29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 06 مهر 1398 ساعت 14:19

اولین جلسه کارگروه تقویت درون‌زایی و رونق تولید در وزارت صمت برگزار شد

photo 2019-08-19 12-25-20به دنبال ابلاغ وظایف و تکالیف ۹ کارگروه اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اولین جلسه کارگروه تقویت درون‌زایی و رونق تولید با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، وظایف و تکالیف ۹ کارگروه اقتصاد مقاومتی، با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و محوریت توسعه و رونق تولید در سال جاری با توجه به نام‌گذاری سال ۱۳۹۸ تحت عنوان سال رونق تولید ابلاغ شده است.

در همین راستا اولین جلسه "کارگروه تقویت درون‌زایی و رونق تولید" با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیری رییس امور صنعت، معدن، بازرگانی و ارتباطات سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت امور زنان و خانواده، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق اصناف ایران و اتاق تعاون ایران به عنوان هسته اندیشه‌ورزی کارگروه تشکیل شد.
محورها و اولویت‌های در دستورکار این کارگروه شامل استفاده حداکثری از توان داخلی، شناسایی، اولویت‌بندی و تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش، اصلاح نظام توزیع کالا، کاهش وابستگی تولید به واردات، امنیت غذا و درمان و تولید محصولات راهبردی، توسعه معدن و صنایع معدنی، اصلاح سیاست‌های تجاری و صنعتی و مدیریت آثار تحریم است.
زرندی: با همراهی همه بخش‌ها می‌توانیم وضعیت تولید را بیش از این بهبود ببخشیم
معاون طرح و برنامه وزارت صمت در آغاز این جلسه با مروری بر 7 محور اصلی فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخشی از نتایج حاصله از 34 برنامه اجرایی این وزارتخانه از ابتدای امسال تاکنون را تشریح کرد.
سعید زرندی اظهار داشت: طی بررسی‌های به عمل آمده و همچنین رصد مستمر برنامه‌های تدوین شده، در اکثر موارد نتایج خوبی به دست آمده و امیدواریم ذیل ترتیبات "کارگروه تقویت درونزایی و رونق تولید" و همکاری بیشتر سایر بخش‌ها وضعیت را بیش از این بهبود ببخشیم.
وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت در حوزه تعمیق ساخت داخل گام‌های موثری برداشته، در بخش معاون و اکتشافات فعالیت‌های گسترده‌ای آغاز و در حوزه تجارت و تامین زیرساخت‌های لجستیکی آن و همچنین در توسعه صادرات نتایج امیدوار کننده‌ای از ابتدای امسال به دست آورده است.