08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 17 آبان 1402 ساعت 06:09

انعقاد ۹ قرارداد با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورو در منطقه "لامرد"

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: در منطقه ویژه اقتصادی لامرد طی ۱۰ ماه گذشته ۹ قرارداد با ارزش سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورو منعقد شده یا در مرحله ی انجام است.

به گزارش  جهان معدن و به نقل ازروابط عمومی ایمیدرو، کورش فتاحی، گفت: شهرستان لامرد از نظر تقسیمات کشوری جزو استان فارس محسوب می شود، اما در نقطه تلاقی سه استان فارس، هرمزگان و بوشهر قرار دارد و از امکانات زیربنایی سه استان بهره برداری می کند.

وی افزود: فعالیت نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۹۱۳ مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد با خط انتقال گاز سراسری ۵۶ اینچ چهارم، هفتم، هشتم و امکان تأمین گاز مورد نیاز، اراضی مسطح بدون نیاز به هزینه های سنگین آماده سازی، وجود سرمایه اجتماعی بالقوه جهت مشارکت در طرح ها و صنایع مستقر در منطقه؛ از دیگر مزایای منطقه لامرد است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به نقش مهم ایمیدرو در اقتصاد ملی اشاره کرد و افزود: با حمایت های ایمیدرو از این منطقه، شاهد رشد و توسعه زیر ساخت ها از جمله تامین آب، گاز، برق همچنین ایجاد شریان های دسترسی، فضای سبز و... هستیم.
وی با اشاره به ابَر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و منطقه ویژه اقتصادی لامرد تصریح کرد: هیچ دغدغه ای جهت تامین منابع آبی سرمایه گذاران نداریم.
کوروش فتاحی در ادامه با اشاره به کشف بزرگترین میدان گازی خشکی در کشور در منطقه لامرد و همچنین وجود میادین گازی وراوی، تابناک ، هما و... به سرمایه گذاران اطمینان خاطر داد در خصوص تأمین گاز با مشکلی مواجه نخواهند شد.

 

برنامه های تامین برق
او در خصوص تأمین برق صنایع استقرار یافته در منطقه ویژه گفت: در طرح جامع ۴ هزار مگاوات پیش بینی شده که ۲هزار مگاوات آن به صنایع اختصاص دارد.
فتاحی افزود: در حال حاضر هلدینگ غدیر برای تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق سرمایه گذاری کرده و به زودی ۳۱۳ مگاوات دیگر نیز به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از آن مشکلی برای تأمین برق صنایع نداریم.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، به سرمایه گذاری های و صنایع مستقر در این منطقه که به سرانجام رسیده اشاره و تصریح کرد: چهار قرارداد سرمایه گذاری تولید در منطقه به سرانجام رسیده که مهمترین آنها مجتمع آلومینیوم جنوب با مدرن ترین تجهیزات و با تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن در سال، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، کارخانجات تولید آسفالت و کارخانه تولید سنگ مصنوعی است.
فتاحی از آغاز به کار و بهره برداری از ۲ پروژه سرمایه گذاری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: کارخانه پتروپالایش ستاره هرمز و کارخانه اکسید منیزیم به زودی به بهره برداری می رسد.
او از اهتمام ویژه منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای سرمایه گذاری در این نهاد مهم صنعتی و معدنی خبر داد و افزود: طی ۱۰ ماه گذشته ۹ قرارداد با حجم سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیون یورو منعقد شده و یا در شرف انعقاد است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به سایر قرارداد های سرمایه گذاری منعقد شده اشاره کرد و گفت: پتروشیمی سیگلو با ارزش سرمایه گذاری ۲۷۷ میلیون یورو یکی از مهمترین قرار دادها است.

وی افزود: کارخانه منیزیم رستا با سرمایه گذاری ۱۳ میلیون یورو، پتروشیمی نگین الماس با حجم سرمایه گذاری ۹۰ میلیون یورو از دیگر قراردادهای انجام شده است.
فتاحی در ادامه از انعقاد قرارداد با ۳ سرمایه گذار فولادی خبر داد و بیان کرد: این سه قرارداد، منعقد شده و به زودی از آن ها رو نمایی می شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در پایان افزود: سه قرارداد سرمایه گذاری در شرف انعقاد است که این طرح ها شامل ۲ قرارداد سرمایه گذاری در حوزه آلومینیوم و یک قرار داد در حوزه صنعت پتروشیمی است.