08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 04 تیر 1402 ساعت 19:06

حضور رئیس سازمان بورس کشور در شرکت فولاد آلیاژی ایران

رئیس سازمان بورس کشور و هیئت همراه، ضمن بازدید از شرکت فولاد آلیاژی ایران، طی نشستی با هیأت مدیره و مدیران شرکت فولاد آلیاژی ایران در جریان عملکرد فولاژ در سال گذشته قرار گرفت.

به گزارش جهان معدن  و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با اشاره به توانایی صنعت فولاد آلیاژی در کمک به سایر صنایع و ارزش افزوده بالای این صنعت گفت: خروج از خام فروشی و رفع نیازهای داخلی و توجه به صادرات از دو جهت برای ما حائز اهمیت است.

دکتر عشقی در توضیح جهات اهمیت افزود: اولا فولاد آلیاژی ایران یک شرکت بورسی و مورد توجه بازار سرمایه است و لذا توسعه این شرکت برای ما اهمیت دارد. نکته دوم عرضۀ کالا و محصولات در بورس کالا است که نگاه دقیق و درستی در مورد فروش محصولات وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری مانع رشد صنعت است گفت: ما هرچند دنبال آزاد سازی بی قید و شرط قیمت ها نیستیم و معتقدیم باید سامانه های نظارتی را تقویت کنیم ولیکن به دنبال یک بازار شفاف و منصفانه هستیم که همه دسترسی یکسان به کالا داشته باشند.

وی ادامه داد: قیمت گذاری دستوری موجب عرضۀ کالای بی کیفیت می شود و شرکت فولاد آلیاژی به علت داشتن ارزش افزوده بالا برای بورس اهمیت دارد.

در ادامه رئیس هیأت مدیره در این نشست ضمن بیان عملکرد این شرکت گفت: علی‌رغم قطعی برق در تابستان سال گذشته، موفق به فروش 445 هزار و 288 تن محصول شدیم؛ در حالی که طی سال ۱۴۰۰ به میزان 432 هزار و 538 تن محصول فروخته بودیم و توانستیم فروش خود در این مدت را 3 درصد افزایش دهیم.

 دکتر عباسعلی منصوری در خصوص مبلغ فروش فولاژ طی دو ماهه ابتدایی امسال گفت: مبلغ فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران طی دو ماهه ابتدایی سال جاری، 26 هزار و 524 میلیارد ریال بوده که با افزایش 22 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ( 21 هزار و 715 میلیارد ریال) همراه بوده است.

وی با بیان اینکه سود خالص شرکت فولاد آلیاژی ایران طی پنج سال گذشته با جهش چشمگیری همراه بوده است، افزود: این رقم  در سال گذشته به مبلغ 45 هزار و 962 میلیارد ریال رسیده است.

منصوری در ادامه به بازدهی سهام فولاژ در بورس اشاره کرد و گفت: بیشترین بازدهی سهام شرکت‌های فولادی در سال 1401، متعلق به شرکت فولاد آلیاژی ایران با نماد «فولاژ» به میزان 124.25 است.

وی ضمن اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران، یادآور شد: پروژه تولید وایر و کلاف در قطرهای 5.5 تا 16 میلی‌متر و با ظرفیت 400 هزار تن ، اشتغال‌زایی بالغ بر 200 نفری را به همراه خواهد داشت.

منصوری همچنین به پروژه یزد یک با هدف تولید 700 هزار تن بیلت فولادهای مهندسی و آلیاژی اشاره کرد و گفت: این پروژه اشتغال‌زایی مستقیم بالغ بر 500 نفر را به همراه خواهد داشت و بدون شک اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجموعه، علاوه بر افزایش تولید، منجر به رونق اشتغال‌زایی در منطقه و سودآوری هرچه بیشتر برای سهام‌داران شرکت خواهد شد.

در پایان منصوری به عنوان رییس هیأت مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران راهبرد اصلی این شرکت را فروش حداکثری در بورس اعلام کرد.