروش محصولات در رینگ صادراتی بورس کالا، انجام پذیرفت.

فولاد خوزستان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای ۱۴۰۲ با وجود تحریم‌های خصمانه آمریکا، و علی‌رغم از دست دادن بیش از ۱.۵ میلیون تن از تولید خود در این دوره صرفاً به دلیل محدودیت‌های انرژی و همچنین با وجود برخی بخشنامه‌های داخلی محدودکننده صادرات و رکود در بازارهای جهانی، جمعاً بیش از ۱۱.۹ میلیون تن محصول راهی بازارهای داخلی و جهانی کرد که حدود ۴.۸ میلیون تن از این محصولات به کشورهای مختلف دنیا صادر شد و ارزآوری قابل توجهی برای اقتصاد ایران درپی داشت.

نصیری معاون بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان: توجه به بازارهای صادراتی در دستور کار ذوب‌آهن قرار دارد

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  (IRAN EXPO 2024)صبح امروز با حضور بسیاری از شرکت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه که با هدف فراهم کردن فرصت‌ ارائه محصولات، خدمات، فناوری‌ها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخش‌ها و صنایع مختلف برگزار می‌شود؛ ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر بین‌المللی از ۱۲۰ کشور نیز حضور دارند.
به گزارش جهان معدن ؛ علی نصیری معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حاشیه این نمایشگاه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه یک میلیون تن ریل باید تولید و به شبکه راه‌آهن کشور تحویل داده شود، گفت: توسعه قطارهای شهری در شهرهای بزرگ در دست اقدام است.  
وی با تاکید بر اینکه با افتخار می‌‌گویم تمامی پروژه‌های ریلی در داخل کشور با انواع ریل تولیدی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حال توسعه و پیشرفت است، گفت: تمامی کریدورهای ریلی کشور با ریل تولیدی شرکت ذوب‌آهن در حال تجهیز است که این موضوع حاکی از رویکرد توسعه تجارت ایران با سایر کشورهاست.

image_2024-04-27_13-51-25.png
معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان «ریل سخت» را به عنوان یک محصول جدید از سبد محصولات ریلی این شرکت عنوان کرد و گفت: ریل سخت در شرکت ذوب‌آهن تولید و به متروی شهر مشهد تحویل داده شده است. از سوی دیگر سایر متروهای کلانشهرها نیز برای این محصول جدید ضدسایش در حال مذاکره با شرکت هستند.
وی در ادامه افزود: در همین راستا برای اولین‌بار گواهی انحصاری ساخت داخل ریل توسط این مجتمع عظیم صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده است. این در حالی است که معادن کشور نیز در راستای انتقال مواداولیه به واحدهای فولادی از جمله سایر متقاضیان ریل ذوب‌آهن اصفهان به شمار می‌روند. در واقع شبکه معادن کشور برای انتقال محصولات تولیدی خود به ریل ذوب‌آهن نیاز دارند و یکی از مشتریان بالقوه که امروز بالفعل تبدیل شده؛ شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر است که در مرحله تولید قرار دارد.
نصیری توجه به صادرات را اولویت دیگر این مجموعه عنوان کرد و گفت: در کنار چنین بازارهایی توجه به صادرات نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد. در همین راستا برگزاری نمایشگاه اکسپو و حضور در چنین رویدادهایی می‌تواند مسیر جدیدی برای صادرات محصولات تولیدی باشد.

