29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 11 مهر 1398 ساعت 11:27

مدرس خیابانی: اضطرار امروز موجب فعال سازی واحدهای تولیدی شده است

modareschabaharقائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: هدف این گردهماییها شناسایی داشتهها و نیازهاست که گاهی آنها را فراموش میکنیم. چابهار گوهری در جنوب شرقی کشور با امکانات بسیار منحصر به فرد در استانی پهناور است.

به گزارش جهان معدن حسین مدرس خیابانی در نخستین همایش و نمایشگاه فولاد چابهار عنوان کرد: امروز توسعه زیرساختی تجاری اهمیت داشته و بندر نقش مهمی در این زمینه دارد،پیشران توسعه تولید، توجه به زیرساختهای تجاری است.

وی تصریح کرد:‌ پول نفت در طول سالها باعث شده کالاهای تولید داخل به انزوا رانده شوند. اضطرار امروزی این فرصت طلایی را برای بخش تولید ایجاد کرده است.

مدرس خیابانی ادامه داد: در کنار قابلیت صادراتی کالاها در عین حال فضایی ایجاد شده که تمام اینها در کنار یکدیگر تبدیل به رونق تولید میشود. در حقیقت میتوان گفت تحریم بن بست گشاست.

قائم مقام وزیر صمت توضیح داد: برگزاری همایش فولاد در چابهار چند پیام دارد از جمله ایجاد توسعه متوازن در کشور که آمایش بخش تجاری و تولیدی مورد توجه سرمایهگذاران و سیاستگذاران بخش تولید کشور است.

وی با اشاره به اینکه فولاد چند مولفه برای توسعه نیاز دارد که از جمله آنها آب است، ادامه داد: استفاده از ویژگیهای منطقه آزاد و استفاده از دروازه شرقی به سمت کشورهای شرقی، میتواند چابهار را به یکی از قطبهای تولید فولاد در کشور تبدیل کند.

مدرس خیابانی افزود: ایجاد فضای صادراتی فارغ از اینکه به صنعت کمک میکند و ارزآوری دارد وظیفه استفاده از ظرفیت خالی بنگاههای داخلی کشور را هم بر عهده میگیرد. با باز شدن دروازههای صادراتی ظرفیتهای تولید فعال میشود.

وی بیان کرد: با وضع عوارض صادراتی سنگ آهن مدیریت صادرایت سنگ آهن را به تولید شمش تبدیل کردیم. باید تلاش کنیم مواد اولیه صنایع داخلی را تامین و در نهایت صادرات شمش را افزایش دهیم.

مدرس خیابانی عنوان کرد:‌بندر چابهار میتواند همسطح بندر امام خمینی و شهید رجایی مرجع تخلیه و بارگیری صادرات و وراداتی کشور باشد. همینطور در قالب سازمان عمران سواحل مکران به توسعه بنادر چابهار بپردازیم و مسئولیت آن را می‌تواند معاونت اقتصادی ریاست جمهوری بر عهده بگیرد تا همگرایی بین دستگاه‌ّها ایجاد شود.