07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 02 دی 1398 ساعت 09:28

کاهش قیمت اکثرمحصولات پتروشیمی در بورس در مقایسه با سال گذشته

photo 2019-12-22 17-52-13در نشست مشترک با اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران ، چالش ها و فرصت های صادراتی پیش روی این صنعت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، در این نشست هم اندیشی که با حضور سرپرست معاونت امور صنایع برگزار شد، به مهمترین مشکلات این صنعت با صنایع بالادستی پتروشیمی پرداخته و راهکارهای لازم برای تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت ارائه شد.

مهدی صادقی نیارکی نیز در این نشست با اشاره به ورود وزارت صمت به بازار پتروشیمی و ساماندهی عرضه و تقاضا در این بازار گفت: در سال گذشته بازار محصولات پتروشیمی با نوسانات نا متعادلی روبه رو بود و این موضوع تاثیر منفی بر صنایع پایین دستی گذاشته بود.

وی با اشاره به مدیریت عرضه و تقاضا در بازار پتروشیمی با اعمال سیاست های اصلاحی تصریح کرد: با حضور وزارت صمت علاوه بر ساماندهی وضعیت عرضه و تقاضا شاهد کاهش قیمت اکثر محصولات پتروشیمی و تقاضای کاذب در بازار در مقایسه با سال گذشته شد.

سرپرست معاونت امور صنایع در پایان تسریع درتامین گریدهای مورد نیاز صنایع پایین دستی به ویژه صنایع چرم مصنوعی را مورد تاکید قرارداد و گفت: سعی می کنیم با همکاری صنایع بالادستی پتروشیمی تمهیدات لازم برای رفع این مشکل صورت گیرد.

گفتنی است، اعضا هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت این صنعت و تشریح ظرفیت ها وپتانسیل های موجود درصنایع چرم مصنوعی ، تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید را یکی از مهمترین دغدغه های این صنعت اعلام کردند.