07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 29 شهریور 1399 ساعت 11:23

مجمع‌عمومی عادی فوق‌العاده گروه صنعتی سدید با حضور بالغ بر 70 درصد از سهامداران برگزار شد

مجمع عمومی عادی به طورفوق العاده گروه صنعتی سدید با نماد «وسدید» صبح روز دوشنبه ۲۴ شهریور سال جاری، به منظور بررسی عملکرد سال مالی 98 و آخرین تحولات رخ داده در این مجموعه صنعتی؛ با حضور بالغ بر۷۰ درصد سهامداران؛ تشکیل جلسه داد و با حداکثر آرا، صورت‌های مالی منتهی به سال مالی 29 اسفند 98 تصویب و با پاسخ به کلیه پرسش‌های سهامداران خاتمه یافت. در آغاز این جلسه، گزارش فعالیت گروه صنعتی سدید، قرائت و پس از ارائه تاریخچه فعالیت چند دهه شرکت، وضعیت عمومی شرکت‌های تابعه این هلدینگ صنعتی نیز به سهامداران ارائه شد. در این راستا پورتفوی «وسدید» با در اختیار داشتن کسب و کارهایی همچون تولید لوله‌های قطور فولادی خطوط انتقال نفت و‌گاز ترش و شیرین و آب، پیمانکاری در صنایع بالادستی نفت و گاز و پتروشیمی، ساخت کارخانجات شکر و فولاد، ساخت سکوهای دریایی، اجرای خطوط لوله زیردریایی، نصب و راه اندازی گوی‌های شناور، طراحی و تولید پمپ‌های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و آب و توربین‌های آبی، طراحی و تولید توربین‌های بادی، توسعه مزارع بادی، پیمانکاری توسعه و احداث نیروگاه‌های تولید برق، سرمایه گذاری در بازار بورس و ... مورد بررسی اجمالی قرار گرفت.

به گزارش جهان معدن، مهمترین موضوعات مطرح شده در این مجمع که مورد سوال بسیاری از سهامداران نیز بود پرونده بالغ بر 25 ساله خرید سهام و سرمایه گذاری گروه صنعتی سدید در شرکت فراب بود که با توجه به اظهارات نماینده «وسدید» در این مجمع و شفاف‌سازی اخیر شرکت، مالکیت «وسدید» متعاقب قطعیت آراء صادره، اجرائیه صادر و خاتمه عملیات اجراء به تایید مرجع قضایی شعبه ۲۷ نیز رسیده است.

امیرحسین کاوه، مدیر عامل گروه صنعتی سدید نیز در خصوص ورود «وسدید» به فراب گفت: در حال حاضر گروه صنعتی سدید جزو شرکت هایی است که پروژه‌های عظیم ملی را اجرایی کرده است و با توجه به مالکیت درصدی بالای قرارگاه سازندگی خاتم در شرکت فراب و درآینده نزدیک حضور رسمی سدید در این شرکت؛ مجموعه ای با پتانسیل هایی بسیار فراتر از شرایط فعلی ایجاد خواهد شد که قادر به اجرای پروژه‌های بسیار بزرگ توسعه ای کشور خواهد بود.

کاوه در ادامه گفت: در حال حاضر وضعیت عملیاتی زیر مجموعه‌های سدید، در شرایط مطلوبی است به نحوی که شرکت تسدید سفارشات اجرایی خوبی در دست دارد و در چند صد میلیارد تومان مناقصه نیز شرکت کرده است. شرکت پتکو نیز در حال حاضر برنامه تولید صدها پمپ را در دستور کار دارد و مناقصات بزرگی را نیز شرکت نموده است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در خصوص قراردادها وجود داشت و شرکت‌های زیر مجموعه سدید را با مشکلاتی روبرو می کرد، ریالی بودن قراردادها بود که خوشبختانه موفق شدیم بخش قابل توجهی از قراردادها را ارزی نماییم تا تاثیر کمتری از ریسک نوسانات ارز را داشته باشیم.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در خصوص قراردادها وجود داشت و شرکت‌های زیرمجموعه سدید را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کرد، ریالی بودن قراردادها بود که خوشبختانه موفق شدیم بخش قابل توجهی از قراردادها را ارزی نماییم تا تاثیر کمتری از ریسک نوسانات ارز را داشته باشیم.

مدیرعامل گروه صنعتی سدید درباره وضعیت عملیاتی لوله‌سازی ماهشهر نیز اظهار کرد: در حال حاضر، این شرکت حجم قابل توجهی سفارشات تولید را دریافت کرده و در دو شیفت کاری بلند در حال تولید است. ضمن آنکه یکی از گلوگاه‌های تولید در این مجموعه، تامین مواد اولیه بود که خوشبختانه این مشکل نیز با توجه به تولید داخلی ورق‌های مورد نیاز، تا حد زیادی مرتفع شده است.

کاوه در ادامه اذعان کرد: در حال حاضر، وضعیت عملیاتی زیرمجموعه‌های سدید، در شرایط مطلوبی است؛ به نحوی که شرکت تسدید سفارش‌های اجرایی خوبی در دست دارد و در چند صد میلیارد تومان مناقصه نیز شرکت کرده است. شرکت پتکو نیز در حال حاضر برنامه تولید صدها پمپ را در دستور کار دارد و مناقصات بزرگی را شرکت نموده است.

 در ادامه خانعلی مدیر مالی گروه صنعتی سدید، در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص عرضه شرکت‌های تابعه در بورس گفت: بر اساس برنامه‌های در دست اجرای سدید، برآن هستیم تا در گام نخست شرکت پتکو را در بازار سهام عرضه کنیم و مقدمات اولیه را نیز اجرایی نموده ایم و همچنین طبق برنامه‌های موجود و با اقداماتی که عملیاتی کرده ایم؛ شرایط لازم برای ورود به بازار بالاتر را نیز احراز نماییم.

وی در ادامه گفت: در حال پیشبرد برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری‌های بلند مدت هستیم و انتظار داریم در هفته‌های پیش رو کارشناسی ها به اتمام برسد و پس از آن با سرعت اقدام به اخذ نظر بازرس و بورس کنیم.

همچنین حمدالله محمدنژاد، رئیس هیئت‌‌مدیره و رئیس مجمع در پاسخ به سوال یکی از سهامداران در خصوص افزایش سرمایه، اذعان کرد: رقم این افزایش سرمایه هنوز مشخص نیست اما قطعا با توجه به ارزش روز دارایی‌های در دسترس، درصد بسیار قابل توجهی خواهد بود.

 مدیرعامل گروه صنعتی سدید در پایان از قراردادهای در دست اجرا گفت و افزود: زیرمجموعه‌های ما اکنون قراردادهای خوبی در دست اجرا دارند و با توجه به پیگیری‌های حقوقی در خصوص پرونده‌های موجود نیز نتایج بسیار خوبی اخذ شده که به نفع سهامداران گروه صنعتی سدید خواهد بود و امید است به زودی با الطاف الهی خبرهای خوشتری را به سهامداران محترم اعلام کنیم.