09 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 03 مرداد 1402 ساعت 18:07

آمده ایم کارهای ماندگار انجام دهیم، رقیب بخش خصوصی نیستیم

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: این مجموعه یکی از ۱۰ مرکز تحقیقی و پژوهشی دنیا در عرصه معدن و صنایع معدنی است ودر خاورمیانه بی نظیر محسوب می شود و آمده ایم تا کارهای ماندگار اجرا کنیم و رقیب بخش خصوصی نیستیم.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، دکتر مرتضی هاشم‌پور روز چهارشنبه در بازدید سرپرست جدید سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) از این مرکز افزود: امروز مرکز تحقیقات ضمن ورود به مسائل حوزه معدن و صنایع معدنی که بخش خصوصی به آن وارد نمی شود، بدنبال راه حل آنهاست.

 

وی موضوع تدوین برنامه راهبردی در دوره ۶ ماهه حضورش را در این مرکز خاطرنشان ساخت و گفت : این برنامه در سطوح مختلف سازمان ایمیدرو مورد ارزیابی قرار گرفته و در مراحل نهایی قرار دارد.

هاشم پور تصریح کرد: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران تاکنون بر روی ۱۲۰ هزار نمونه ماده اکتشافی تحقیق و بررسی انجام داده و امروزآنالیز غالب اکتشافات معدنی کشور در این مرکز کلید می خورد.

وی گفت: انتظار می رود در دوره جدید مدیریت سازمان ایمیدرو به مسائل این مرکز رسیدگی و فعالیتش دیده شود، زیرا می تواند بارسنگینی را در بخش معدن و صنایع معدنی کشور بردارد.

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران افزود: مفادی از فصل دهم قانون برنامه هفتم توسعه کشور با برنامه راهبردی این مرکز تطبیق دارد که حاصل واقع بینی در تدوین این برنامه است.

وی ضمن یاداوری اهداف پیش بینی شده در سند چشم انداز ۱۴۰۴ گفت : امروز با پیاده سازی طرح پرعیار سازی ذخایر سنگ اهن با کم عیارها، نقش مهمی از سوی مرکز تحقیقات برای تحقق اهداف بخش معدن و صنایع معدنی دنبال می شود.

هاشم پور گفت: اولویت فولاد و مس از سوی مدیریت جدید ایمیدرو در مراسم معارفه که در هفته جاری برگزار شد، مورد تاکید قرار گرفت، بنابراین مرکز هم در رویکرد های فعالیت های پژوهشی و تحقیقی به این دو ماده توجه دارد که از جمله کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی و نیز ۱۰ درصدی ضایعات در تولید فولاد را می توان اشاره کرد.

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران وابسته به سازمان ایمیدرو، در ۶۰ کیلو متری محور تهران، کرج - قزوین در شهرک تحقیقاتی کاوش قرار دارد.