14 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 15 مهر 1399 ساعت 12:56

صندوق بازارگردانی معدنی‌ها در بورس

بیست و دومین سمپوزیوم فولاد کشور در سالن همایش های جزیره کیش برگزار شد. در این همایش خداداد غریب پور به صندوق بازارگردانی در بورس اشاره کرد که هدف از صندوق را متعادل شدن بازار سرمایه عنوان کرد.

به گزارش جهان معدن به نقل از ایمیدرو، رئیس هیات عامل ایمیدرو  با اشاره به اقدامات معدنی‌ها در تثبیت بازار بورس، گفت: بازارگردانی در بورس با حرکت شرکت های معدنی آغاز شد و از صنایع معدنی برای حمایت از دارایی ۶۰ میلیون نفر فعال در این بازار قدردانی می کنم.

غریب پور عنوان کرد: معدنی‌ها با هدف متعادل شدن بازار سرمایه، در اختصاص اعتبار به صندوق بازارگردانی مشارکت دارند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: امسال تا۵۰۰ میلیون یورو هدفگداری در بومی سازی تجهیزات این حوزه است.

وی افزود: رویکرد ایمیدرو برای همکاری با دانشگاه ها، رویکردی "مسئله محور" است.

غریب پور اظهار داشت: ۱۷۰ نیاز تحقیقاتی در این حوزه شناسایی شده و به دانشگاه‌ها اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی اذعان دارند که رویکردی که معدن و صنایع معدنی با دانشگاه‌ها داشته، بی نظیر بوده است.

غریب پور گفت: ایمیدرو در بخش پژوهش طی شش ماهه امسال، رشد ۵۰ درصدی داشته است و رویکرد تقاضا محور کردن پژوهش‌ها بر اساس نیاز اقتصاد معدن را مورد توجه قرار داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کمیته‌ای بین انجمن آهن و فولاد و ایمیدرو تشکیل شود تا نیازهای صنعتی که این سازمان احصا کرده، در اختیار انجمن قرار بگیرد و تجارب بین دو مجموعه به اشتراک گذاشته شود.

غریب پور گفت: آماده هر نوع همکاری با سازمان های محیط زیست و انرژی اتمی هستیم تا توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی را هدایت کنیم.