30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 11 تیر 1399 ساعت 15:00

تشویق دانشجویان به فعالیت پژوهشی در حوزه صادرات غیرنفتی

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجات ایران در دیدار با رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) بر افزایش همکاری‌های سازمان توسعه تجارت ایران و این دانشکده در حوزه‌های مرتبط تأکید کرد.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با اشاره به بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشگاهی در گسترش فعالیت‌های پژوهشی در حوزه توسعه تجارت خارجی، تشویق دانشجویان رشته‌های اقتصاد و مدیریت به انجام فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی در حوزه‌های تجارت خارجی به ویژه صادرات غیرنفتی را ضروری دانست.

وی افزود: تدوین مبانی تئوری مسائل روز تجارت خارجی مانند موضوعات بانکی، بیمه‌ای، ضمانت صادرات، بازگشت ارز و ... با دیدگاه‌های قشر دانشگاهی ارزشمند و کاربردی است.

 

زادبوم با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در سازمان توسعه تجارت ایران، کمیته پژوهش در این سازمان با هدف راهبری و سیاستگذاری فعالیت‌های پژوهشی در سطح کشور با موضوعات تجارت خارجی را یکی از اقدامات مثبت سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد و از رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) خواست تا نسبت به معرفی دانشجویان علاقه‌مند مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری جهت تدوین پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری در موضوعات صادرات غیرنفتی اقدام کنند.

 

در ادامۀ جلسه، مهدی صادقی‌شاهدانی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به وضعیت تجارت خارجی کشور و ضرورت توجه ویژه به صادرات غیرنفتی به عنوان پیشران توسعه در شرایط فعلی، از اعلام آمادگی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) جهت همکاری با سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه‌‎های پژوهشی، آموزش و سایر حوزه‌های مرتبط با تجارت خارجی خبر داد.

 

صادقی وجود گروه‌های دیپلماسی اقتصادی و تجارت خارجی در دانشکده‌های اقتصاد و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) را یکی از ظرفیت‌های مهم این دانشکده دانست و خواستار همکاری در خصوص تقویت این مجموعه‌ها شد.

 

گفتنی است، در‌ پایان این جلسه مقرر شد مقدمات امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) فراهم شود.