07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 01 دی 1398 ساعت 16:04

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران تاکید کرد: ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های تلکام

HoseinZadeh-26yr6776gyبهمن حسین زاده، بر ضرورت برگزاری نمایشگاه های تلکام در کشور تاکید کرد و گفت: بررسی تقویم نمایشگاه های دنیا نشان می دهد که سالانه بیش از یکصد نمایشگاه تلکام و کنفرانس های جانبی آن در سراسر دنیا برگزار می شود و اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور که یک نهاد تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است در سازماندهی برخی از آن ها همکاری می کند.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اظهار داشت: نمایشگاه‌های تلکام فرصت مناسبی برای معرفی ابتکارات و نوآوری های شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و پارک های علوم و فناوری است.

این مقام مسئول یادآور شد: در کنفرانس ها، همایش ها یا میزگردهایی که همزمان با برپایی نمایشگاه های تلکام تشکیل می شوند صدها کارشناس و متخصص علوم ارتباطات، مخترعان یا استادان برجسته الکترونیک و تکنولوژی های نوین، آخرین پیشرفت های فناوری های مرتبط با اینترنت و ارتباطات را به آگاهی شرکت کنندگان می رسانند و بر گنجینه دانش بشری می افزایند.

وی افزود: نخستین نمایشگاه مهم تلکام تحت عنوان "ASIA TELECOM" در سال 1985 در منطقه آسیا در کشور سنگاپور برپا شد و پس از آن به تدریج شاهد برپایی نمایشگاه های تلکام در چین، آفریقای جنوبی، سوئیس، بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، برزیل، امارات متحده (دوبی)، هندوستان و ده ها کشور دیگر بوده ایم.

حسین زاده اظهار داشت: برپایی نمایشگاه های تلکام در ایران به سبب استقبال نسل جوان و علاقه شدیدی که دانشجویان دانشگاه ها و فرهیختگان ما به آشنایی با پیشرفت های تکنولوژیکی دنیا دارند، قدمتی حداقل 20 ساله دارد به گونه ای که در سال جاری شاهد برپایی بیستمین نمایشگاه بین المللی تلکام در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران در تهران بودیم.

وی گفت: در برپایی این نمایشگاه تخصصی بین المللی وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورها، شرکت های تولیدی و مهندسی و سندیکای صنعت مخابرات با شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران صمیمانه همکاری داشتند.

این مقام مسئول افزود: براساس آمارهای بین المللی در دنیا بالغ بر سه میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند و تعداد کاربران اینترنت، که بخش قابل ملاحظه ای از آنان بازدیدکنندگان نمایشگاه های بین المللی تلکام، الکامپ و فناوری های اطلاعات و ارتباطات هستند، در خاورمیانه حدود 112 میلیون نفر است که حدود نیمی از کاربران در کشور ما هستند.

وی افزود: برای نشان دادن اهمیت ارتباطات از راه دور که طیف وسیعی از تجهیزات الکترونیکی، ماهواره ها، دستگاه های مخابراتی، نرم افزارها، سخت افزارها و فرآورده های مرتبط را تشکیل می دهد، کافی است به این نکته اشاره کنیم که درآمد کشورهای اروپایی از طریق خدمات ارتباطات راه دور و کالاهای آن در سال 2019 بالغ بر 277 میلیارد یورو برآورد شده است و در سطح جهانی این رقم در سال جاری یکهزار و ۲۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

وی در پایان تعداد سیم کارت های فعال در ایران را حدود 124 میلیون سیم کارت اعلام کرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما حدود 89 درصد است و میلیون ها نفر از شهروندان ما از تکنولوژی های نوین ارتباطی به طور مستمر استفاده می کنند لذا تداوم برپایی نمایشگاه های تخصصی بین المللی تلکام از سال 1379 تاکنون و استقبال از آن امری کاملا طبیعی است.