08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 01 تیر 1402 ساعت 21:57

گل‌گهر با ۲۲۳ همت ارزش بازار، بزرگترین شرکت سنگ‌آهنی بورس معرفی شد

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با نماد کگل با ارزش بازار معادل ۲۲۳ همت به‌عنوان بزرگترین شرکت معدنی و صنعتی ایران معرفی شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی شرکت گل گهر ؛شرکت گل‌گهر از طریق استخراج سنگ آهن و تبدیل آن به دو محصول کنسانتره و گندله، مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های تولید کننده محصولات فولادی را تامین می‌کند. بنابراین فعالیت شرکت گل گهر از حیث اهمیت ملی و بین المللی بسیار راهبردی  می‌باشد.

در سال ۱۴۰۱ شرکت گل گهر با تولید ۹٫۸۷ تن محصول گندله، رتبه نخست تولیدکنندگان این محصول را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که شرکت گل گهر در راستای تکمیل زنجیره فولاد دارای شرکت‌های فرعی و وابسته زیادی است که ارزش سرمایه گذاری شرکت گل گهر در این واحدها معادل ۲۶،۷ همت تا پایان سال ۱۴۰۱ بوده است.

 شرکت گل گهر از طریق مدیریت و نظارت صحیح مالی بر عملکرد شرکت‌های فرعی و وابسته به دنبال ارزش آفرینی بیشتر برای سهامداران و سایر سهامداران می باشد و در این راستا برنامه افزایش سرمایه به مبلغ ۴،۸۵ همت از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران در دستور کار هیات مدیره این شرکت قرار دارد.

به لحاظ رتبه بندی مبتنی بر ارزش بازار ، شرکت گل گهر همیشه یکی از پنج شرکت برتر بازار سرمایه ایران بوده است که علت آن عملکرد مناسب و رو به رشد این شرکت در بخش های مختلفی همچون مدیریت تولید، مدیریت فروش، و سودآوری بوده است. با توجه به پروژه های در حال تکمیل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و پروژه های واحدهای فرعی و وابسته آن، که چشم انداز روشنی از سودآوری آتی این شرکت را در اختیار سهامداران قرار می‌دهد، سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همواره توجه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی را به خود جلب نموده است و همواره از نظر بازار گزینه جذابی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود‌.