08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 28 خرداد 1402 ساعت 14:14

برنامه افزایش دوره‌های آموزشی معدنی رایگان برای بخش خصوصی

مدیر مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران – یزد از امضای تفاهم نامه همکاری این مرکز با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد برای برگزاری دوره‌های آموزشی معدنی رایگان برای بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران - یزد ، محمدرضا علمدار یزدی با بیان این مطلب گفت: مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران – یزد به نمایندگی از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، برای برگزاری بیش از ۳۰ هزار نفر-ساعت آموزش در قالب مسئولیت های اجتماعی برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: این دوره های آموزشی، با هدف تحقق نقشه راه معدن و ایجاد اشتغال پایدار در کشور و در راستای توسعه مهارت های فردی و اشتغال‌آفرینی در استان یزد و مناطق کمتر توسعه یافته کشور، تعریف و تدوین شده است.

برگزاری بیش از 62 هزار نفر ساعت آموزش

مدیر مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران – یزد با اشاره به اقدامات انجام شده طی 2 سال اخیر در حوزه آموزش تصریح کرد: این مرکز طی مدت مذکور، در مجموع بیش از ۶۲ هزار نفر ساعت آموزش با عناوین کارور دستگاه حفاری و کارور آتشکاری در معدن و گوهر تراشی برگزار کرده است.

وی افزود: در پایان برگزاری دوره‌های آموزشی یاد شده، علاوه بر صدور گواهی معتبر فنی و حرفه‌ای، معرفی نامه‌ای برای ورود کارآموزان به بازار کار نیز صادر شده است.

علمدار یزدی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش بین کارگاهی مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران – یزد از سال ۹۶ با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به برگزاری دوره های آموزشی با رویکرد کارآفرینی و تقویت دانش فنی کارآموزان در حوزه معدن و صنایع معدنی اقدام کرد.