29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 19 شهریور 1397 ساعت 13:33

جذب 10 میلیون دلار سرمایه خارجی در استان مرکزی

metalرییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اعلام کرد: 10 میلیون دلار سرمایه خارجی در حوزه صنایع فلزی این استان جذب شد.
محمد رضا حاجی پور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: مرحله نخست کارخانه تولید فروسیلیکو منگنز با حجم سرمایه گذاری 9 و نیم میلیون دلار و با ظرفیت 2 هزار تن در ماه در شهر صنعتی کاوه ساوه ایجاد شده است که با جذب این حجم سرمایه گذاری و بهره برداری از مرحله دوم این واحد تولیدی تا پایان سال جاری ظرفیت تولید آن به چهار هزار تن افزایش می یابد.


به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا حاجی پور اعلام کرد: فروسیلیکو منگنز به عنوان افزودنی مهم صنعت فولادسازی است که اکنون عمده نیاز کشور از خارج و با واردات تامین می‌ شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: در مرحله نخست این واحد تولیدی برای 60 نفر اشتغال ایجاد شده است و با بهره برداری از مرحله دوم آن فرصت های شغلی تا 100 نفر افزایش می یابد.
وی افزود: این واحد تولیدی با وجود تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه اقتصاد ایران به فعالیت خود در صنعت فولاد استان مرکزی ادامه و افزایش 2 برابر سرمایه گذاری را تا پایان سال جاری در دستور کار قرار داده است.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
استان مرکزی با موقعیتِ ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی های اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.