image_2024-04-27_13-51-18.png
به گفته وی در کنار صادرات سبد متنوع محصولات فولادی ذوب‌آهن اصفهان؛ برای صادرات محصول استراتژیک ریل نیز بازاریابی در کشورهای همسایه و پیرامون خلیج‌فارس و اروپای‌شرقی آغاز شده است.
نصیری با بیان اینکه به دلیل تقاضای بسیار زیاد برای خرید ریل از ذوب‌آهن پیش‌بینی می‌شود که در حدود 70 هزار تن انواع ریل در سالجاری در شرکت ذوب‌آهن اصفهان تولید شود، گفت: نکته حائزاهمیت اینکه در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید آن را نداشته باشیم. این در حالی است که در کنار ریل؛ انواع تیرآهن‌های بال‌پهن در سایزهای متنوع نیز به طور کامل در شرکت ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود. در کنار آن محصولاتی همچون میلگرد، شمش، چدن و آرک‌‌های معدنی نیز بازار خود را دارند.
وی همچنین تاکید کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای پشتیبانی تامین فولاد موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن آمادگی کامل دارد.
معاون بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان در ادامه به تامین زغالسنگ موردنیاز این مجموعه اشاره کرد و گفت: برای تامین زغالسنگ موردنیاز جهت تولید انواع محصولات فولادی در شرکت ذوب‌آهن با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه هستیم؛ چراکه معادن زغالسنگ داخل کشور از لحاظ کمیت و کیفیت پاسخگوی نیاز شرکت ذوب‌آهن نیستند.


وی با تاکید بر اینکه از سوی دیگر مجموعه میدکو نیز دیگر شرکت فولادی کوره‌بلند کشور محسوب ‌می‌شود که به زغالسنگ نیاز دارد، خاطرنشان کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان به دنبال واردات زغالسنگ نیست، اما کمیت و کیفیت زغالسنگ داخلی سبب می‌شود که به ناچار بخشی از نیاز خود را برای فراهم کردن ترکیب تولیدی را از طریق واردات تامین کنیم که در همین راستا با انجمن زغاسنگ کشور نیز مذاکرات خوبی را انجام داده‌ایم.

ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران بر لزوم مولدسازی اموال و دارایی‌ها، انسجام در سیاست‌گذاری‌ها و ساماندهی امور شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی مس تاکید کرد و گفت: دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز نیز باید رفع شود.

به گزارش جهان معدن و به نقل  از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان موسسه صندوق بازنشستگی مس اظهار کرد: موضوع مولد سازی اموال و دارایی‌های صندوق با تشکیل بانک اطلاعاتی و پیگیری موضوعات آن‌ها منجر به سودآوری و اطمینان از تحقق اهداف و برنامه‌ها در آینده خواهد شد.

 

وی بر ضرورت استقرار حاکمیت شرکتی و ایجاد انسجام و یکپارچگی در سیاست‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی و سیاست‌های کلان شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد و ادامه داد: ساماندهی امور شرکت‌های تابعه می‌تواند به افزایش سودآوری و ارزش آفرینی آن‌ها از طریق ارتقای کارایی عملیاتی، کاهش هزینه‌ها، بهبود مدیریت ریسک و استفاده از فرصت‌های جدید برای رشد منجر شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اهمیت سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه صندوق، بر لزوم رعایت الزامات کمیسیون معاملات، تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط و نظام‌مند شدن فرآیندهای این شرکت‌ها در چارچوب بودجه ابلاغی به عنوان راهکارهایی برای دستیابی به این هدف تاکید کرد.

وی بیان کرد: باید به طور مستمر عملکرد شرکت‌های تابعه را رصد و ارزیابی کرد و در صورت نیاز، در برنامه‌ها و فرآیندها تجدید نظر شود.

نشست خبری رئیس هیات‌مدیره فولاد خوزستان با اصحاب رسانه برگزار شد

رضا طاهری رئیس هیات‌مدیره فولاد خوزستان در نشست خبری که با حضور فعالان رسانه عرصه صعنت فولاد، در غرفه فولاد خوزستان برگزار شد، از مزیت‌های رقابتی این شرکت نسبت به سایر رقبا سخن گفت و اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون تُن شمش فولادی بیلت، بلوم و اسلب را دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کارخانه، دسترسی به آب‌های آزاد (مزیت صادراتی)، دسترسی به حامل‌های انرژی، حمل و نقل جاده‌ای، حمل و نقل دریایی و از همه مهم‌تر نیروی انسانی متخصص است.

