18 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 03 دی 1398 ساعت 16:49

در فرایند ارزیابی بنگاه‌های حامی حقوق مصرف‌کنندگان، دانش‌بنیان‌ها مورد توجه هستند

0204qسازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در فرایند ارزیابی و انتخاب بنگاههای اقتصادی حامی حقوق مصرف کنندگان در سال 1398 در تلاش است تا شرکتهای دانش بنیان از شروط الزامی برای ورود به ارزیابی سطح ملی مستثنی شوند.

به گزارش جهان معدن و به نفل از شاتا، مدیر کل روابط عمومی سازمان حمایت شرکتهای دانش بنیان را بازوی توانمند بخش اقتصاد و توسعه پایدار کشور دانست و گفت : در راستای حمایت از شرکتهای دانش بنیان و با توجه به نقش مهم این بنگاههای اقتصادی در شرایط تحریمی و توسعه توان علمی و رونق تولید ، همچنین توجه به فعالیت جوانان و شرکتهای با دانش فنی مورد نیاز کشور ، شورای سیاستگذاری اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی سال 1398 این گروه از شرکتها را از شروط الزامی برای ورود به ارزیابی سطح ملی مستنثی کرد.

ارغنده پور با تأکید بر این که از این شرکت ها حمایت می کنیم، عنوان کرد: مطابق این شروط شاخص های مهم انتخاب بنگاههای اقتصادی در سطح ملی شامل گستره توزیع، بهره گیری و بهره برداری از کالا و خدمات حداقل در 15 استان کشور، داشتن 100 نفر نیروی شاغل به صورت تمام وقت و مطابق ضوابط قانون کار و همچنین حجم فعالیت مالی بنگاههای اقتصادی متقاضی می باشد.

به گفته وی؛ شرکتهای دانش بنیان با ارائه فعالیتهای اجرایی در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان، می توانند مستقیم در ارزیابی ملی این همایش حضور یافته و دربخش برگزیدگان معرفی شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان متذکر شد؛ ارزیابی بنگاههای برگزیده در رعایت حقوق مصرف کنندگان در چهار شاخص اصلی قیمت و رعایت ضوابط قانونی، کیفیت و توجه به استانداردهای ملی و بین المللی ، خدمات فروش (قبل، حین و پس از فروش) و ارائه مسئولیت اجتماعی و اعتماد به برند و ارزیابی نظرسنجی ها و سیستم ارزیابی رضایت مشتریان می باشد.

وی تصریح کرد : تاکنون 18 دوره این همایش با ارزیابی مهمترین بنگاههای اقتصادی داخلی و با حضور مسئولین کشور برگزار شده است .

ارغنده پور یادآور شد که نوزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اسفندماه امسال برگزار و بنگاههای برگزیده معرفی خواهند شد.