08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 25 تیر 1402 ساعت 10:40

افزایش 92 درصدی تعرفه‌های دولتی حمل کانتینر در بندر شهید رجایی

افزایش 92 درصدی تعرفه‌های دولتی حمل کانتینر در بندر شهید رجایی که به صورت خودسرانه توسط تعدادی از شرکت‌های فعال در این بندر صورت گرفته است؛ باعث گلایه و اعتراض شدید صاحبان کالاها در این بندر شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از اقتصاد ملت ؛ بر اساس گزارشات رسیده تعدادی از شرکت‌های فعال در بندر شهید رجایی به صورت خودسرانه تعرفه‌های دولتی در بخش حمل کانتینر بین محوطه‌های بندری h را 92 درصد افزایش داده و صاحبان کالاها و مراجعه‌کنندگان به این بندر را به پرداخت این تعرفه مجبور کرده‌اند.

این در حالی است که سازمان بنادر و دریانوردی نیز در پی این اقدام خودسرانه مخالفت صریح خود را با این موضوع اعلام کرده است؛ اگرچه این شرکت‌ها بدون هیچگونه توجهی به این موضوع همچنان به گرانفروشی خود ادامه می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید: مطابق قانون تمامی شرکت‌ها بر اساس قراردادهایی که با سازمان بنادر و دریانوردی منعقد کرده‌اند؛ موظف به اجرای تعرفه‌های دولتی هستند.

در همین راستا و با توجه اینکه سالجاری به فرموده مقام‌معظم‌رهبری به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است؛ لذا اقدامات خودسرانه این سودجویان از یک‌سو باعث ایجاد تورم و از سوی دیگر سبب کند شدن سرعت ترخیص مواد و کالاها در این بندر می‌شود.

بنابراین ورود سازمان‌های نظارتی و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی برای نظارت و کنترل این موضوع و همچنین برخورد با خاطیان و ناقضان تعرفه‌های دولتی اقدامی ضروری به نظر می‌آید.