  محصولات این شرکت از ابتدا طراحی بر پایه صادرات  تولید می‌شد.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان ؛ رئیس هیات‌مدیره فولاد در پاسخ به سوالات یکی از خبرنگاران در مورد ویژگی‌های محصولات این شرکت و اقبال جهانی گفت:  فعالیت مستمر در بازار بین‌المللی مستلزم‌ تولید محصول باکیفیت و با توجه به نیاز مشتری است. از طرفی تحویل به موقع و عمل به تعهدات در زمان عقد قرارداد، باعث می‌شود، مشتری همواره در کنارتان باشد. صادرات ارتباط دائمی تولید کننده و یا صادر‌کننده با مصرف کننده یا خریداران بین المللی از طریق ارائه کالا و خدمات قابل رقابت است. علاوه بر تولید محصول باکیفیت و بر اساس‌ سفارش مشتری، فرآیند سفارش تا تحویل محصول در شرکت فولاد خوزستان به صورت یکپارچه از سوی کارشناسان این مجموعه رصد می‌شود.

طاهری در پاسخ به سوال دیگری تحلیل نیاز بازار با در نظر گرفتن بازه‌های زمانی را یکی از فاکتورهای موفقیت‌های مجموعه فولاد خوزستان دانست و افزود: پیش‌بینی‌ صحیح بازار و رصد نیاز مشتری در کنار درک جو قالب، مواردی هستند که مشتریان را به سوی فولاد خوزستان سوق می‌دهد. شناسایی الزامات قانونی برای صادرات و ورود به بازار بین‌الملل، شناسایی و شناساندن خود به محیط بازار، توجه جدی به آموزش نیروی انسانی متخصص، شناسایی انتظارات مشتریان از نظر نوع محصول، قیمت، کیفیت، تحویل به موقع، افتتاح حساب‌های ارزی در بانک‌های داخلی و بین‌المللی، ارائه روش‌های متنوع پرداخت به مشتریان، انعقاد قراردادهای کوتاه مدت و بلند مدت با مشتریان و واسطه‌های معتبر بین‌المللی موارد دیگری هستند که فولاد خوزستان را نسبت به دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند.

رئیس هیات‌مدیره صادرات شمش فولاد خوزستان به ۲۸ نقطه جهان را نطقه عطف دانست و در ادامه گفت: تا به امروز محصولات فولادی به بیست و هشت کشور جهان و با گستره‌ی ۵ قاره صادر می‌شود. کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، آسیای میانه و کشورهای شرق اروپا، آمریکا مرکزی، مقصد محصولات این شرکت هستند. برنامه صادراتی که از سال گذشته در نظر گرفته شده، گسترش بازارهای صادراتی و شناسایی مشتریان جدید است.

طاهری در پایان از راه‌اندازی کارخانه زمزم سه و نقش جدید مجموعه فولاد خوزستان در بازیگردانی آهن اسفنجی کشور خبر داد و افزود: توسعه و به‌روزرسانی تجهیزات راهبردی است که همواره در فولاد خوزستان مورد توجه قرار دارد. آهن اسفنجی یکی از محصولات راهبردی زنجیره فولاد است. کارخانه مگامدول آهن اسفنجی با فناوری ایرانی و تکیه بر توان داخلی سال گذشته به بهره‌برداری رسید. محصول این کارخانه با خلوص ۹۳ درصد، در کیفیت جهانی تولید می‌شود. حجم تولید کارخانه زمزم سه به مقداری است که علاوه بر تامین نیاز شرکت فولاد خوزستان و دیگر شرکت‌های داخلی، قابلیت صادرات را دارد. با تولید کارخانه زمزم سه، ایران و فولاد خوزستان در میان بازیگران تاثیرگذار بازار آهن اسفنجی جای می‌گیرد و به نوعی در میان  تعیین‌کنندگان قیمت و نیاز بازار جای می‌گیرد.

صفحه1 از226