07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 12 تیر 1398 ساعت 13:38

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو: توسعه معادن منجر به ایجاد ثروت محلی می‌شود

kholusyمدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: زمانی که معدنی را توسعه می‌دهیم، خدمات حمل و نقل و دیگر خدمات جانبی آن موجب توسعه اقتصادی آن منطقه و یا ایجاد ثروت محلی می‌شود.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سمیه خلوصی افزود: مهمترین اقدامی که ایمیدرو در شمار برنامه‌های امسال قرار داده، احیا و فعال سازی معادن کوچک است، در همین زمینه در سال جاری 50 معدن کوچک کشور را احیا می‌کنیم.


وی افزود: بارزترین مزیت معادن کوچک، گستردگی آنها در کشور و اشتغالزایی بالاست. چرا که می توان در نقاط مختلف کشور یک معدن کوچک را فعال و اشتغال‌زایی قابل توجهی در آن ایجاد کرد.
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: به طور حتم از دیگر مزیت‌های مهم معادن نسبت به سایر صنایع، ایجاد اشتغال در بخش خدمات و صنایع جانبی است به طوری که در زنجیره‌های پایین دستی تعداد زیادی شغل ایجاد می‌کند.
پیوند دانشگاه و صنعت
وی با تشریح دیگر برنامه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های با اهمیت ایمیدرو می‌توان به ارتباط فراگیر این سازمان با دانشگاه‌ها نام برد. در این زمینه ایمیدرو چندین تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی منعقد کرده است.
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو افزود: در حال حاضر این سازمان عمده نیازهای پژوهشی و آموزشی را از طریق این تفاهم نامه‌ها پیگیری می‌کند تا از پتانسیل دانشگاه‌ها برای صنعت و از پتانسیل صنعت برای دانشگاه‌ها استفاده شود.
طرح‌های آماده افتتاح
خلوصی همچنین از برنامه افتتاح طرح‌هایی همچون آلومینیوم جاجرم، فولادسازی سپیددشت، فاز نخست بندر پارسیان و آلومینیوم جنوب در سال جاری خبر داد.