08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 11 دی 1398 ساعت 17:29

امضا تفاهم‌نامه دوجانبه حمایت از ساخت داخل بین وزارت صمت و وزارت ارتباطات

photo 2019-12-31 16-55-28تفاهم نامه دوجانبه حمایت از تولید و توسعه زیست بوم تلفن هوشمند تولید داخل بین وزارت صنعت،معدن وتجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی، در مراسم امضا تفاهم نامه دوجانبه حمایت از تولید و توسعه زیست بوم تلفن هوشمند تولید داخل با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد از هدفگذاری 7 محور راهبردی در وزارت صمت در سال ۹۸خبرداد.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اجرای برنامه توسعه و تعمیق ساخت داخل به عنوان مهمترین محورهای ۷گانه وزارت صمت تاکید کرد: مهمترین پروژه ای که طراحی شده است پروژه نهضت ساخت داخل است و عبارت نهضت ساخت داخل ، با نیت حمایت و صیانت از صنعت داخلی انتخاب شده است و هر جا که پرچم توسعه و ساخت داخل برافراشته است مفتخریم که خدا قوت به دست اندرکاران بگوییم.
صادقی نیارکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ساخت داخل است، گفت: تاکنون 2 میز ساخت داخل در صنعت مخابرات با ارزش بیش از 118 میلیون یورو قرارداد و تفاهم نامه برگزار شده که بعد از صنعت خودرو با کاهش ارزبری280 میلیون یورویی، صنعت مخابرات دومین حوزه‌ای بوده که در زمینه توسعه و تعمیق ساخت داخل اقدامات خوبی انجام داده است.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری مشترک برای حمایت از تولید گوشی های هوشمند ساخت داخل تاکیدکرد: این تفاهم نامه با هدف استقلال کشور در زیست بوم محصولات فناورانه حوزه فاوا و توسعه سهم بازار محصولات تولید داخل دراین زیست بوم بین دو وزارتخانه منعقد شد.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اظهارامیدواری کرد: با امضای این تفاهم نامه شاهد افزایش توان رقابتی تولید داخل نسبت به مشابه خارجی باشیم.
صادقی نیارکی در ادامه با تاکید عزم وزارت صمت برای توسعه ساخت داخل بیان کرد: در صنعت برق و الکترونیک و مخابرات ،گروه های کالایی برای توسعه ساخت احصا شده است که حدود 500 میلیون یورو است که از این مقدار 118 میلیون یورو به امضای تفاهم نامه و قرارداد منتهی شده است.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: این کار، کار دائمی است و تا پایان سال 1400 باید اپراتور ها، در رسیدن به این هدف کمی یاریگر وزارت صنعت ، معدن و تجارت باشندکه جز افتخارات ملی کشور به ثبت برسد.